Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
randalinpony schreef:Hoi Jacky, het filmpje is een beetje donker maar ik kan er toch wel wat van zeggen.
Robijn ziet er goed uit, hij begint meer bespiering te krijgen. Er zit ook een duidelijke vooruitgang in het rijden.
Je begint netjes met hem laag in te stellen. Wat zo lijkt in het filmpje is of Robijn een beetje naar links gebogen gaat, of kantelt in zijn kaak en daardoor een beetje naar links kijkt (ik kon door de kwaliteit van het filmpje niet zo goed zien wat of het precies was.)
Wijken voor de rechterkuit, gaat dat ook lastiger?
En als je voor je linkerkuit wijkt, geeft hij dan overdreven stelling?
Het kantelen kan natuurlijk ook komen door je wat stuggere linkerhand maar goed, dat probleem hebben heel veel ruiters en je werkt er al aan.
Wat me in het filmpje verder opvalt is dat hij heel netjes loopt en je hem heel eerlijk en netjes rijdt, maar dat hij iets actiever zou mogen lopen, hij is soms wat rommelig van achter en iets meer activiteit kan dat verhelpen. Dan heb je ook kans dat je hem wat beter door zijn lijf gaat rijden waardoor hij soepeler wordt.
En dan zit hij ook veel lekkerder door, je ziet nu duidelijk dat Robijn zijn achterbenen verder onderbrengt als je lichtrijdt, als hij meer op zijn achterhand komt gaat zijn rug je beter dragen.
Verder zou je hem van mij wat flitsender aan het been mogen rijden, dus dat zijn achterbenen heel snel reageren als je been geeft. Allemaal kleine stukjes naar voren rijden en weer opvangen kan hier helpen, en heel duidelijk zijn; been=reactie.
Kans dat het wijken dan ook ineens een stukje beter gaat, het is ook een gehoorzaamheidskwestie. Ik droeg meestal een spoortje, daarmee kan je Robijn 'losttikken' van je been, anders gaat hij er als het ware tegenaan hangen (weet niet zo goed hoe dit uit te leggen, maar Robijn leunt graag op mensen.)
Wat is ie trouwens klein gemeten!![]()
Veel succes op je wedstrijd, jullie zijn er klaar voor.

Komt vast helemaal goed op jullie 1e wedstrijd! Heel veel succes en plezier.