Bang om het te verpesten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Bang om het te verpesten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 10:55

Hallo bokkers,

ik ga binnenkort de zoon van mijn verzorgpony berijden (hij is 4 jaar en vorig jaar door een ervaren iemand ingereden en heeft toen 1 jaar rust gehad en nu ga ik hem deze zomer doorijden).
Maar waar ik dus mee zit, de moeder van hem (mijn verzorgpony) celesta is enorm verpest in de mond door de eigenaar (te hard getrokken met een stang in de mond, snel gestresst hij heeft voor de kar gelopen etc.) en nu is zei zo moeilijk te rijden want ze ontspant nauwlijks schrikt van veel dingen gaat emt je aan de loop trekt alle kanten op. Hiermee heb ik om leren gaan en het gaat al wel een heel stuk beter maar weggaan gaat het nooit.
Nu ben ik dus bang dat dit bij haar zoon ook gaat gebeuren dat ik hem dan automatisch vastpak zegt maar omdat ike r dan al gespannen op zit en dat wil ik absoluut niet. Qua karakter lijkt hij niet op zijn moeder gelukkig hij is namelijk een echte knuffel en minder schrikkerig en gestresst maar toch ben ik bang dat ik het verkeerd ga doen. Heeft er iemand tips voor mij?

Even voor de duidelijkheid:
-ik word begeleid door dat meisje wat hem ingereden heeft en zei is ervaren
- 1 keer in de week heb ik ook les van een goed instructeur;)

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:07

hmmm, misschien kun je op iemands pony rijden die niet zo hard is maar ook niet te zacht anders verpest je die weer ;p
of eerst zitles op de jonge pony aan de longe tot je aan hem gewend bent, dan kun je beginnen met het echte doorrijden.
succes

oja in de tussentijd niet op de moeder rijden anders rij je die weer te zacht, maar dat wist je denk ik zelf wel ;)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:13

Ik denk dat je al heel goed op weg bent door zelf te beseffen dat je hem niet te streng moet aanpakken. En je hebt al gezorgd voor begeleiding en goede les. Wat jasminex al zegt: de eerste paar keren aan de longe is een goed idee, zodat jullie aan elkaar kunnen wennen en jij wat kunt ontspannen. Misschien kun je een bokriempje aan je zadel maken, of een halstertouw om zijn hals, zodat je dat kunt vastpakken als ie wegspringt en zo niet aan de teugels gaat hangen.

max66

Re: Bang om het te verpesten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:22

het hoeft toch niet zo te zijn dat zoon op z' n moeder lijkt?
Gewoon rustig zijn met hem, dan straal je dat ook op m uit!

Akecheta

Re: Bang om het te verpesten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:19

De moeder heeft slechte ervaringen, de zoon niet als ik het goed begrijp.
Ik verwacht dus geen problemen. Je krijgt hulp erbij, dus ik zou zeggen: lekker gaan genieten!