Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

quartel schreef:oei.......herkenbaar.
Mijn paard ziet ook iedere galop buiten als een race![]()
Toen ik hem een keer in wilde houden omdat ik vond dat hij naar mij moest luisteren heeft hij mij er af gebokt!!
Daarna ben ik een poos buitn niet meer in galop gegaan......![]()
Nu ben ik pas nog met een ander paard mee geweest ( nieuwe combinatie) en dat ging super!!!!
Misschien als je met een paard mee kan waar de jouwe niet mee in conflict wil gaan dat hij er wel netjes achter blijft?
nicky_rilana schreef:mijn pony deed het ook, maar die wilde graag voorop lopen en dan werd het wel minder. heel veel oefenen, je moet meer controle over je paard hebben.
mijn pony gaat met het springen ook hard en daar heb ik gewoon een ander bit in hangen. je kunt er een pessoa bit in hangen en mischien dat een martingaal helpt?

XThisIsMeX schreef:Ik ben pas met mijn paard naar het bos geweest samen met nog iemand, maar ik kon mijn paard totaal niet houden in galop. Stap was geen probleem en in draf ging mijn paard best wel hard maar ik kon hem wel terug langzamer laten gaan. In galop ging mijn paard alleen maar steeds harder en had ik echt geen controle meer. Eerst liep mijn paard langs het andere paard, maar toen wilde mijn paard alleen maar racen, ook al reageerde het andere paard er niet op. Daarna ben ik achter het andere paard gaan rijden maar toen wilde hij alleen voorbijsteken. Als ik alleen rij dan heb ik dit ook wel minder. Wat kan ik hieraan doen want zo is het niet echt leuk meer en ook niet zo veilig
, hij blokte als het ware de mijne. Natuurlijk heb je daar een ervaren ruiter voor nodig die jou goed in de gaten heeft met een geschikt paard
maar wie weet heb je iemand in je omgeving? De mijne heeft het toen heel goed begrepen, inmiddels 19 jaar maar nog steeds net zo fanatiek en onlangs met een groepsbuitenrit nog lekker op een "dikke kont" gestuurd
ze remt vanzelf af dan.
nicky_rilana schreef:mijn pony deed het ook, maar die wilde graag voorop lopen en dan werd het wel minder. heel veel oefenen, je moet meer controle over je paard hebben.
mijn pony gaat met het springen ook hard en daar heb ik gewoon een ander bit in hangen. je kunt er een pessoa bit in hangen en mischien dat een martingaal helpt?