Gattuso @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KaasSouffle_

Gattuso @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 18:38

Hallo bokkers,
ik heb vandaag tijdens het rijden mijn vader even lief aangekeken of hij een filmpje van me wilde maken om te kunnen kijken hoe ikzelf rijd en deze wil ik graag met jullie delen want ik zou graag wat tips krijgen.
eerst even wat info:
Gattuso is een ruin van 11 jaar oud (28/07/1999) en 1,46 +- groot.
zijn ouders zijn niet bekend het enige wat ik weet is dat hij fjordxwarmbloed is.
en dat zijn vader een goed springpaard is.
wij zijn nog niet gestart maar zijn dit wel van plan te gaan doen.

er moet op nog heel wat gewerkt worden, zoals met name:
-handen bij elkaar (ben ik al weken op aan het oefenen)
-hakken omlaag
-recht zitten(ik val heel snel voorover hier corrigeer ik mezelf ook snel op)
-contact op linkerteugel (ik ben heel sterk op rechts waardoor ik links laat hangen)
-benen niet afsteken
ik 'trok' Gattuso niet in de krul maar tegen zijn borst aan doordat ik zo sterk op rechts was gelukkig wees een vriendin mij daarop en laat ik hem nu veel meer los.

filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=xFMXXSOpACk

foto's:

Afbeelding

Afbeelding
na het rijden nog even lekker naar buiten geweest.

zo reed ik hem voordat die vriendin mij erop wees:

Afbeelding
hier zie je goed dat ik hem echt naar zijn hals toe trek.

Afbeelding
op deze foto zie je heel goed dat ik ontzettend streng op rechts ben waardoor ik dat hele bit door zijn mond trok wat natuurlijk ontzettend sneu is, nu laat ik hem meer los waardoor ik niet meer dat hele bit door zijn mond trek.(als jullie nog wat tips weten waardoor ik niet streng op rechts ben en links vast kan houden zou dat heel fijn zijn :D )

nou ik hoop dat jullie veel tips voor mij hebben :D
Laatst bijgewerkt door KaasSouffle_ op 02-07-11 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mette

Re: Gattuso @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:47

Het ziet er iig beter uit als op de oude foto's! Maar let erop dat je je handen niet te laag vast gaat zetten. Zorg dat er een mooie lijn van het bit naar je elleboog is, en je dus je handen wat meer draagt!
Heb je ook les? Dan moet je even aangeven bij je instructrice dat je moeite hebt met gelijke druk houden, zij kan je er vast wel mee helpen! :)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:30

Je bent echt vooruitgegaan vergeleken met de oude foto's.
Ik zie alleen wel dat je op het filmpje bijna elke pas aandrijft, op den duur zal je pony dan steeds slechter gaan reageren op je been. Misschien kun je de volgende keer daar op letten?
Succes!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:10

je hebt je handen nogal wijd en onrustig valt me op...

KaasSouffle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 11:48

Mette schreef:
Het ziet er iig beter uit als op de oude foto's! Maar let erop dat je je handen niet te laag vast gaat zetten. Zorg dat er een mooie lijn van het bit naar je elleboog is, en je dus je handen wat meer draagt!
Heb je ook les? Dan moet je even aangeven bij je instructrice dat je moeite hebt met gelijke druk houden, zij kan je er vast wel mee helpen! :)

ja klopt ik heb altijd met mijn handen naar mijn kniën gereden maar ik ben daar nu ook op aan het werken om mijn handen bij elkaar te houden maar dat is soms nog wel lastig omdat ik altijd met mijn handen wijd heb gereden, maar ik zal er extra goed op letten :D
ik heb geen les,

dankjewel voor je tips ! :)

Maaiike94 schreef:
Je bent echt vooruitgegaan vergeleken met de oude foto's.
Ik zie alleen wel dat je op het filmpje bijna elke pas aandrijft, op den duur zal je pony dan steeds slechter gaan reageren op je been. Misschien kun je de volgende keer daar op letten?
Succes!

was me nog niet eens opgevallen :oo maar mijn pony is idd heel slecht aan het been en dat komt dan denk ik omdat ik elke pas aanspoor dan zal ik hier ook goed op gaan letten :D

dankjewel voor de tip ! :)

max66 schreef:
je hebt je handen nogal wijd en onrustig valt me op...

zal ik op letten ! :D

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:36

Misschien toch is een lesje proberen? Ik ben ook een tijdje gestopt met lessen, heb er nu net weer één gehad en ik heb nu al het idee dat ik vooruit ben gegaan! Je hoeft ook niet elke week te gaan lessen, 1x in de 2 of 3 weken kan ook, kan je er lekker zelf aan werken. :) Maar dat is je eigen keuze :)
En tja, handen, het blijft lastig he :+ Jezelf er goed op blijven wijzen, misschien een keer aan iemand vragen die met je in de bak rijdt om je telkens op je handen te wijzen.
Over dat been geven ga ik ook mee, probeer strenger te worden en niet elke pas been te gaan geven. 1x been geen reactie? Wat harder been, nóg geen reactie een tik met je zweepje ofzo. Op een gegeven moment houdt hij er anders helemaal mee op en dan ben je nog verder van huis :+

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:33

het valt mij eigenlijk op dat je je linkerhand verder van de hals hebt staan als je rechter.
wat misschien kan helpen om je handen minder wijd te houden is je teugels wat korter pakken. als je dan je hand naar voor houd heb je dezelfde druk.
als je eerst je hand wijd zet en dan je hand naar voor doet heb je waarschijnlijk geen contact meer.