Lucky B springen @zutphen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilonkaa96

Lucky B springen @zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 10:36

Hallo,
zaterdag had ik wedstrijd in Zutphen met mijn pony Lucky.
Ik ben L stargerechtigd, ik denk dat ik de indoor selecties nog B rijd, maar daarna wil ik wel naar de L.

Lucky is een E pony, heeft al M gesprongen, is vrij heet, en wil heel graag hard gaan.
Als ik teveel aan hem ga zitten gaat hij staan, daarom moet ik meer gaan zitten. (wat ik lastig vind)

Hier is een filmpje van zaterdag:
http://www.youtube.com/watch?v=szzlF7s29ME
ik zat een paar keer overkruisd maar als ik er dan teveel aan zit voor een sprong gaat hij staan en de wissels gaan nog niet altijd goed..

Heeft iemand nog tips hoe ik de afstanden beter kan rijden?
Of tips wat er beter moet voor de L?

Graag opbouwend advies of gewoon leuke reacties :D

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:45

ziet er leuk uit zo op het eerste gezicht. Lijkt me inderdaad geen makkelijke pony. Vind dat je het parcours netjes doorkomt! Wat had je voor stijlpunten?
Wat me wel opvalt tijdens het filmpje, is dat je wat onrustig bent met je handen. Probeer daar wat rust in te krijgen, een stille hand is erg belangrijk.

Voor de afstanden rijden geldt; Eerst wat opvangen, en wachten totdat je de afstand ziet, en dan er naar toe rijden. Hiervoor kun je gewoon wat oefenen met lage sprongetjes, laat hem op jou wachten.

Succes!

ilonkaa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 10:56

Ingeltje schreef:
ziet er leuk uit zo op het eerste gezicht. Lijkt me inderdaad geen makkelijke pony. Vind dat je het parcours netjes doorkomt! Wat had je voor stijlpunten?
Wat me wel opvalt tijdens het filmpje, is dat je wat onrustig bent met je handen. Probeer daar wat rust in te krijgen, een stille hand is erg belangrijk.

Voor de afstanden rijden geldt; Eerst wat opvangen, en wachten totdat je de afstand ziet, en dan er naar toe rijden. Hiervoor kun je gewoon wat oefenen met lage sprongetjes, laat hem op jou wachten.

Succes!

Ik had 43,5 stijlpunten. Klopt idd, ook met dressuur heb ik een beetje moeite met mijn handen stil te houden waardoor de nageeflijkheid ook onrustig wordt, maar daar werk ik aan met mijn instructrice!

Ik heb nu vakantie, dus dat ga ik thuis oefenen, dankjewel! :D

lauran__

Re: Lucky B springen @zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:05

poehee wat een heethoofd lijkt het zeg. vind het knap van je dat je hem over alle hindernissen krijgt. voor de afstanden probeer zoals hierboven mij al gezegd werd. op te vangen daarna ernaartoe te rijden. wat mij daarbij erg hielp is zodra ik de afstand goed zag de galopsprongen mee tellen. dan kan de rust vaak ook beter bewaard blijven.

ilonkaa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 14:56

@lauran__ oke dankjewel! ik denk dat dat wel een goede is want hij vergeet soms op mij te wachten..