Ik heb haar ingereden Augustus 2010, toen enkele maanden heel rustig aan doorgereden, maar omdat ze drachtig was heb ik haar begin mei op lekker vroeg zwangerschapsverlof gezet (naast heel veel knuffelen, poetsen en wandelen!)
Ze heeft haar prachtige merrie veulen van Charmeur in de eerste week van Juni gekregen, en 2 weken later na enkele keren longeren er weer opgekropen!
Ons niveau is gewoon B, we trainen voornamelijk nu op tempo (ze loopt dolgraag onder mij uit) en ik wil dit niet oplossen door maar aan de teugels te gaan hangen, daarnaast ben ik met mijn instructrice bezig met het rijden op lichte hulpen, en we zijn nu alweer zover dat het omstellen al lukt op been en zit hulp!
Ik wil haar zo licht mogelijk aan mijn hulpen hebben, soms wil ze niet om mijn binnenbeen heen buigen en dan moet ik zelf zorgen dat ik goed steun op mijn binnenbeugel.
Ook trekt/duwt ze zich haar vaak in de aanleuning er nog uit, dit los ik op door een kwart seconde de teugel helemaal mee te geven (ik ga juist niet trekken, want dat is wat ze wil, ze zoekt nog teveel steun op mijn handen), dan geef ik na die kwart seconde been, en als het echt nodig is een kort, duidelijk ophoudingkje en dan zoekt ze mijn hand zelf weer op, en op die manier wil ik haar graag kunnen rijden.
Overgangen zijn we ook erg hard mee bezig!
En mijn houding, tsja, in stap en draf issie goed! Nu nog die mega galop netjes uitzitten haha!
Alles bijelkaar is Amanda nu zo'n 10 maanden onder het zadel
Commentaar GRAAG! Leer ik alleen maar van!

Deze foto's zijn van de 10e keer rijden na het oppakken na de dracht en bevalling, van vanmiddag:

instappen

redelijk fijn beenwerk, maar mag er in de aanleuning meer door!

net aangesprongen in galop, en waarom zit ik nou zo beroerd!! ?

Hier werk ik naartoe! Ik heb haar hier minimaal contra gesteld, omdat ze nog graag over de buitenschouder wegloopt op de volte, dus op rechte lijnen moet ze ook echt recht lopen, dit los ik nu op met contra stelling, daarna op de volte merk ik meteen dat het over de buitenschouder weglopen minder, tot weg is!

Filmpje:

nog 1:

Hier draaf ik haar met iets langere teugellengte omdat het einde van de training is.
Op deze foto was ze 2 mnd zadelmak! :

En op deze ook 2 mnd zadelmak:

Hier zat ik er voor de 10e keer op met inrijden:
)