A.F. Belarus op wedstrijd nu L1 startgerechtigd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

A.F. Belarus op wedstrijd nu L1 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 18:31

Hallo,

Na mijn vorige topic hebben we al een paar meer wedstrijden gehad.
Deze keer was Grietje weer mee om foto's te maken! En daar was ik blij om!
We hebben 196 en 184 gehaald, wat betekend dat we nu B+10 dus L1 startgerechtigd zijn!

Ik vroeg me af of ik ook vooruit ben gegaan kijkend naar de vorige keren en of jullie denken dat ik naar de L1 kan..
We zijn nu vooral bezig met hem voorwaarts te laten lopen en hem beter aan mijn been te krijgen.
Ook liep hij eerst te diep waar we aan werken.

Paar foto's van de vorige wedstrijd:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

En hier de foto's van vorige wedstrijd:

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Commentaar is leuk, maar graag opbouwend :)

s6801881

Re: A.F. Belarus op wedstrijd nu L1 startgerechtigd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:39

Ik vind het echt een super fijn beeld jullie samen! Mooie combinatie. Veel commentaar heb ik niet, maar aangezien het HAW is: je bent soms wat streng met je binnenhand, en hier en daar mag je wat meer op je zitbeenkbobbels zitten, met een rechte rug.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:42

Ik vind dat je wel vooruit bent gegaan hoor, bij foto 3 heb je je handen nogal uit elkaar, op de foto's van afgelopen wedstrijd zie ik dat toch niet!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:47

Volgens mij is je paard wat relaxter dan je eerste wedstrijd, kan dat? Het ziet er namelijk wat minder spectaculair uit dan je eerste topic. Dat rijdt natuurlijk fijner, en daar gaat het ook om, maar hij kan nog wat flitsender, ook voor straks de L1.

Hou in de galop je schouders/bovenlichaam wat meer naar achter, dan wordt het plaatje nog mooier :) De hoofd-halshouding heb je iig al helemaal voor mekaar, is hij daar ook mooi constant in? Met Piert heb ik daar nog wat moeite mee...

Veel succes alvast met de selecties!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 18:49

Ja hij is nu een stuk relaxter. Maar ik doe het zelf ook wel een beetje. Want als ik hem net wat feller rijd dan ben ik bang dat hij snel ik galop aanspringt. Aangezien hij dat de laatste tijd heel graag doet.
Ik zal eraan werken!

En mijn houding klopt ja. Ik ben ik ook mee bezig :)

O ja, en zijn hoofd hals houding word steeds beter. Hij wil nog wel iets onrustig zijn in zijn hoofd..
Maar dat word met de keren beter. Wijken pakken we ook op en dat doet hij netjes!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:04

Je bent zeker klaar voor de L, maar dan moet je wel wat meer durven.
Zorg gewoon dat je duidelijk aangeeft wanneer hij in galop moet, wees streng als hij tóch aanspringt wanneer het niet moet. (ook tijdens de proef!)
Je handhouding is beter, blijf ook goed zitten, dat heeft ook met duidelijke hulpen geven te maken!
Op de foto van voren zie ik dat je binnenhand niet van de hals is, let erop dat hij dus om je been gebogen blijft.
Ik vind het er netjes uitzien!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:07

Oke, dankjewel voor de tips!
We zullen ons best doen!

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:10

Ik vind jullie zeker vooruitgegaan vergele de vorige wedstrijd! :)
Ik vind het er heel erg netjes uitzien, maar omdat het HAW is, let soms inderdaad wat op je houding.
Ik vind zeker dat jullie L1 klaar zijn.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:18

Gaat steeds beter kim :)
Perry zn galop word ook steeds beheerster en contstanter, denk inderdaad om je houding,
je valts soms wat voorover.
L1 moet wel gaan lukken hoor :D

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:20

hoi,
Heel mooi allemaal en jullie zijn een super chique combi *\o/* ....het lijkt op de laatste fotoserie of je ene spoor hoger zit dan de andere B-) , je linker spoor is afgezakt en je rechter zit beduidend hoger :)*

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:38

gaat steeds beter he?
je zadel lijkt wat naar voren te liggen. die zou ik als ik jouw was wat verder naar achter leggen zodat hij niet op het schouder ligt. verder mag je er wel wat mee achteraan rijden. maar dat komt vast wel goed. L1 moet wel lukken hoor :j succes!
ps. wat ben je bleek :oo

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 20:45

dakhilah schreef:
hoi,
Heel mooi allemaal en jullie zijn een super chique combi *\o/* ....het lijkt op de laatste fotoserie of je ene spoor hoger zit dan de andere B-) , je linker spoor is afgezakt en je rechter zit beduidend hoger :)*

Hee ja! Dat stomme ding is afgezakt..

