opvangen van je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

opvangen van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 11:38

Hoiii

Hoe maken jullie mooie overgangen?

gr Linda

Dribbel

Re: opvangen van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:40

Ook in de overgang je been eraan houden. Je rijdt het paard wel terug, maar het moet toch actief blijven en niet, als het ware, terug vallen. Zo voorkom je ook dat een paard uit elkaar valt als je een overgang maakt. Verder moet je natuurlijk je overgang voorbereiden, dus niet ineens op de rem trekken of ineens naar draf gaan vanuit stap.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 11:52

en hoe bereiden jullie je paard voor? Neem je hem dan al iets terug je benen al langer maken als je bv naar stap gaat? Of iets anders?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:17

van draf naar stap maak ik me inderdaad lang, dan gaat ze eigenlijk al stappen. Met halthouden idemdito, ik maak me lang en zeg: " hooooo" en ze staat stil, ik hoef eigenlijk niet aan de teugel te komen en kan haar dus op mijn zit rijden.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:27

Veel eigen paarden zijn bijna helemaal op zit terug te rijden, maar als het om manegepaarden gaat is dat nog wel eens anders. Dit komt vooral door de hoeveelheid verschillende ruiters en dat kunnen ook beginners zijn. Hierdoor kan het zo zijn dat alleen lang maken en op je zit terugrijden niet wil werken. Dan kan het zo zijn dat je wat van voor moet doen. Dus wat meer druk, maar wel weer gelijk ontspannen als het paard terugkomt.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 18:53

Klopt het gaat om manege paarden.
En in de galop gebruik ik ook vaak me stem maar op de manege word gezet niet doen moet echt met de hulpen dat ik me dat moet aanleren en het paard daarop moet reageren.

Verzorgpaard die ik heb hoef me benen maar iets aan te duwen hij is weg. manege paarden niet waar ik les. nu heb wel een zweepje gekocht geef ik een tikje als paard niet gelijk reageerd.
Dankjewel voor jullie tips!