Ons tweede wedstrijd in de B dressuur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Astor

Ons tweede wedstrijd in de B dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 18:55

Hallo allemaal,
Azra is een 6 jarige KWPN merrie van Rubiquil X Pavarotti van den helle. Azra is mijn bijrijdpaard en ik rijd haar vanaf maart 2010.
Gisteren hadden Azra en ik onze tweede wedstrijd in de B dressuur. We hebben gestart bij Hippisch Centrum Muiderberg.

Afbeelding

Dit is het topic van ons dubuut in de B: [RT-HAW] Het B dressuur debuut van Azra (v. Rubiquil) en mij!

We hadden de laatste tijd het probleem dat Azra vrij traag en sloom was, vooral met rijden. Daarom rijd ik met kleine spoortjes.
Azra was ook iets aan de dikke kant dus ze heeft op een dieet gestaan wat aardig heeft geholpen. Ze was een stuk afgevallen.
Maar tijdens deze wedstrijd was azra weer zo lekker heet en pittig, zo ken ik haar ook. In de winter is ze vooral een draakje!

Ik vond dat deze wedstrijd erg fijn ging en ik kwam ook met een big smile van mijn paard af :D Ze liep veel fijner als bij mijn eerste wedstrijd.
Ik had bij mijn eerste proef 181 punten en bij mijn tweede proef ook 181 punten. Had iets hoger verwacht maar ben al blij met die 2 punten.

De punten waar ik aan moet werken zijn:
Mijn handen meer dragen en op dezelfde hoogte houden.
Hakken goed uitdrukken
Schouders naar achteren
Borsten vooruit :P

Proef 1 in de binnenbak. (Proef 4)
Even een rondje stappen in de binnenbak.
Afbeelding

Toen mochten we beginnen!
Afbeelding

Een galopje, niet echt op het juiste moment geschoten.
Afbeelding

Ik ben erg tevreden met dit beeld!
Afbeelding

Weer een galopje, Azra had iets nagevelijker mogen lopen.
Afbeelding

Vind deze foto niet zo fijn omdat je veel spanning ziet bij Azra. Maar ook de mindere foto's horen erbij.
Afbeelding

Afgroeten, jammer genoeg staan we niet recht :P
Afbeelding

Proef 2 in de buitenbak. (Proef 3)

Zo begonnen we :P :') (dit was nog niet tijdens de proef.
Afbeelding

Typisch Azra! }:)
Afbeelding

Maar we kunnen het wel :D Ben tevens ook erg blij met deze foto.
Afbeelding

Vindt dat ze hier iets te diep loopt.
Afbeelding

Moment daarna.
Afbeelding

Dit vind ik een nette draf!
Afbeelding

En nog een galopje tijdens de proef.
Afbeelding

Op mijn protocol stonden dingen zoals dat Azra af en toe tegen de hulpen is. Dat de overgangen vloeiender moeten.
Dat ze soms niet takt zuiver loopt en de middendraf moet ruimer en niet sneller. Kreeg zelf een 4 voor halstrekken op de volte.
Omdat de jury vond dat ze totaal niet zakt en dat ze moet dallen tot kniehoogte. Hoe kan ik dit verbeteren?

Groetjes Melissa

Pebbs

Re: Ons tweede wedstrijd in de B dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:07

Hey Melis! Ziet er goed uit! Punten geef je zelf bij elke foto al aan. Middendraf kan je goed oefenen door haar echt laag en rond in te stellen dat ze goed over de rug loopt, daardoor heeft ze de ruimte om vanuit achter ruimer naar voren te kunnen komen, in die houding pasje vooruit en weer terug, vooruit en weer terug. Steeds zo oefenen en dan word het vanzelf beter. Denk er wel aan dat je dit niet binnen een paar dagen voor mekaar hebt :P Verder heb ik geen punten! Succes met je volgende wedstrijd! :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:28

Daar is het zwarte boefje hahah :D!
Mooie foto's zeg! Je houding gaat steeds meer vooruit, iets meer je schouders nog naar achteren doen.
Het halsstrekken kan voor sommige nog best lastig zijn hoor, maar zoiets moet je gewoon meerdere
keren in je training meepakken, als ze over de rug loopt en actief van achteren ga je steeds meer
uitschuiven tot op een bepaalde hoogte, een rondje of 2 doen en dan weer hoger instellen. Het is niet
makkelijk, maar als je het veel meepakt op de momenten dat ze nageeflijk loopt dan gaat het steeds beter.

