Na láng twijfelen, tóch maar eens een topic op HAW.

Romana is een 10 jarige Haflinger merrie, afstamming onbekend helaas, van 1.50 hoog.
Ik heb haar sinds eind November. We hebben het toen heel rustig aan gedaan.
We staan op een stal zonder binnenbak, zonder teveel andere luxe dingen.. maar wél iedere dag standaard naar buiten ongeacht het weer.
Hiervoor heb ik altijd op vrij luxe stallen gestaan, binnenbakken, stapmolens, solarium.. noem maar op wat je kan bedenken.
Maar paarden stonden haast altijd binnen..
Dit was voor mij dus wel even een omslag, maar ik zou niets anders meer willen! Welzijn van het beestje voor alles hier!

We hebben even wat tegenslagen gehad. Zoals een zadel dat niet goed lag, zware winter, dame een tumortje op d'r achterbeen..
maar zonder de downs kunnen wij natuurlijk niet voldoende genieten van de ups!

Sinds eind April hebben wij het lessen weer opgepakt. We hebben 1 à 2x per week les.
Niveau? Absoluut nog geen eens B waardig! Pure basis en controle nu met deze heerlijke tante.
Eigen verbeterpunten:
- Vóórwaarts. Ze sukkelt de laatste tijd graag wat in en gaat dan op de voorhand lopen als je van voor wat vraagt.
Leuk als ze wilt zakken, maar de motor moet wel geactiveerd blijven!! Daar zijn we vooral mee bezig nu.
- Zelf hakken uit blijven drukken.
- Bovenlijf rechtop houden, duik soms iets naar voren.
- Handen rechtop houden.

1. Dit zijn wij! Hoi!

2. Wat kijken we weer serieus.. Veel voltes, stelling en buiging vragen met loswerken.

3. Handen dragen en tenen naar binnen!

4. Hier komt het neusje er teveel uit, dan maar eventjes.. liever even goed voorwaarts.

5. Concentratie

6. We beginnen weer langzaam te zakken.

7. Tussendoor weer even wat stapwerk. Proberen langzaam mijn handen iets naar voren te doen (geen teugels vrijgeven),
maar kijken of ze wilt volgen.. wilt zakken.

8.

9.

10. Enige gelukt galopsfoto. In de galop vallen we nog heerlijk uit elkaar..
Hier streek ik net over haar binnenhals, vandaar de rare momentopname.

11.

12.

13. Dit vind ik een fijn beeld. Voorwaarts, en langzaam aan het zakken.

14. En moe na het werken..

Hier een samenvattingsfilmpje van de les van 28 April, tijdje terug dus al.
Opbouwend commentaar is meer dan welkom, maar hou het wel leuk.
Ik probeer op iedereen te reageren en er echt wat mee te doen, ik sta helemaal open!