Zianette @ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ingetje

Zianette @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 19:14

Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn paard Zianette even voorstellen ;)
Gegevens:
Naam: Zianette 'S'
Geboren: 03-07-2004
Afstamming: Matterhorn x Acord II
Klasse dressuur: L2

Ze is springen gefokt, maar ik vind het ook leuk om dressuur te rijden.
Dus hier mijn springgefokte dressuurmerrie :P

Waar we aan werken:
- Soms zit ik te ver naar achteren
- Handen niet te ver uit elkaar houden

Extra informatie:
Paard is erg gevoelig, vandaar dat ik met een oornetje rijdt.
Hierdoor heeft ze niet zo'n last van vliegen, wind, haartjes etc aan haar oren ;)
- Op coupon stond erbij geschreven: netjes gereden, leuk paard.
Eigenaar van het paard was hier super trots op haha :D

-Inrijden (beetje zenuwachtig?? :+ )
Afbeelding

Draf
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hals strekken
Afbeelding

Teugels weer op maat (vind ik hier net iets te lang)
Afbeelding

Galop
Afbeelding
Afbeelding

Afgroeten (trots dat ze vierkant staat! :D )
Afbeelding

Na de proef, allebei moe :+
Afbeelding

Graag hoor ik jullie mening en tips
Maar natuurlijk wel een beetje aardig blijven :)

joellezorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:12

Echt een mooi paardje! Het rijden ziet er ook heel netjes uit.:) Alleen een beetje letten op piano handjes. :oo

msbl00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:50

mooi paard. Ik zou alleen zeggen in de galop het lijkt alsof je niet veel gewicht, dat niet in je hakken en je benen zijn gekomen en weer terug en je tenen naar buiten, waardoor je aansporen te graven in ik ben ook schuldig aan dit! misschien proberen in de galop naar beneden te duwen meer in je benen of misschien proberen op te komen voor een paar stappen om echt duw je hielen naar beneden. Ik hoop dat dit logisch:)

DeadxStar

Re: Zianette @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:54

@ msbl00: Sorry maar jouw post is echt zeer onduidelijk??

Ik vind het er netjes uit zien! Commentaar heb je zelf al gegeven dus herhalen lijkt me onnodig ;)

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 15:24

@ joellezorro: klopt haha :o ik moet meer mijn handen rechtop houden.

@ msbl00: je verhaal is inderdaad onduidelijk. Ik lees eruit dat ik met de galop mijn benen meer naar beneden moet drukken? Vooral op de 1e galop foto trek ik mijn knieën wat op.

@ DeadxStar: dankje :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:36

Wat een knap paard! Let op je armen, die mag je iets meer gesloten langs je lichaam houden. Verder viel het me op dat je op iedere foto je linkerhand dichterbij je geplaatst hebt dan je rechterhand, ik weet niet hoe je dit op de andere hand doet maar het is wel een aandachtspuntje :j

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 15:41

@ dressagelady: Het valt me nu pas op dat alle foto's op dezelfde hand genomen zijn ;)
Maar wat je zegt klopt, goed opgemerkt! Voornamelijk als ik linksom rijd houd ik mijn rechterhand meer naar voren dan de linker! Tijdens de lessen oefenen we inderdaad met mijn handen gelijk houden, maar dat is een moeilijk puntje (heb zelf namelijk niet het gevoel dat ze scheef staan, pas als ik ernaar kijk haha)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:19

op foto 3 en 4 vind ik je erg achterover hangen en heb je je hakken niet naar beneden uitgedrukt. Het kan natuurlijk een momentopname zijn, want op de andere foto' s ziet het er netjes uit.
Succes samen

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:46

Ziet er goed uit, volgens mij rij je erg vriendelijk en is het een super fijn paardje! Probeer inderdaad wat rechter in je zadel te zitten en niet te ver naar achteren te leunen met je bovenlichaam, maar dat is al genoeg gezegd en noemde je zelf ook al ;).

Probeer ook wat netter je handen naast elkaar en gelijk te houden, je bestuurd geen vrachtwagen, zou mijn instructrice zeggen.

Fijn he, die springpaarden! Ik heb een een springmerrie, die ik nu ook in het L2 uitbreng, ik zie zoveel overeenkomst met jou galop en de galop van die van mij. Heb jij ook altijd een goed cijfer voor je basisgalop?

Ik zou zeggen, ga vooral zo door, dan komt het helemaal goed! Succes!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:55

DeadxStar schreef:
@ msbl00: Sorry maar jouw post is echt zeer onduidelijk??

Ze is Engels en probeert Nederlands te leren, zoek maar eens op haar berichten ;)

TS: leuk paard heb je! Let idd op je handen, verder zit je erg netjes. En wat een galop heeft jouw paard zeg!!

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 19:36

@ DewiRox: mijn instructrice zegt altijd: Ben je de krant aan het lezen? ;) haha
Ik moet er op letten dat ik mijn handen recht houdt, en bij elkaar.
En ja ik krijg bijna altijd hoge punten voor de galop! :D De mijne heeft een erg fijne galop.
Alleen ben ik straks bang in de M dat ik moeite ga krijgen met contragalop.
Leuk dat je ook met een springpaard in de L2 dressuurt, wat voor afstamming heb je?

@ Seraphim: Dankje! :) Galop is ook ons sterkste punt ;)
Nu snap ik waarom het verhaal van msbl00 onduidelijk is. Volgens mij heeft ze het vertaald met een vertaalmachine ;)

natasja_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:39

leuk paard rijd je! probeer wat meer op je kont te zitten en je benen wat langer te maken (gaat vaak samen :P)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:05

Ooh, de krant lezen heb ik nog nooit gehoord, maar die is ook goed bedacht! Die van jou springt ook de wissels zeker? Opzich doet die van mij de contragalop wel aardig, tenzij is eerst wissels met haar heb gesprongen. Mijn merrie is een eigen fok, maar haar opa is calvados en allebei haar ouders lopen op zeer hoog niveau spring en cross.

Succes, ik denk dat het M ook zeker gaat lukken, jammer dan van de contra ;)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:13

Wat een chique ding!

Ik vind dat hij op sommige foto's,met name in draf,wel wat vast lijkt te houden in zn bovenlijn en dat hij wat meer op achter mag en wat losser van voren, daar lekker wat in schakelen in tempo en wat volte vergroten volte verkleinen,veel draf-galop overgangen worden ze ook lekker los van.

Bij dat halsstrekken kantelt hij naar rechtsweg, doe je linkerhand ( dus de kant waarbij het oor lager is) een stukje omhoog zodat je de druk van de lagen afhaalt ,helpt vaak goed :)

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 17:20

@ vilouma: We zijn inderdaad aan het oefenen dat ze achter wat actiever wordt, waardoor ze voor losser is. Bedankt voor je tips! Ik ga ermee oefenen om haar losser te maken :)
En het halsstrekken was net de inzet voor de volte, wellicht dat ze daardoor haar hoofd wat kantelt.
Ik zal er eens op gaan letten :o

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:14

max66 schreef:
op foto 3 en 4 vind ik je erg achterover hangen en heb je je hakken niet naar beneden uitgedrukt. Het kan natuurlijk een momentopname zijn, want op de andere foto' s ziet het er netjes uit.
Succes samen

ik wou exact het zelfde zeggen het lijkt als of je in een leunstoel zit :+

Ingetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 19:21

zo voelt het ook :Y) haha
Ik heb het zelf niet zo door, pas als ik erover na ga denken dan merk ik het ;)
Dus ik ga er meer op letten!