Kan ook tijdens zijn halve val tijdens de eerste proef zijn gebeurd..

Verder bedankt voor de reacties!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 20:46

themuisje schreef:
gaat steeds beter he?
je zadel lijkt wat naar voren te liggen. die zou ik als ik jouw was wat verder naar achter leggen zodat hij niet op het schouder ligt. verder mag je er wel wat mee achteraan rijden. maar dat komt vast wel goed. L1 moet wel lukken hoor :j succes!
ps. wat ben je bleek :oo

Hmm.. Dat is mijn fout. Op de eerste 3 foto's ligt hij niet naar voren. En het is hetzelfde zadel.
Heb ik hem zelf wat teveel naar voren gelegt..

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:05

prachtige combinatie,
je duikt soms wat voorover daar zou ik even opletten.
maar wat rijd je mooi,
goede fotograaf heb je daar.
gefeliciteerd met je winstpunten.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 09:28

Dankjulliewel!

Ik zal op mijn houding letten en minder voorover hangen.
Gister gereden met een bontje en handoek onder het zadel en voor mijn gevoel zat ik toen rechter.
Dus misschien ligt het ook wel een beetje aan het zadel.
Daar heb ik over gebeld en word volgende week donderdag op maat gemaakt :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:50

Wat heb je toch een prachtig paard!

Het is jammer dat veel foto's net op het verkeerde moment genomen zijn (al zijn ze wel mooi hoor!) waardoor het beeld wat vertekend naar mijn idee. Hij lijkt daardoor op de 2e serie foto's een stuk minder ruim in zijn gangen en kan daardoor het commentaar op 'hij is veel relaxter' goed begrijpen.

Schuift je zadel? Op de onderste foto's vind ik je zadel meer naar voren liggen dan op de bovenste (van dezelfde serie) En omdat het HAW is, als je voor het rijden je benen voor je zadel legt, met je zitbeenknobbels naar voren 'hupst' en dan je benen optilt en weer op zijn plaats legt, zit je recht :j Je zou voor de grap het eens moeten proberen en moeten voelen, je zult zien dat er echt maar weinig gewicht op je enkels/knieën terecht komt en je veel rechter kunt zitten (foefje uit het centred riding) bontjes etc zouden niet moeten helpen tegen recht zitten, dat zou eerder betekenen dat je zadel niet helemaal fijn ligt, goed dat je ernaar laat kijken!

Leuk en prachtig paard, dat komt wel goed met jullie! Succes in het L1!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:54

Het ziet er lekker relaxed uit. Wat ik zelf storend vind en waardoor ik reageer (normaal reageer ik niet veel op haw), wat zonde dat je zo'n eind van de manen weg hebt geknipt. Ik weet dat het voor arabische paarden normaal is om het derde oor zo ver weg te scheren, maar optisch vind ik dit niet optimaal voor de dressuur. Het lijkt alsof hij zich hierdoor opkropt, en de hals wordt visueel zo veel korter. Dat viel mij erg op.

Verder een lekker beeld en succes in de L1!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 12:30

Patriciavt schreef:
Wat heb je toch een prachtig paard!

Het is jammer dat veel foto's net op het verkeerde moment genomen zijn (al zijn ze wel mooi hoor!) waardoor het beeld wat vertekend naar mijn idee. Hij lijkt daardoor op de 2e serie foto's een stuk minder ruim in zijn gangen en kan daardoor het commentaar op 'hij is veel relaxter' goed begrijpen.

Schuift je zadel? Op de onderste foto's vind ik je zadel meer naar voren liggen dan op de bovenste (van dezelfde serie) En omdat het HAW is, als je voor het rijden je benen voor je zadel legt, met je zitbeenknobbels naar voren 'hupst' en dan je benen optilt en weer op zijn plaats legt, zit je recht :j Je zou voor de grap het eens moeten proberen en moeten voelen, je zult zien dat er echt maar weinig gewicht op je enkels/knieën terecht komt en je veel rechter kunt zitten (foefje uit het centred riding) bontjes etc zouden niet moeten helpen tegen recht zitten, dat zou eerder betekenen dat je zadel niet helemaal fijn ligt, goed dat je ernaar laat kijken!

