Moeite met benen stil houden in draf help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chantaliiejj

Moeite met benen stil houden in draf help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 11:51

Ik heb best wel moeite om in draf mijn been stil te houden het lijkt net of ik de hele tijd zit aan te drijven maar dat zit ik niet.
Mijn onder been zeg maar beweegt als ik in draf zit ik probeer elke keer met rijden er op te letten of ik ze stil hou maar de ene keer gaat het beter dan de andere keer.
In stap of galop heb ik er totaal geen last van en in draf wel dat vind ik al zo raar

Nu heb ik dus de vraag heeft iemand een tip/Idee dat het minder word ?

Bedankt

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:34

Dit topicstaat verkeerd, zou bij praktijkproblemen moeten staan. Voor tips voor het stilhouden van je benen kan je de zoekfunctie gebruiken, hier zijn al veel topics over geweest.

Chantaliiejj

Re: Moeite met benen stil houden in draf help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 15:36

ja ik wist dat hier al een topic over geweest was maar kon hem niet vinden

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:41

RUI-->RT-P

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:34

Had ik in het begin ook ! Mijn stijgbeugels waren immers te lang.
Maak je stijgbeugels een eindje korter & druk je hakken goed uit.
Wat bij ook enorm hielp, was rijden op paarden die hier niet tegen kunnen, dan leer je het vanzelf af hoor !

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:38

probeer eens op je bovenbenen te rijden! dus zonder stijgbeugels gaan rijden en licht rijden. na 2 of 3 keer zal je merken dat je al minder wiebelt met je onderbenen. het probleem waarom je been zo beweegt is waarschijnlijk dat je teveel op je stijgbeugels leunt en daarom met elke stap/draf/galop beweging met het ritme van de benen mee beweegt.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:55

Wat bij mij hielp was letten op mijn been houding. Op het moment dat mijn tenen naar buiten wijzen, bewegen mijn onderbenen heel erg. Blijkbaar zit ik dan gewoon niet stevig genoeg of iets. Ik ben heel erg op mijn houding gaan letten Vooral tenen naar binnen, maar lette ook op hakken uitdrukken, netjes kuiten/heupen/schouders op 1 lijn leggen en nu houd ik mijn benen netjes stil. Het kost wel tijd hoor, ik ben nu echt al heel lang bezig met mijn houding (met name mijn benen), maar ik merk nu wel verbetering. ;)
Hoop dat je er iets aan hebt

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 12:15

Het probleem is juist dat me houding goed is me rug is recht en alles is goed ik hou me voeten goed ik druk me hakken uit tenen wijzen ook niet naar binnen en ik zit netjes recht op. het is alleen me benen (onder benen).
Me beugels zitten goed ik doe ze niet korter dan dat ik ze nu hem ik heb last van me linker been en daardoor kan ik me beugels niet korter doen klinkt misschien raar hoor.

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:25

probeer je vast in het zadel te drukken met je boven benen in het zadel en mee te gaan in de draf.
zodra dat beter gaat, kun je rechter gaan zitten enzo.

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:08

Ik had er zelf ook altijd last van.. Ik heb het op weten te lossen door er juist niet te veel meer op te letten,. Daardoor ben ik eigenlijk vanzelf mijn benen stiller gaan houden..

klicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:13

Met een touwtje je beugel aan je singel vastmaken. Na een week merk je allicht verschil!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:39

Ik heb het zelf op grotere ponys in galop, in draf niet ;)

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:05

klicky schreef:
Met een touwtje je beugel aan je singel vastmaken. Na een week merk je allicht verschil!

Dit wou ik ook zeggen :j Heb het namelijk ook zo geleerd :) Nu voor het momet begin ik terug veel te wibbelen met mijn benen tijdens het draven, dus rijdt ik terug met dit systeem

Abbygail4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:39

mohica schreef:
klicky schreef:

Dit wou ik ook zeggen :j Heb het namelijk ook zo geleerd :) Nu voor het momet begin ik terug veel te wibbelen met mijn benen tijdens het draven, dus rijdt ik terug met dit systeem

handige tip, maybe ook een tip hoe ik ze vast moet maken ect? dan ga ik dat eens zondag uitproberen! _/-\o_

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:33

touw van de strobalen nemen, eerst het koord achter de singel steken ( als het paard aangesingeld is) en dan vast maken aan vd bogen van je stijgbeugel

Abbygail4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:47

oke, nu hopen dat het me lukt. ik probeer het maandag uit, want morgen word het warm dus ik ga ze wassen hihi!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:12

Beugelriemen onder je zweetbladen vast maken, helpt bij mij best goed :j

Abbygail4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:04

oke top, bedankt voor de tips! vandaag zou ik het uitproberen.. alleen het weer zat niet mee :(

xRochelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:53

Hier heb ik zelf ook last van,
ik vind dat er goede tips tussen zitten
ik ga het maandag ook uitproberen wanneer ik weer ga rijden

Doeksie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:08

Misschien is het handig om af en toe eens zonder zadel te rijden. Zo leer je goed mee te gaan met de natuurlijke bewegingen van het paard, zonder in een bepaalde houding (door je zadel?) gezet te worden. Misschien dat je onbewust wat spanning in je beenspieren hebt, waardoor je je benen niet stil kunt houden. Het helpt mij in ieder geval heel erg!

Het vastbinden van je beugels is voor mijn gevoel alleen symptoombestrijding, maar geen echte oplossing!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 03:27

Ik zou begeleiding zoeken, of als je dat al hebt vragen of diegene met je aan de slag kan om je houding (van je benen) te verbeteren.
Ik zie zelf weinig heil in de reacties hierboven: je moet zelf ervaren wat je anders moet doen om je benen wel stil te kunnen houden. 'Makkelijke' oplossingen zoals een paard dat het niet pikt als je je benen niet stil houd, touwtjes aan je beugels of beugels onder de zweetbladen maken geen verschil in de manier waarop jíj met je houding omgaat; het is niet bewust. Het is inderdaad symptoombestrijding.

Waardoor jij je benen niet stil kunt houden in draf durf ik zo niet te zeggen, dat kan verschillende oorzaken hebben. Zoek iemand die jou ermee kan helpen. :)