Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Suzanne_18 schreef:Bedankt. De longe loopt van mijn hand, naar het bit, naar de longeersingel. Zo kan ik wat makkelijker sturen en stelling vragen. Je kan op veel verschillende manieren een dubbele longe vast maken, 't is net wat voor jou en je paard het beste werkt. Kwestie van uitproberen
.
Dan krijg je meer het voorwaarts neerwaarts idee
Nienke96 schreef:Vind je het niet prettiger om van je hand door de onderste ring van de singel door het bit en dan tussen de benenDan krijg je meer het voorwaarts neerwaarts idee
![]()
Verder ziet het er keurig uit en je planning is zeer netjes!
Het hoort alleen niet bij Horses At Work maar bij longeren enz. in the picture
.
. Voor nu hou ik het bij horizontaal in ballans lopen en een fijne nagefelijkheid creeëren.
, maar dat zal best goedkomen als ik hem zo lekker zie lopen. Hoop ook dat je een rustig persoon hebt waar je van op aan kunt om je te helpen met het inrijden.
. Ik geloof ook niet dat het inrijden veel problemen zal geven. T is wel een baasje, maar hij werkt graag en pikt nieuwe dingen heel fijn op. Ach, ik zie het wel als het zo ver is, voorlopig ben ik nog druk met de vootpret
.
!!Chefke schreef:ik vind het er ook super uitzien, lekker los door het lichaam, ik zou alleen graag iets actiever zien.
Mag ik vragen waarom je ervoor kiest om de longe er achterlangs te doen?
. Verder kan hij ook moeilijk anders als ik direct contact met z'n mondje wil (om de reden die ik in een eerdere reactie hier geplaatst heb
). Als de buitenlijn over zn rug zou lopen, moet ik 'm door een oog van de longeersingel doen, anders glijd hij richting z'n oren en dat werkt niet. Vandaar dat de lijn achterlangs loopt.