Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Probeer het veel mee te pakken, begin er bijvoorbeeld al mee met losrijden en dan gewoon nog met inrijden, zet hem gewoon eens wat weg voor je binnenbeen en begrens daar goed je buitenhand bij. Doe het gewoon kris kras door de bak, dan wordt het een soort spelletje. De ene keer van de hoefslag af, dan weer vanuit een volte, een gebroken lijntje. Maar probeer wel, dat als je merkt dat hij ze kont niet meeneemt, weer eerst recht te stellen en dan weer opnieuw in te zetten.
amberk schreef:hallo,
Als mijn pony wijkt komt zijn kont niet mee,
ik heb al geprobeerd mijn zweep er tegenaan te houden, of minder stelling te geven maar niets helpt.
Als ik op mijn buitenteugel extra druk geeft en mijn pony bijna geen stelling heeft komt zijn kont ietsje mee maar wijkt hij veel minder goed.
Als hij wel stelling heeft en zijn kont komt niet mee gaat het wijken verder geweldig.
Weet iemand misschien wat ik hiermee moet of heeft iemand tips?
bedankt!

melliedus schreef:jongens toch... buitenteugel... standaard probleem wanneer dit gebeurd
zorg dat je paard goed reageert voor je binnenbeen ( voltes verkleinen en openen ). wanneer hij schuin wegloopt pak je je buitenteugel er meet bij, leg je je binnenbeen verder naar achter en duwt dan op die plek als het ware zijn kont om.
succes!
Dressuurgek schreef:melliedus schreef:jongens toch... buitenteugel... standaard probleem wanneer dit gebeurd
zorg dat je paard goed reageert voor je binnenbeen ( voltes verkleinen en openen ). wanneer hij schuin wegloopt pak je je buitenteugel er meet bij, leg je je binnenbeen verder naar achter en duwt dan op die plek als het ware zijn kont om.
succes!
Been naar achteren leggen heeft niet heel veel nut, het zit m echt enkel en alleen in het begrenzen van de buitenschouder