Annie C. @ dressuurwork (L2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Annie C. @ dressuurwork (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 21:41

Heeeey,

Annie en ik zijn gezellig een weekje bij Elise (Elise95) logeren en dat bevalt prima, en natuurlijk moesten er ook foto's worden gemaakt! Annie staat hier lekker aan huis en dat ben ik niet gewend, dus voor mij is het echt de hemel op aarde! Voor Annie trouwens ook, die vermaakt zich prima hier :)).

Annie C.
Merrie
Troje (v. Calvados)
L2 dressuur en B springen
1,75 m
6 jaar

Ik rij Annie nu in het L2 en gisteren hadden we weer een puntje gescoord. Eigenlijk is Annie springgefokt en is ons doel ook om te gaan springen, ik spring op het moment veel en binnenkort wil ik haar ook gaan uitbrengen op springwedstrijden. De B en L1 zijn we zo doorgevlogen, maar vanaf het L2 werd het toch wel wat lastiger.

Ik rij meestal met mijn springzadel, maar ook mijn dressuurzadel pak ik er zo nu en dan eens bij. We zijn vooral bezig met het achtiveren van de achterhand zodat ze van voor lekker soepel blijft. Ook probeer ik haar steeds meer te sluiten, wat erg lastig is met zo'n groot paard. Verder rij ik veel overgangen, schijnovergangen en tempowisselingen, maar ook veel figuren en voltes. Mijn doel is om Annie daarbij lekker los en voorwaarts te houden en het er vooral vriendelijk uit te laten zien!

De puntjes waar ik aan moet werken;
- rechtop zitten
- schouders naar achteren
- Linkerhand rechtop zetten en elleboog aansluiten (wegens een beperking aan mijn linkerelleboog kost me dit erg veel moeite en ook redelijk wat pijn, maar toch vind ik dat ik erop moet letten).
- handen gelijk houden

Nou, hier dan de foto's!

Ik vond dat deze niet mocht ontbreken!
Afbeelding

1. Zo beginnen we en eindigen we meestal.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Hier zie je goed dat ik mijn buiten elleboog afsteek..
Afbeelding

4. Even iets hoger instellen en wat meer opvangen.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Galopje
Afbeelding

7. De schouder iets naar buiten rijden en kont naar binnen (Annie heeft altijd de nieging om wat scheef te lopen met haar kont naar buiten)
Afbeelding

8. Middendraf, hakken laag!
Afbeelding

9. Inzet volte 15 meter
Afbeelding

10. Inzet wijken
Afbeelding

11. Binnenhand en binnenschouder meer naar voren
Afbeelding

12.
Afbeelding

Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achter laten ;).
Groetjes Dewi

bbbold

Re: Annie C. @ dressuurwork (L2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:55

Ziet er goed uit en wat een leuk paard, krijg alleen het idee bij sommige fotos dat je teveel naar voren wil hangen probeer daar op te letten. :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 06:02

Dankjewel, ik heb inderdaad snel de neiging om naar voren te gaan,maar er wordt nog steeds aan gewerkt!

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:30

Leuk paard, jullie vormen een mooie combinatie zo!!

Je geeft inderdaad zelf al de puntjes waar je op moet letten, voornamelijk schouders naar achteren doen, dan zit je gelijk wat rechter.

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:55

ziet er super uit!
Commentaar gaf je zelf al aan, over je schouders :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 11:13

Dankjulliewel, mijn schouders zijn inderdaad een groot probleem, ik heb het altijd al gehad en hoe hard ik er ook aan werk, toch blijf ik krom zitten. Het is ook een beetje mijn eigen bouw, want als ik gewoon zit of loop heb ik ook altijd mijn schouders naar voren afhangen.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:50

Knappe Annie <3

Je kan alleen iets meer lengte geven in de middendraf :j

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:08

Ziet er goed uit!! :)
Ik heb het idee dat je inderdaad snel de neiging hebt om naar voren te gaan zitten.. had ik eerst ook, nu heb ik een nieuw zadel en is het al veeeel minder... misschien iets voor jou?
Maar volgensmij is het bij jou niet heeel erg, dus gewoon er aan werken, komt vast wel goed! :D
Veel succes met haar!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:15

Ik vind het een leuk paard! Probeer ook goed over haar heen te kijken, dat scheelt al een hoop in je rechtop zitten.