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:03

He Melis!
Mooie foto´s ziet er netjes uit! Je ziet echt verschil in je houding. Keep up the good work :j

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:27

je hebt echt een super mooi paard onder je kont, daar mag je best nóg wat trotser op zitten :D
verder vind ik dat je haar er nog net iets meer doorheen mag rijden.
het hals strekken is ook een kwestie van oefenen, bij de training zorgen dat ze jou hand volgt en dan steeds wat verder uitschuiven

ik zie iig al heel veel verbetering! ga zo door

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:03

Eerst even 1 ding; wat lijkt jou paard op 1 die bij ons op stal staat, je kan wel zien dat daar allebei Rubiquil in zit. :D Echt leuk om dat zo terug te zien.

Maar daar gaat het natuurlijk niet om;
Ik vind het plaatje er heel mooi uitzien,
Ik vind dat je erg netjes en vriendelijk rijdt!
Net bij de foto waar je paardje schrikt, toch proberen je teugels bij elkaar te houden en handen laag.
En op sommige foto's miscchien net iets opgerichter, maar dat gaf je zelf ook al een beetje aan. En hoe verder je komt, gaat dat vanzelf ook al wel beter.

Heel veel succes verder! :)

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:11

leuk paard heb je zeg!en ziet er al stuk beter uit dan je eerste topic. enige puntje. je mag wat meer je schouders naar achter doen, iets meer je rug rechtop.
en succes nog met verdere wedstrijden!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:17

Je hebt een tikje spanning in de bovenlijn waardoor het paard niet mooi over de rug loopt.
Je kunt proberen meer vwnw te rijden en achterhand goed te activeren. DAn zal het neusje er ook meer uit komen en hebt je waarschijnlijk ook minder problemen met het teugel uit de hand laten kauwen.

Verder super leuk paard, keep up the good work

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:21

Dat ziet er al best netjes uit, aan de nageeflijkheid mag nog wat gewerkt worden als ik het goed zie, maar dat komt misschien ook door de wedstrijdspanning. Verder mag je iets trotser en rechtop op de paard gaan zitten. Het is echt een leuk dier en met een trotse amazone erop wordt het plaatje nog mooier :) Voor wat betreft het halsstrekken: dat is een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen. Heel voorzichtig van je paard vragen of ze je hand wil volgen door met haar neus naar beneden te gaan door steeds ietsjes meer teugel te geven. Veel succes, het gaat vast en zeker lukken!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:56

Borstbeen omhoog en schouders naar achteren, Melissa! :D Azra is een superleuke merrie om te zien en jullie zijn een mooie combinatie.

Ik zou haar thuis in training wat ronder instellen. Haar net uit die 'comfort'-zone halen. Opzich is deze houding prima voor wedstrijd, maar ik heb het idee dat je te weinig controle hebt op 't hele paard. Zowel in de nageeflijkheid, als in de rijerij. Mooi van achter naar voren naar je hand toerijden en aan de voorkant dan wat ronder maken. Op wedstrijd zet je die kop er dan maar weer op ( :D ), maar 't moet wel van jou blijven.

Voor het halsstrekken. Er zijn verschillende manieren. Je kunt proberen op de volte wat stelling te vragen en dan steeds weer lucht geven en kijken of ze je hand naar beneden wil volgen.
Als je al iets halsdaling hebt, kun je ook proberen om net te doen alsof je de teugels op maat wil maken maar dit doe je niet echt. Vaak dalen ze dan nog meer en dat moet je belonen door de vrijheid te geven dat ze nog meer naar beneden kan.

En verder: neem goed les, daar leer je zoveel van! Iemand die je goed kan helpen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:33

idd nog iets rechter gaan zitten. En ik vind het toch altijd jammer als mensen met een zweep rijden (of het nou nodig is of niet ;) ) Je hebt ook al sporen om, kan die zweep niet weg? :P
Verder vind ik het er netjes uitzien!

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:42

ziet er netjes uit, probeer wel jezelf lang te maken, je ziet nu een beetje in elkaar gezakt, probeer te doen alsof er een toutje aan je cap zit dat je omhoog trekt. En dan wat jezelf zecht: schouders naar achteren borst vooruit!!

heel veel plezier verdermet wedstrijden enzo!!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:45

Wat een knap paard zeg, halster staat haar super op de eerste foto!

