Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Staat ze wel eens buiten met andere paarden? Als ze het buiten ook doet kan je eerst de wei scheiden met een touw en ze dan laten wennen, dan daarna het touw weg en dan zullen ze wel ff de rangorde gaan uitvechten, maar daar ontkom je niet aan 
Heel vervelend idd, maar geef het wat tijd 
) heeft het goed geholpen.
. Wat jij zegt over die elastische bandage, hoe maak ik die dan vast, en wat is de precieze werking ervan als ik vragen mag?
na een korte twijfel, want ben er over de weg stappend heen gegaan, had hiervoor pas 5x buitenreden, dus had een vriendin op de fiets mee met halstertouw aan het bit, en dat ging al heel goed! op het terrein in d buitenbak van onze vereniging eerst nog even aan de longe gereden, ze vluchtte heel erg en wou alleen maar hard (ze is erg looplustig!) Maar na 10 min. De lijn eraf ehaald en toen na 5 minuten losrijden was ze braaf!!! De les was rustig, totaal met 3 pers. Maar dat is juist fijn om het op te bouwen! Kon er heerlijk aan rijden! En ze was compleet op mij gefocust! Trappen heeft ze niet gedaan, zelfs niet gedreigd! Paarden reden 4 mtr voor en 4 mtr achter haar op de volte!
) en onze omheining in de bak is schrikdraad dus ik dacht ik doe het gewoon, zo hard als dat ze toen ging doet ze nu niet meer haha. mariellexxx schreef:@capopjekop, ja ik was superblij ermee! Niet dat ik geen vertrouwen in haar heb, of dat ik angst voel, en ik ben zelf goed verzekerd, maar als het paard waar ik op zit een ander paard de benen open, of kapot trapt, dan zit ik met een onwijs schuldgevoel. Wat jij met je pony hebt lijkt me ook erg lastig zeg!!! Ik heb wel met drukke paarden dat ik ze juist bezig moet houden! Dat deed ik dus in de les bij Amanda ook gisteren, ik zette haar continu op een volte, ik dacht dat dat goed was en je zo het drammerige, en vluchterige gedrag onderbreekt, maar van de instructeur moest ik gewoon alleen maar rondjes over de hoefslag stappen ('t is een grote bak), heel goed buitenteugel eraan, en lichtelijk binnenbeen, nou en het werkte nog ook! HAHA! Handig al die trucjes!
Maar ik moet haar ook wel bezig houden, anders wordt ze vervelend en kan ik er niet meer aan rijden
@quartel, ik moet daar dus dan gewoon consequenter mee aan het werk? Wel heb ik deze merrie 1 keer met haar neus tegen het schrikdraad gereden, ze bleef maar racen (niet gemeen maar wel plat door de bocht) en onze omheining in de bak is schrikdraad dus ik dacht ik doe het gewoon, zo hard als dat ze toen ging doet ze nu niet meer haha.
Wel fijn dat het zo goed ging in de les ! Hopelijk gaat het de volgende keer weer zo.
Dat rode lint heb ik inderdaad wel altijd in de staart hoor! Behalve op onze eigen stal, we hebben 4 vaste ruiters en die hebben allemaal 'eigen' paarden om te rijden, en die weten wel dat deze trapt haha.
En dan na wat herten sprongen, en wat meer binnenbeen en continu op de volte rijden komt ze dan los, en dan is het daarna in draf ook goed! Zelfs heb ik er nu stukken tussen zitten op de rechterhand in draf, zonder dat ze daarvoor eerst in galop aanspringt, die echt super zijn!