Deus is een 8jarige ruin. We vormen al 7.5 jaar een 'combinatie'. Aandachtpunt nummer 1 bij hem: vooruit , hij is namelijk vrij flegmatiek en liever lui dan moe. Dit kunnen we wel al beter oplossen, vind ik persoonlijk, maar zal altijd een puntje blijven.
In het begin van de proef kijkt hij wat, mensen die om de hoek komen zijn eng
Ik kreeg vaak het commentaar dat hij achter de teugel liep, overgangen niet goed (vooral overgangen terug).
Werkpunten: wijken en cirkel middengalop (dit gaat nog helemaal niet, op een rechte lijn wel).
Op wedstrijd vind ik het vaak moeilijk niet te hervallen in mijn slechte gewoontes: been geven (vroeger leek dit meer nodig, nu is hij al een stuk meer vooruit), en mijn handen moeten stiller.
Ik heb nu een nieuw zadel, dit is nog wat wennen, maar voelt al veel beter dan mijn vorig (zie andere topics), toen ging ik erg hangen en had ik weinig steun. Nu leer ik dat niet in éénmaal af, maar we oefenen er op.
Vorige wedstrijden:
[RT-HAW] ' t Is Deus Z @ L1 debuut
[RT-HAW] 't Is Deus Z: voor de 2e keer L1
Filmpje:
Graag opbouwend commentaar!

Want hierboven zie ik enkel de vermelding van het feit dat ze niet stil/vriendelijk zijn.
ik rijd zelf in het L2 en herkende de proef die ik net uit mijn hoofd heb geleerd maar niet en waarom je bleef lichtrijden?! .. Maar nu snap ik waarom..
) paard en herken je verhaal wel een beetje). Probeer hem actief te houden, beetje blijven kietelen met je zweep op momenten dat je weet dat hij terug gaat vallen in tempo ipv constant been, daar stompen ze ook op af (zeker als ze al wat lui zijn van zichzelf).
dus nu doe ik bewust denken "ze loopt vanzelf, als ik maar meelift" en daardoor loopt ze veel meer ontspannen en reageert ze dus ook veel beter op de weinige hulpen die ik geef