Vind dat je hem mooi in de oprichting hebt lopen, zelf mag je van mij je been nog wel wat langer, denk dat je dan ook wat makkelijker rechtop kan zitten :) Verder ga ik wel mee met tips hierboven :j

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:35

Mooi peerd <3

Als je wat trotser op je paard gaat zitten (je zit nu met gebogen schouders) dan zal het beeld wat je uitstraalt heel positief veranderen. Het lijkt alsof je de tweede proef buiten wat meer spanning in je lijf hebt.

Verder vind ik het voor een tweede wedstrijd goed eruit zien. Gefeliciteerd met je winstpunten!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 16:40

Bedankt voor jullie reactie allemaal! Er zitten zeker bruikbare tips tussen die ik kan toepassen!
Ben benieuwd of ze helpen maar dat merken jullie hopelijk aan de foto's van het volgende topic!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:54

wat een leuk paard zeg!
de aanleuning is nog niet altijd even fijn. maar dat hoeft ook nog helemaal niet in de b :)
jammer dat je wat bol zit in je rug. maakt het plaatje net wat minder mooi.
succes met je volgende wedstrijden! :D

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:10

Wat een plaatje van een paard zeg! Daar mag je inderdaad wel wat trotser rechtop op gaan zitten;)
Zij mag nog net wat meer over haar rug gaan lopen, op sommige foto's zie je dat ze dat nog niet lekker doet. Maar ik zag dat smeetjoew je daar al goede tips voor gegeven heeft.
Veel succes op je volgende wedstrijden!

Pien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:05

Erg leuk paard om te zien, en een leuke combinatie ook!
Ben het eens met het commentaar hier boven en heb zelf 1 puntje je zegt:

We hadden de laatste tijd het probleem dat Azra vrij traag en sloom was, vooral met rijden. Daarom rijd ik met kleine spoortjes.

De laatste tijd traag en sloom dus sporen.. Als ze traag is gelijk de sporen om sta ik niet helemaal achter.
En combi van sporen en zweep, erg veel!
Ik weet niet of je ze nu nog draagt, maar misschien idee om weer zonder te rijden dan ;-)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 17:15

Pien1991, Ik heb maar 3 keer met sporen gereden in de tijd dat ik Azra rijdt dus niet gelijk conclusies trekken aub ;)
Ben inmiddels op vakantie en als ik terug kom zal ik niet met sporen gaan rijden. Met de wedstrijd heb ik de zweep niet aangeraakt.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:01

Wat een wauwerd van een paard zeg!
Wat ik denk is dat Azra nog iets constanter in de aanleuning mag, of niet? Lastig te zien van foto's, maar zo'n idee heb ik erbij. Tijdens de training zou ik haar daarom af en toe wat lager in stellen, mooi over het boven lijntje laten lopen (dus paardje moet wel rond blijven)
Wat betreft voor de B, werk aan de middengangen, Wanneer je een goede middendraf laat zien krijg je vaak op de draf in zijn algemeen ook een goed cijfer. Idem wat betreft de stap.
Weet haast wel zeker dat wanneer dat goed is, je door de B heen vliegt met zo'n paard. Immers wanneer je een goede midden gang wil neerzetten moet dat vanuit een krachtig achterbeen. Als ze dat kan, loopt ze in de hele proef al actiever. Ook wanneer ze een constantere aanleuning krijgt, is ze waarschijnlijk losser (hoeft niet altijd) en lijkt de proef in zijn geheel veel netter.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! succes verders!

shannahorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 06:58

Ten eerste; wat en prachtig paard!

nu even ter zake;

het ziet er allemaal redelijk goed uit, alleen zoals je zelf al zegt, dingetjes waar je nog aan moet werken!
probeer je schouders ellebogen en hakken op 1 rechte lijn te houden, dan zitten je handen ook op de goede plek, en in de training als je gaat halsstrekken lekker blijven spelen met de teugels en anders wat overdreven als hij/zei het niet doet, en heel voorzichtig telkens een stukje langer teugel geven.
heel veel succes!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:18

Ik heb tot nu toe alle topics van jullie gezien, en jullie zijn echt vooruit gegaan!
Zoals je zelf ook al zegt, moet je iets rechter op zitten.
Maar voor de rest ziet het er netjes uit :)
Voor het halsstrekken lijkt mij hetzelfde als shannahorses.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:41

wauwwie wat een leuke combi. :)

probeer niet in elkaar te duiken, maar blijf rechtop zitten. ook mag je paard iets nagevelijker wat je zelf al zei. en verder goed trainen en les nemen. ;) dan kan je heel ver komen met jou paardje.