Voor dat wij haar hadden gekocht werd ze maar 1 keer in de zoveel tijd gereden.
Ze kent ook bijna nog niks.
Het rijden gaat wel met de dag beter alleen ze wilt te graag
Als ik op stap en dan ga stappen met lange teugels is ze gewoon rustig, maar als ik de teugels op maar pak gaat ze hulpen en wilt ze de hele tijd draven.
Ze loop wel met haar hoofd naar beneden in stap draf galop uit zich zelf. maar stappen met op maat gemaakte teugels lijkt ze niet te kunnen. wat ik nu doe is steeds wanneer ze wil draven haar stil zetten maar ik heb het 10 minuten gedaan acter elkaar en het hielp niks. het moment dat ik de teugels helemaal lang geef is ze weer normaal en rustig.
Het is niet dat ze dit altijd doet het gaat wel al steeds beter maar vraag me af wat ik hier mee het beste kan doen.
Ik moet absloluut niet streng tegen haar zijn. want ik hoorde dat ze bij de vorige eigenaar altijd haar eigen tempo mopcht bepalen en dus altijd snel ging. Dus boos op haar worden doe ik absoluut niet. ze doet vreselijk haaar best voor mij en me moeder en het gaat ook wel met de dag beter.
nog vraagje over galop
ze springt heel raar aan het moment dat ze aanspringt lijkt het net alsof ze er keihard van door wil gaan maar dat is allene het aanspringen en daarna galoppeert ze weer normaal het is echt allene het idee. alsof ze schrikt van mij hulpen want als ze uit zicht zelf aanspringt wat ze wel eens wilt doen springt ze gewoon normaal aan.
terwijl ik voor dat ik aan spring zeg ik altijd Deauke Let Op Galop en dan zachtjes me hulpen er bij.
Hoop dat jullie me wat tips kunnen geven