Pinksterwedstrijden op Haflinger Ragebol

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaSalover

Pinksterwedstrijden op Haflinger Ragebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 11:18

Hi bokkers,,

Ik plaats dit topic in HAW, omdat ik het fijn vind om tips te krijgen om nog beter te worden. Dat vind ik in RIJ-ITP toch minder.

Ik had in het pinksterweekend 2 wedstrijden. Op zondag een springwedstrijd, en op maandag een dressuurwedstrijd. Ik deed die allebei op volle ( zou je niet denken he? ) Haflinger, Ragebol. Ragebol heet niks voor niks zo, en heeft dus erg wilde manen. Daarom heb ik besloten om bij het springen geen knotjes te maken, maar bij het dressuur wilde ik het toch proberen. Bij het springen startte ik in de A het ging erg goed en ik werd 2de! Dus ik mag de volgende keer starten in de BB. In de dressuur reed ik de F10. Ik had 115 punten en had het dus gehaald. We belandden niet in de prijzen, maar ik was super trots op hem. Ik heb de F10 nu voor de 2de keer gehaald. Na de proef bleef ik nog even op de manege, toen er een instructrice naar me toe kwam, en vroeg of ik nu of de volgende keer mijn theorie wilde doen. Ik had helemaal niet geoefend dus ik wilde hem de volgende keer doen, maar toen bedacht ik, als ik het gewoon probeer... Als ik het niet haal mag ik het toch de volgende keer weer proberen. Dus ik proberen. Kwam ze terug en zei dat ik 2 fout had en dus had gehaald. Hahaha!

Even wat informatie over Ragebol:
- Ragebol
- Haflinger
- Braaf
- Af en toe streken
- Topper met springen
- Lieverd

En dan wat informatie over mij:
-Tessa
- Meisje
- 11 jaar
- Rijd in de les half gevorderd-gevorderd
- Doet mee met de ruiterbewijs cursus en doet volgende week examen ( op Ragebol )
- Houd van springen

Ik had natuurlijk mijn eigen prive-fotografen mee :+

Ten eerste van het dressuur ( sorry, ik heb maar twee foto's ):
Afbeelding
Afbeelding

En dan van het springen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan een foto waar ik heel blij mee ben:
Afbeelding

Dat waren de foto's, zoals ik al zei, wil ik heel graag tips ( a.u.b. wel en bij zeggen of het over dressuur of over springen gaat )! Ik zal mijn best doen om er dan aan te werken.

Nog de problemen die ik vaak heb:
- Kapstokjes
- Te weinig mee gaan
- Waslijnen
- Voeten te ver in de beugels
Dit zijn de problemen die ik normaal gesproken heb, vinden jullie dat ik dit nog steeds doe? Ik moet er echt op leren letten!

Dat was het, ik hoop dat ik niet te veel informatie heb :+
Groetjes

LoveBodin

Re: Pinksterwedstrijden op Haflinger Ragebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:13

Ziet er leuk uit!
Zeker voor je leeftijd.
Tsja, waslijnen of te weinig meegaan. Dat is lastig!
Op de laatste foto houd je je handen een beetje vreemd, of ligt dat aan mij?
Verder, probeer op je puntjes te letten en je handen rechtop te houden.
Probeer ook minder te staan met springen. Meer je kont naar achteren houden. Het is verlichte zit. Niet ga staan :+ maar dat doen wel meer mensen hoor!
Voor jouw leeftijd ziet het er heel mooi uit!
Ga zo door, dan kom je er wel!

Marieke_K

Re: Pinksterwedstrijden op Haflinger Ragebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:40

Ons talentje :) SPringfoto's vind ik er netjes uitzien. Je zou inderdaad iets meer verlicht mogen zitten, maar dit zijn momentopnames iedere keer precies op de afzet.

Probeer met dressuur je handen netjes voor je zadel te houden, met een knikje in je elleboog, en je ellebogen aangesloten aan je lijf :)

Heel veel succes verder!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:12