Zensation v Scandic @ mini marathon en dressuur training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Zensation v Scandic @ mini marathon en dressuur training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 21:36

Zensation is een 7 jarige merrie van Scandic.
Ik rij met haar M2 dressuur.

Helaas is mijn houding op de foto's erg slecht ik zit erg naar voren.
Ik zat de laatste tijd goed recht op maar ik zie dat het nu weer achteruit gaat dus ik moet daar weer goed aan gaan denken.

Verder zijn we bezig om zen meer op de achterhand te laten komen en te wachten. Ze denkt erg vooruit.

GinnyBanshee was vandaag op bezoek bij Zensation en heeft de mooie dressuur foto's gemaakt.

Thnx Ginny het was super gezellig.

Nou hierbij de foto's.

Mini Marathon

Afbeelding

Afbeelding

Dressuur training

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Jessica

Fleurrr_

Re: Zensation v Scandic @ mini marathon en dressuur training

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:41

Gaaaf paard!
En denk maar zo: ik Ben de allerbeste met mijn super paard en haar super achterhand en je gave blauwe setje, dan komt je houding wel goed :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:06

je hebt Zen lekker aan het lopen Jessica,mooie foto's!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:51

:) leuke topic Jess! vond het erg gezellig en zensation is een goed paard. Jullie gaan ver komen!

*edit: dit is HAW :P oeps. Dan moet ik toch even melden, dat je veel trotser mag zitten op je paard! Je hebt heel wat om trots op te zijn :D :D
Laatst bijgewerkt door GinnyBanshee op 05-07-11 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

weg123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:26

Hele mooie fotos Jes, je kan trots zijn op alles wat je ZELF bereikt hebt met je topper!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:41

wat een leuk paard! Volgens mij kunnen je beugels wel een gaatje langer? En het lijkt vanaf de foto's of je paard afentoe een tactfout maakt, of ligt dat aan mij? :o

KatAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:49

mooi paard hoor je hebt hem goed aan het lopen :D
allen rechtop zitten ;)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 07:17

mimeslosydy schreef:
wat een leuk paard! Volgens mij kunnen je beugels wel een gaatje langer? En het lijkt vanaf de foto's of je paard afentoe een tactfout maakt, of ligt dat aan mij? :o

Op deze foto's maakte mijn paard geen tactfouten.
Heel afentoe doet ze dat wel met verzamelen.
Nou ben ik wel benieuwd hoe je een tactfout op een foto kunt zien?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:39

zo van de foto's te zien zijn de midden/uitgestrekte draf allemaal tact fouten, hij valt wat op de voorhand.
je kunt het zien doordat het linkervoorbeen helemaal op de grond staat, en rechts achter al vertrekt.

super leuk paard heb je daar zeg :D leuk om te zien hoe fanatiek hij is op de eerste foto's!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 13:47

themuisje schreef:
zo van de foto's te zien zijn de midden/uitgestrekte draf allemaal tact fouten, hij valt wat op de voorhand.
je kunt het zien doordat het linkervoorbeen helemaal op de grond staat, en rechts achter al vertrekt.

super leuk paard heb je daar zeg :D leuk om te zien hoe fanatiek hij is op de eerste foto's!

Nou ik heb toen geen tact fouten gevoeld dus geen idee.
Normaal voel ik het gelijk als ze een tactfout maakt.

Beankt voor je reactie.
Ze vind het helemaal fantastisch.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:55

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:06

Dit is niet op elke bovenstaande foto het geval.

Maar goed ik rij mijn paard en ik heb les om te verbeteren.
Als het perfect zou zijn dan zou ik uitgereden zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:08

ik zeg niet op alle foto's maar wel op bijna alle middendraf foto's
je hoeft je ook niet aangevallen te voelen hoor :) iedereen maakt fouten en je bent nooit uitgeleerd. als je goed les hebt komt het zeker wel goed. :j het ziet er nu namelijk ook al hartstikke netjes uit :)

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:09

Dit had zo de tweelingbroer van Billy Elliot kunnen zijn van Ginny, toch leuk dat je dat Scandic er weerin terug ziet.
Erg leuk paard en zeer aansprekend. Je mag zoals vorige comments wel veel trotser gaan zitten, want dat kan je echt zijn ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:09

Mooi paard!
Maak je benen lang en wat minder spoorgebruik zou wel nodig zijn.
Dat je paard zo loopt komt omdat je wat meer vrijheid moet geven van voren, je ziet dit vaker bij een paard met een spectaculair voorbeen.
Dus meer onder je laten lopen, meer ruimte geven en beter aan het been (en de zit), achter moet er wat meer gebeuren tov voor!
Jullie zijn een hele leuke combi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:12

Wj hebben al contact gehad maar ik zou nog even reageren.
Ik vind dat je haar al ontzettend fijn hebt lopen, maar probeer zelf meer rechtop te gaan zitten. Je zit wat gespannen in elkaar, probeer voor je uit te kijken, kijk waar je naar toe gaat, strek je lichaam iut.
Ze mag af en toe iets meer lengte hebben in de bovenlijn, geef haar ook de ruimte van voren, soms is ze wat strak. En de beugels nog wat langer, dat zal ook helpen aan de houding.

