Annie en ik zijn gezellig een weekje bij Elise (Elise95) logeren en dat bevalt prima, en natuurlijk moesten er ook foto's worden gemaakt! Annie staat hier lekker aan huis en dat ben ik niet gewend, dus voor mij is het echt de hemel op aarde! Voor Annie trouwens ook, die vermaakt zich prima hier
.Annie C.
Merrie
Troje (v. Calvados)
L2 dressuur en B springen
1,75 m
6 jaar
Ik rij Annie nu in het L2 en gisteren hadden we weer een puntje gescoord. Eigenlijk is Annie springgefokt en is ons doel ook om te gaan springen, ik spring op het moment veel en binnenkort wil ik haar ook gaan uitbrengen op springwedstrijden. De B en L1 zijn we zo doorgevlogen, maar vanaf het L2 werd het toch wel wat lastiger.
Ik rij meestal met mijn springzadel, maar ook mijn dressuurzadel pak ik er zo nu en dan eens bij. We zijn vooral bezig met het achtiveren van de achterhand zodat ze van voor lekker soepel blijft. Ook probeer ik haar steeds meer te sluiten, wat erg lastig is met zo'n groot paard. Verder rij ik veel overgangen, schijnovergangen en tempowisselingen, maar ook veel figuren en voltes. Mijn doel is om Annie daarbij lekker los en voorwaarts te houden en het er vooral vriendelijk uit te laten zien!
De puntjes waar ik aan moet werken;
- rechtop zitten
- schouders naar achteren
- Linkerhand rechtop zetten en elleboog aansluiten (wegens een beperking aan mijn linkerelleboog kost me dit erg veel moeite en ook redelijk wat pijn, maar toch vind ik dat ik erop moet letten).
- handen gelijk houden
Nou, hier dan de foto's!
Ik vond dat deze niet mocht ontbreken!

1. Zo beginnen we en eindigen we meestal.

2.

3. Hier zie je goed dat ik mijn buiten elleboog afsteek..

4. Even iets hoger instellen en wat meer opvangen.

5.

6. Galopje

7. De schouder iets naar buiten rijden en kont naar binnen (Annie heeft altijd de nieging om wat scheef te lopen met haar kont naar buiten)

8. Middendraf, hakken laag!

9. Inzet volte 15 meter

10. Inzet wijken

11. Binnenhand en binnenschouder meer naar voren

12.

Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achter laten
.Groetjes Dewi