Bonita en ik B waardig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Caithlynn

Bonita en ik B waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 13:14

Hallo,
Ik rijd bonita nu een jaar en ik ben van plan haar dit jaar nog te starten,
Nou vroeg ik mij af wat jullie ervan vinden.
Eerst wat informatie over bonita.\

Naam: Bonita van het Olde hof
Ras: haflinger
Leeftijd: ong. 17 jaar
Nivo: kan m oefeningen, maar met mij nog B

Ik ben vooral bezig haar voorwaarst te lopen en nageeflijk.
Mijn punten waar ik aan moet werken zijn:
Niet te streng met mijn handen
Benen stil houden
consequint blijven
recht blijven zitten

Ik krijg zelf wel les met haar, maar hier zijn de foto's beoordelen jullie maar.

1. Bochtje draven
Afbeelding

2. galopje, hier komt ze te veel op de voorhand
Afbeelding

3. drafje, maar hier mag ze er nog meer doorheen
Afbeelding

4. draf, maar hier raak ik het contact kwijt
Afbeelding

5. Inzet wijken
Afbeelding

6. Afsluiter, mijn benen moet ik niet afsteken.
Afbeelding

Ik hoop dat jullie mij wat handige tips kunnen geven.
En of dit goed genoeg is voor een B wedstrijdje.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:17

Hele mooie pony! Erg goed dat je zelf al punten opmerkt die niet zo lekker gaan.
Ik vind het er netjes uit zien :)

Kim14

Re: Bonita en ik B waardig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:20

Komt helemaal goed in de B! Denk alleen aan je binnenhand, en eventueel je handen hoger houden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:28

Lekker doorgaan met oefenen. Let idd tijdens het wijken op dat je je hand niet naar je toe haalt maar juist naar binnen toe brengt. Het is nooit goed om terug te werken, dan kan je paard zijn achterbeen niet onderzetten. Wanneer ze sterk wordt, probeer dit dan met been op te lossen. Hand eraan en met het been naar de ontspanning toe drukken.
Succes!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:38

Ziet er goed uit!!
Punten geef je zelf al.
Voor de B is het zeker goed.

Maar je weet natuurlijk nooit hoe ze loopt op cc, gewoon uitproberen.
(misschien is ze wel hartstikke schrikkerig of zo)

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:45

voor de b is het goed genoeg, maar blijf werken om verder te komen. puntje van verbetering, probeer rechtop te blijven zitten en ik weet niet of ik het goed zie, maar het lijkt of je soms 1 van je handen over de manenkam haalt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 06:33

ik zou toch voor de B nog even doortrainen als je de meeste kans op een wintspunt wil maken.
het ziet er al leuk uit,maar je pony moet er net even lekkerder doorheen komen,wat meer ontspannen en loslaten in haar lijf.

probeer zelf meer in balans te zijn,en die balans niet te zoeken aan je teugels.
hou je handen rechtop en naast elkaar,let daarbij op dat als je bv het wijken inzet,je je binnenhand niet strak hoog vastzet om buiging af te dwingen.

je hebt zelf al een opmerking geplaatst over je voeten,dus dat gaat ook vast helemaal goedkomen.

jullie zien eruit als een leuke combinatie,veel succes met het toetrainen naar je B debuut!

Aliki1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 06:38

Ze zou nog iets meer erdoorheen mogen, maar ik denk dat je het beste gewoon kan beginnnen in de B. De jury kan vaak hele handige tips geven over hoe je het beter kan doen! Ook zou ik je proef filmen, dat je kan zien waarom de jury op bepaalde punten commentaar geeft, zo kan je het ook met je instructeur beoordelen! Succes :) Ik vind het er overigens niet verkeerd uitzien!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:14

Jahoor, de b kan altijd wel als je in stap, draf en galop kan, je leert er alleen maar van!
Probeer je handen hoger te dragen, rechtop en neem de teugels korter, je moet je handen niet zo dicht bij je buik dragen.
Dit zal niet zo'n gemakkelijk paardje zijn om rond te rijden, maar als je je handen vastzet wordt het niet beter, probeer dus dat niet te doen en zorg dat ze actief blijft maar toch bij je.
Veel overgangen rijden en figuren, daar worden ze losser van.
Succes!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:07

Nou het hangt er vanaf met welke instelling je een B wedstrijd ingaat. Als je kans wil maken op een winstpunt zou ik nog even doortrainen

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:48

MirandaFuego schreef:
Jahoor, de b kan altijd wel als je in stap, draf en galop kan, je leert er alleen maar van!
Probeer je handen hoger te dragen, rechtop en neem de teugels korter, je moet je handen niet zo dicht bij je buik dragen.
Dit zal niet zo'n gemakkelijk paardje zijn om rond te rijden, maar als je je handen vastzet wordt het niet beter, probeer dus dat niet te doen en zorg dat ze actief blijft maar toch bij je.
Succes!

Dat is dus tegenwoordig niet meer zo...
Als je een winstpunt wilt behalen, dan zal je ook in de B al moeten zorgen dat de pony of het paard continu in een fijne aanleuning loopt, goed op de hulpen reageert en je houding moet ook al perfect zijn.
Daarom is er vaak veel teleurstelling bij B-ruiters die geen wp halen, in de B moet het paard alles al laten zien wat er gevraagd wordt en daar hoort een stukje tact en nageeflijkheid ook bij.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:59

Jullie zijn wel klaar voor de B.
Alleen lijkt het op sommige foto's of je teugels wat te lang zijn aan aan mij liggen omdat de foto's wat kleiner zijn.
Succes!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:22

Kris schreef:
MirandaFuego schreef:
Succes!

Dat is dus tegenwoordig niet meer zo...
Als je een winstpunt wilt behalen, dan zal je ook in de B al moeten zorgen dat de pony of het paard continu in een fijne aanleuning loopt, goed op de hulpen reageert en je houding moet ook al perfect zijn.
Daarom is er vaak veel teleurstelling bij B-ruiters die geen wp halen, in de B moet het paard alles al laten zien wat er gevraagd wordt en daar hoort een stukje tact en nageeflijkheid ook bij.

Maar je hoeft toch niet gelijk voor een winstpunt te gaan, je leert er veel van, ik zeg niet dat ze gelijk een winstpunt haalt, maar volgens mij is dat ook niet haar insteek?
Dat vind ik trouwens ook geen goede instelling, alleen starten als je zeker bent van een winstpunt.
Ervaring opdoen is zeker van belang!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:25

Gewoon op wedstrijd gaan. Mocht het niet goed genoeg zijn, dan heb je op je coupon waarschijnlijk wel de punten staan waar je aan moet werken. :)

Je handen iets meer rechtop houden.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:14

Ik zou gewoon een keertje starten en kijken hoe het bevalt, het is natuurlijk altijd spannend. En dan ben je er in ieder geval door heen voor de eerste keer.

Let inderdaad op je handen. En probeer haar recht te houden en haar iets meer op 4 benen te laten lopen. Dit kan je bijvoorbeeld doen door wiebertjes in de bak te rijden (dus a-b-c-e) en dan bijvoorbeeld elke lijn (of in het begin wieber) in een ander tempo te doen (in zowel stap of draf)