Rijden op Liberty

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xDirkje

Rijden op Liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 11:08

Ik ga me maar direct in het diepe gooien.
Ik heb mezelf laten filmen terwijl ik aan het rijden was op mijn verzorgpaard Liberty.
Liberty is een fries x tinker merrie van 5 jaar.
Wordt op dit moment niet gereden vanwege een veulen van 2 maanden.

Ikzelf rijd nog niet zo lang, in het filmpje galoppeer ik niet, want dat vind ik nog echt heel eng :o
Tips zijn altijd welkom, maar ik snap nog niet veel van heel het rijden, dus die tips mogen, maar als het kan ook zeggen hoe ik het dan precies op kan lossen.
Ik heb wel gewoon les 1 keer in de week. Kan vaker lessen in de week, maar vanwege oude blessures aan enkels en knieën kan dat niet altijd.

Hier is het filmpje:
http://youtu.be/eOIrJfK_xjw

Groetjes :D

mariellexxx

Re: Rijden op Liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:35

Het ziet er netjes uit voor de tijd die jij aangeeft dat je pas rijdt! Je zit het paardje niet in de weg, paardje zoekt jou hand al op doordat jij hem goed ondersteunt met je been! Dus wat dat betreft zit je op de goede weg hoor! ;)
Wel iets meer afwisseling qua rijden, dus tempo wisselingen in draf, meer overgangen van stap naar draf en draf naar stap, en je zou meer figuren kunnen rijden, bijvoorbeeld even een paar keer achter elkaar 8'tjes rijden, dan krijg je hem vlotter om je binnenbeen heen gesteld omdat hij steeds moet omstellen.

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 11:42

Ok dank je wel voor de tips, binnenkort ga ik er weer eens op, nu eerst even het veulen laten doen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:46

Ziet er netjes uit!
Hoe lang rijd je al precies?

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 11:47

Ik zou het zo niet weten, zitten telkens een aantal maanden tussen dat ik niet rijd.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:52

Je kan de merrie makkelijk weer oppakken als het veulen al 2 maanden oud is hoor!
Ik rijd nu ook een merrie, veulen is nu 5 weken oud, en ik zit er alweer 2 weken op hoor!

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 11:54

Ja dat zou wel kunnen, maar we zijn de merrie extra aan het bijvoeren omdat ze wat mager geworden is van het veulen. Dan is het een beetje sneu om erop te gaan zitten ;)