Leuk en prachtig paard, dat komt wel goed met jullie! Succes in het L1!

Zoals ik al zei ligt mijn zadel niet goed. Ik heb het bontje dus niet om mijn eigen houding beter te maken maar zodat het zadel beter ligt.
Dan zit ik meteen ook rechter. Heb vandaag de zadelmaker gebeld en die komt volgende week woensdag.

verder bedankt voor de tips, ga het proberen!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 12:31

Annemeik schreef:
Het ziet er lekker relaxed uit. Wat ik zelf storend vind en waardoor ik reageer (normaal reageer ik niet veel op haw), wat zonde dat je zo'n eind van de manen weg hebt geknipt. Ik weet dat het voor arabische paarden normaal is om het derde oor zo ver weg te scheren, maar optisch vind ik dit niet optimaal voor de dressuur. Het lijkt alsof hij zich hierdoor opkropt, en de hals wordt visueel zo veel korter. Dat viel mij erg op.

Verder een lekker beeld en succes in de L1!

Dat had hij al toen ik hem kreeg en heb het eerst even zo gehouden.
We hebben op 17 juli een fotomeeting in Havelte en de week daarna nog een shoot.
Daarna ga ik hem kortwieken :P Dus manen op handbreedte en dan laat ik het voorste stuk weer bijgroeien.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:37

Ziet er goed uit Kim :D, omdat het haw is ;; Probeer meer achterover te zitten vooral in de galop!
Vind de manen ook niet mooi inderdaad ..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 12:46

Bedankt voor je reactie.

Zou iedereen aub niet telkens hetzelfde willen zeggen? Ik heb meerdere reacties over mijn houding gehad.
Ik weet dat ik meer achterover moet zitten, daar werken we aan. Het zadel ligt niet goed en word volgende week weer goed gemaakt. En de manen gaan er na de fotoshoot af en het voorste stukje laat ik bijgroeien.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:21

ohja, was nog een puntje vergeten;
Op sommige foto's lijkt hij wat op de voorhand te vallen, let daar op! :)

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:31

Ik vind dat je een superknol onder je hebt lopen en het ziet er erg netjes uit. Zadel wat te ver naar voren vind ik minder fijn om te zien dan je houding, maar je zit dan ook niet "strak" te rijden; volgens mij komt dat helemaal goed. Wat ik wel opmerk is dat je paard een typisch arabierennekje heeft, zijn hoogste punt is niet net na de oren en dat vind ik jammer om te zien. Het lijkt of hij verder netjes in de aanleuning loopt, maar ik zou hem nog wat meer lengte laten nemen, zonder dat hij op zijn voorhand hoeft te kukkelen. En hoe krijg je het voor elkaar foto's op een wedstrijd te maken, terwijl het lijkt of je alleen op dat land aan het rijden bent...? :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 20:49

Zunzuncito schreef:
Ik vind dat je een superknol onder je hebt lopen en het ziet er erg netjes uit. Zadel wat te ver naar voren vind ik minder fijn om te zien dan je houding, maar je zit dan ook niet "strak" te rijden; volgens mij komt dat helemaal goed. Wat ik wel opmerk is dat je paard een typisch arabierennekje heeft, zijn hoogste punt is niet net na de oren en dat vind ik jammer om te zien. Het lijkt of hij verder netjes in de aanleuning loopt, maar ik zou hem nog wat meer lengte laten nemen, zonder dat hij op zijn voorhand hoeft te kukkelen. En hoe krijg je het voor elkaar foto's op een wedstrijd te maken, terwijl het lijkt of je alleen op dat land aan het rijden bent...? :)

Bedankt voor het commentaar. We zijn inderdaad bezig met hem iets langer in de hals te krijgen.
Dat is alleen makkelijker gezegd dan gedaan :P
Hij wil nog wel vaak eens wegschieten en als je je teugels dan net iets te lang hebt dan vliegt ie er ook echt vandoor.
Vandaar dat ik hem dan nog wat korter rijd. Maar we zijn er mee bezig!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 22:21

Ook een foto van de proef zoals ik hem graag wil hebben:

Afbeelding