Je zou niet zeggen dat ze zo groot is trouwens zo van de foto's af

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:19

Danielle98 schreef:
Ziet er goed uit!! :)
Ik heb het idee dat je inderdaad snel de neiging hebt om naar voren te gaan zitten.. had ik eerst ook, nu heb ik een nieuw zadel en is het al veeeel minder... misschien iets voor jou?
Maar volgensmij is het bij jou niet heeel erg, dus gewoon er aan werken, komt vast wel goed! :D
Veel succes met haar!

Ik denk niet echt dat het aan het zadel ligt, en die is verder eigenlijk helemaal goed, dus het is ook zonde om een nieuwe te kopen. Normaal rij ik ook met mijn springzadel, en die bevorderd het rechtop zitten ook niet helemaal.

Dankjewel!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 12:21

luxket schreef:
Ik vind het een leuk paard! Probeer ook goed over haar heen te kijken, dat scheelt al een hoop in je rechtop zitten.

Je zou niet zeggen dat ze zo groot is trouwens zo van de foto's af

Dat komt denk vooral omdat ik ook bijna 1.80 ben en vrij lange benen heb, maar als ik er naast sta dan is ze toch altijd wel een stuk groter dan onder het zadel! Maar het is inderdaad zo hoor, veel zeggen het ook. Dat ze groot is, maar zodra ik erop ga zitten lijkt ze een stuk kleiner.

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:22

Ja, dat kan ook! Alleen bij mij lag het er dus wel aan, want ik rij ook meerdere pony's en bij de andere was het niet zo. dus vandaar!! maar het hoeft ook niet persé daar aan te liggen! 't was iets om even over na te denken, maar wel beter, anders is het inderdaad ook wel duur!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:23

Dat verklaart een hoop, dan hebjij lange benen en valt het niet op, terwijl ik 1,74 ben en mn merrie 1,59 maar dat valt ook niet op onder het zadel

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:38

Leuk topic! En je hebt haar zeker netjes aan het lopen,
Probeer zeker aan je schouders te werken zoals je zelf aangeeft en dan komt het vast helemaal goed,
Kan niet wachten om jullie te zien op kamp!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 15:06

Dankjulliewel! Ik heb echt zin in de knhs week, gaat helemaal leuk worden!

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:31

Leuke foto's van jouw springtopper in de dressuur ;)
En haar galop is ook lekker ruim :)
Jullie vormen een leuke combinatie!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 20:44

Dankjewel ;)

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:47

Leuk, het ziet er mooi uit. Het mag nog iets actiever allemaal. Met name het achterbeen.
Ik vind dat je een mooi dekje hebt! * gaat even op internet rond neuzen* :o

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 08:10

Dankjewel ;). We zijn inderdaad bezig met het activeren van de achterhand zodat ze deze er meer onder gaat plaatsen en ze van voor hoger komt. Het dekje is van br, de collectie van deze zomer (gekocht bij divoza), het shirt ook trouwens.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:07

Wat een knap ding en wat een leuke combinatie zijn jullie!

Ik vind rijfoto 2 een erg fijn beeld, komt die netjes wat meer op achter, laat die mooi los. Foto 1 is goed dat je zo iets lager begint en eindigt ( dan zie ik hem het liefst nog iets lager of iets ronder, want dit is net zo een houdinkje ertussenin) Maar daar verdwijnt zn achterhand wel in, dat is vooral met losrijden erg goed voor hem om in dat lagere echt veel te gaan schakelen ,dan komt die veel makkelijker op achter en is hij veel losser!

Die foto dat je hem daar iets meer oppakt, probeer er daar wel souplesse in te houden, naar mijn idee word die daar iets vaster in zn lijf :)

Maar je hebt hem erg netjes aan het lopen hoor! :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 10:32

Dankjewel. Ik rij inderdaad in het losrijden (laag en rond) veel overgangen en daar schakel ik ook veel in, maar het blijft lastig om zo'n groot paard in een wat langere lijn kort te krijgen en het daarbij ook ontspannen te houden. Zodra ik haar iets meer oppak wordt dat al beter, want dan hou ik haar toch wat makkelijker klein.

Met doorzitten wordt ze inderdaad wat vaster in haar lijf, ik vind het erg lastig om haar dan los te houden. Ze is wel heel los in mijn hand hoor, maar omdat ze zo stabiel loopt ziet het er al snel 'vast' uit. Door het lichtrijden en doorzitten veel af te wisselen probeer in het losser te houden, maar met doorzitten neemt ze al snel die stabiele houding aan.