Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Merileth schreef:Zit hij ergens vast? Hoe lang geleden is het dat de tandarts langs is geweest? Hoe lang heb je je paardje nu, en hoe lang is hij ingereden? Misschien dat ik dan wat meer kan zeggen.
Ik herken het probleem, ons paard doet/deed dit vaak ook, en dan zit hij inderdaad vast, of heeft ergens last. Bij ons op stal komt regelmatig iemand op afspraak, die loopt dat de paarden na waarvan de eigenaren zeggen dat dat misschien nodig is, en wanneer nodig behandeld zij ze. Helpt echt ontzettend! Zij is chiropraktor, acupuncturist én dieren(vee)arts. Echt een geweldige combinatie.
Merileth schreef:Hmm, oke, tanden zijn dus in orde, daar kan het niet aan liggen. Ik neem aan dat het zadel goed ligt, dus ook dat zou geen invloed moeten hebben.
Als hij altijd naar links loopt met zijn hoofd, zou ik zeggen dat hij ergens aan de linkerkant vast zit. Zal het even voor het gemak uitleggen: als jij pijn hebt in je linkerzij, dan ga je liever ook niet naar rechts buigen of recht lopen, want dat doet zeer. Dan ga je naar links buigen, want dan heb je er niet zo'n last van. Zoiets zal met een keuring ook niet snel naar voren komen, dus wat dat betreft hoef je geen verwijten te maken.
Als ik dit zo zie dan zit hij links vast, maar kan het niet met volledige zekerheid zeggen. Hoeft overigens niet door verkeerd rijden of longeren te komen. Een rare sprong in de wei of vastliggen in de box kan genoeg zijn.
Ons vorige paard was zeg maar scheef, liep inderdaad ook altijd met haar hoofd schuin. Ze poepte zelfs in haar deken. We hebben haar laten behandelen, en na 2 behandelingen niets meer aan de hand!
Ik weet niet waar ergens je woont, maar ik kan je wel de link geven van de site van diegene die ons zo geholpen heeft. Als er een probleem is waardoor hij zo loopt, dan weet zij dat zo te vinden.
Op de site staat wel nog onder constructie, maar contactgegevens staan er wel gewoon. Ze komt gewoon naar je stal toe als je dat afspreekt. Er staat wel op de site acupunctuur, maar ze is ook osteopathe en dus chiropraktor. http://www.paardenacupunctuur.nl/
Mocht het te ver uit de buurt zijn, kun je misschien ook bellen of zij iemand weet die wel in de buurt werkt.
Veel succes!
dolor schreef:Ik zou er een fysio bij halen om te kijken of hij ergens vast zit.
En paarden zijn van nature scheef dus met rijden moeten we ze recht richten. Ik weet niet of je les hebt maar iemand er naast die je daarbij kan helpen is wel erg fijn en handig.
midgie schreef:Je vader is DA maar geen tandarts begrijp ik?
IK zou er dan toch een tandarts even naar laten kijken een DA is ook geen smid of masseur.
Het kan ook heel goed spierpijn zijn , je zou wat meer kunnen gaan gymmen met het dier en dat b.v vanaf de grond, stelling en buiging kijken of je zo door naar achter kan komen , kijk wanneer hij zijn hoofd kantel , dan ben je er echt snel achter waar het probleem zit, ook een chiropraktor of osteo of masseur kan vaak wonderen doen, maar uit eindelijk is het jou training die het paard soepel moet maken, dus verdiep je eens in de spieren en hoe ze werken en waarom een paard kantelt,
netam12 schreef:Wanneer je heb uitgesloten dat er niks lichamelijks aan de hand is zal ik eerst eens proberen om overgangen te rijden.
Van stap naar draf, langzaaam draven weer wat harder en weer terug, mijn paard komt hierdoor beter op twee teugels. Misschien kan je het eens proberen!