Azra is een 6 jarige KWPN merrie van Rubiquil X Pavarotti van den helle. Azra is mijn bijrijdpaard en ik rijd haar vanaf maart 2010.
Gisteren hadden Azra en ik onze tweede wedstrijd in de B dressuur. We hebben gestart bij Hippisch Centrum Muiderberg.

Dit is het topic van ons dubuut in de B: [RT-HAW] Het B dressuur debuut van Azra (v. Rubiquil) en mij!
We hadden de laatste tijd het probleem dat Azra vrij traag en sloom was, vooral met rijden. Daarom rijd ik met kleine spoortjes.
Azra was ook iets aan de dikke kant dus ze heeft op een dieet gestaan wat aardig heeft geholpen. Ze was een stuk afgevallen.
Maar tijdens deze wedstrijd was azra weer zo lekker heet en pittig, zo ken ik haar ook. In de winter is ze vooral een draakje!
Ik vond dat deze wedstrijd erg fijn ging en ik kwam ook met een big smile van mijn paard af
Ze liep veel fijner als bij mijn eerste wedstrijd.Ik had bij mijn eerste proef 181 punten en bij mijn tweede proef ook 181 punten. Had iets hoger verwacht maar ben al blij met die 2 punten.
De punten waar ik aan moet werken zijn:
Mijn handen meer dragen en op dezelfde hoogte houden.
Hakken goed uitdrukken
Schouders naar achteren
Borsten vooruit

Proef 1 in de binnenbak. (Proef 4)
Even een rondje stappen in de binnenbak.

Toen mochten we beginnen!

Een galopje, niet echt op het juiste moment geschoten.

Ik ben erg tevreden met dit beeld!

Weer een galopje, Azra had iets nagevelijker mogen lopen.

Vind deze foto niet zo fijn omdat je veel spanning ziet bij Azra. Maar ook de mindere foto's horen erbij.

Afgroeten, jammer genoeg staan we niet recht

Proef 2 in de buitenbak. (Proef 3)
Zo begonnen we
(dit was nog niet tijdens de proef.
Typisch Azra!

Maar we kunnen het wel
Ben tevens ook erg blij met deze foto.
Vindt dat ze hier iets te diep loopt.

Moment daarna.

Dit vind ik een nette draf!

En nog een galopje tijdens de proef.

Op mijn protocol stonden dingen zoals dat Azra af en toe tegen de hulpen is. Dat de overgangen vloeiender moeten.
Dat ze soms niet takt zuiver loopt en de middendraf moet ruimer en niet sneller. Kreeg zelf een 4 voor halstrekken op de volte.
Omdat de jury vond dat ze totaal niet zakt en dat ze moet dallen tot kniehoogte. Hoe kan ik dit verbeteren?
Groetjes Melissa
) Je hebt ook al sporen om, kan die zweep niet weg?