Maar jullie zijn goed op weg, ik vind het een mooi dier!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:13

themuisje schreef:
ik zeg niet op alle foto's maar wel op bijna alle middendraf foto's
je hoeft je ook niet aangevallen te voelen hoor :) iedereen maakt fouten en je bent nooit uitgeleerd. als je goed les hebt komt het zeker wel goed. :j het ziet er nu namelijk ook al hartstikke netjes uit :)

Ik voel me niet aangevallen hoor. Ik wou alleen laten weten dat ik elke week les heb.
En steeds weer wat leer. Maar ik al erom denken.
Bedankt voor de Tip.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:14

Carien87 schreef:
Dit had zo de tweelingbroer van Billy Elliot kunnen zijn van Ginny, toch leuk dat je dat Scandic er weerin terug ziet.
Erg leuk paard en zeer aansprekend. Je mag zoals vorige comments wel veel trotser gaan zitten, want dat kan je echt zijn ;)

Ginny heeft de foto's gemaakt en heeft ook gereden op mijn paard.
Ginny kwam langs omdat ze Zensation zoveel op Billy vind lijken.
Grappig dat jij het ook ziet!!!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:25

Zentje *\o/*

Die jeps, zomaar een mini-marathon met je dressuurpaard! :Y)
Ik vind je al een stuk beter zitten op dit zadel, probeer nog meer je benen mooi lang te houden :)

Kayleigh0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:04

Vind het echt hele gafe foto's en ze gaat met sprongen vooruit! Ik vind haar hoofd-halshouding prima, zou haar zeker niet korter pakken, maar voor het M2 ook niet heel veel langer laten. Ze mag op sommige foto's haar neusje er misschien iets meer uitdrukken of wat meer 'op' of 'voor' de loodlijn lopen inplaats van er iets achter. Maar als je haar inderdaad de ruimte geeft die ze op dat moment nodig heeft komt dan vanzelf wel. Lekker van achter naar voren- en tegen je hand aan blijven rijden. In het losrijden kan je het 'onder je rijden' zeker meenemen. Of het zogeheten 'laag en rond' rijden. Maar dat doe je ook wel, dat weet ik:D. Knap dat je haar uiteindelijk zo omhoog hebt kunnen rijden, want daar had je wel eens moeite mee! Liefs, kayl

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 15:32

Kayleigh0508 schreef:
Vind het echt hele gafe foto's en ze gaat met sprongen vooruit! Ik vind haar hoofd-halshouding prima, zou haar zeker niet korter pakken, maar voor het M2 ook niet heel veel langer laten. Ze mag op sommige foto's haar neusje er misschien iets meer uitdrukken of wat meer 'op' of 'voor' de loodlijn lopen inplaats van er iets achter. Maar als je haar inderdaad de ruimte geeft die ze op dat moment nodig heeft komt dan vanzelf wel. Lekker van achter naar voren- en tegen je hand aan blijven rijden. In het losrijden kan je het 'onder je rijden' zeker meenemen. Of het zogeheten 'laag en rond' rijden. Maar dat doe je ook wel, dat weet ik:D. Knap dat je haar uiteindelijk zo omhoog hebt kunnen rijden, want daar had je wel eens moeite mee! Liefs, kayl

Van achter naar voren rijden? Het lijkt me beter om die kont achter en dat hoofd gewoon voor te houden in plaats van andersom.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:39

Ik lees hier, dat mensen vinden, dat je gespannen zit, maar dat zie ik niet.
Ik zie iemand, die het heel belangrijk vindt om te weten hoe haar paard loopt, maar daarvoor hoef je niet naar beneden te kijken. Ga trots voor je uit kijken dan gaan je schouders vanzelf naar achteren!
Waarschijnlijk zit je in de proef wel rechtop, want dan denk je eraan!
Let voor het mooie beeld nog iets meer op de houding van je handen, maar ik vindt, dat hij wel heel mooi actief van achteren is.
Fijn paard, dat fijn gereden wordt, alleen de puntjes op de i. Niets mis mee toch?

Kayleigh0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:38

jepsica schreef:
Kayleigh0508 schreef:
Van achter naar voren rijden? Het lijkt me beter om die kont achter en dat hoofd gewoon voor te houden in plaats van andersom.
Hahaha jaaa duhh jes! :+ Je begrijpt wel wat ik bedoel. ;) :P
Laatst bijgewerkt door Kayleigh0508 op 07-07-11 20:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Kayleigh0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:40

Tendance schreef:
Ik lees hier, dat mensen vinden, dat je gespannen zit, maar dat zie ik niet. Ik zie iemand, die het heel belangrijk vindt om te weten hoe haar paard loopt, maar daarvoor hoef je niet naar beneden te kijken. Ga trots voor je uit kijken dan gaan je schouders vanzelf naar achteren! Waarschijnlijk zit je in de proef wel rechtop, want dan denk je eraan! Let voor het mooie beeld nog iets meer op de houding van je handen, maar ik vindt, dat hij wel heel mooi actief van achteren is. Fijn paard, dat fijn gereden wordt, alleen de puntjes op de i. Niets mis mee toch?

Ja, daar kan ik me ook wel in vinden! Belangrijk vinden hoe het paard loopt en daardoor naar beneden gaan kijken, herken ik ook in mezelf!
Inderdaad de puntjes op de i en prima!