4-jarige Roy weer @ training || L1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

996981

4-jarige Roy weer @ training || L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 17:40

Hoi Hoi :wave:

hier weer een Roy (ons vorge topic: topic.[RT-HAW] Roy 4 jarige welsh || L1 dressuur) vandaag heeft een vriendin foto's gemaakt van Roy (v.Verona's bo-gi) en mij tijdens de training. we hebben vooral los gewerkt aangezien hij een weekje met vakantie is geweest. dus geen ingewikkelde dingen :) in het begin is hij altijd wat loperig, dan laat ik hem de spanning er meestal even uit galopperen. daarna stappen we weer en werk ik hem los. daarna stappen we nog een keer en pak ik hem wat meer op. we stappen dus best veel tijdens het rijden. ik rijd hem ong 4x in de week een half uurtje. hij pakt alles super aan en vind het werken echt heel leuk. dat willen we graag zo houden dus zijn we erg voorzichtig :)

hij is inmiddels twee keer mee geweest op wedstrijd en de eerste puntjes in de L1 zijn binnen *\o/*
ik ben direct L1 gestart omdat we dan mooi door kunnen groeien dit jaar in de L1 en L2. hij mag in januarie pas M starten ivm met zijn leeftijd. dus hebben we lekker alle tijd :j

waar we op wedstrijd het meest tegen aan lopen is de spanning. hij word dan wat dribbelig en krijgt foutjes. dan maakt hij zijn pas niet af of springt verkeerd aan in galop. maar goed daar is hij puppy voor. ik moet nog leren hem daarin beter te begeleiden. dit is de eerste jonge pony die ik opleid dus het is allemaal heel erg wennen. gelukkig is Roy erg braaf!
waar we thuis vooral aan werken is dat als hij loperig word ik hem vooral opvang met mijn zit. als ik er van voor teveel aankom word hij kort in de hals en treed achter niet meer mooi door. ik moet zelf mijn schouders meer terug houden. dit heb ik vanaf jongs af aan heel moeilijk gevonden. het word steeds wat beter maar we zijn er nog lang niet. allemaal puntjes om aan te werken. :D vandaag heb ik van vrienden een nieuwe dekje gekregen. dus die moest uitvoerig getest worden, hij is geslaagd voor de test :))

ik heb geen foto's van het instappen, dat is niet zo intressant :)

Afbeelding
1) loswerken

Afbeelding
2) Smile :D

Afbeelding
3) goed de camera in de gaten houden!

Afbeelding
4)

Afbeelding
5)

Afbeelding
6) fijn plaatje

Afbeelding
7) galopje :)

Afbeelding
8) kunnen we links om ook *\o/*

Afbeelding
9) uit galopperen. zon weg #)

Afbeelding
10) en lekker uitstappen op het weggetje. (stilstaan is heul moeilijk :)) )

Bedankt voor het kijken :wave:

ambre

Re: 4-jarige Roy weer @ training || L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:46

Mooie pony hoor.
Voor het schouders terug houden:helpt enorm als je meer omhoog kijkt ipv naar je pony.
Een 5jarige mag trouwens pas vanaf 1 april M lopen en niet vanaf 1 januari.
Z mag dan wel het jaar er op vanaf 1 januari.
Succes!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 17:52

Bedankt :) dat helpt inderdaad. ik probeer het ook altijd maar naar een tijdje zwakt het weer af. o' dat wist ik niet, ik dacht ook vanaf 1 januarie. maar dan weet ik dat. bedankt :D

MonroexRules

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:25

1. wat een beeldschoon paard heb je echt prachtig! ( :wow: jaloers) XD
2. Ik weet hoe moeilijk het is ik krijg het ook nooit onder de knie,maar blijf lachen het is toch leuk!
ik vind dat je mooi rijd en daardoor gaat je pony er ook mooi van lopen!
*D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 18:41

bedankt! het is overigens geen paard maar een pony :)
hij is met zijn 1,54 helaas een te grote D-pony geworden :(:) heeft hij best een beetje een indentiteits crisis door :')

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:28

Heel knap paardje! En ik vind dat je super netjes rijd. Kan er weinig over zeggen ;p

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 19:55

Bedankt beide! altijd leuk om te horen :D

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:34

Leuke pony. Jij rijdt ook netjes, je hebt een mooie houding. Succes in de L1, lekker vaak starten, dan wordt de spanning vast ook steeds minder.

Ilseee13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:09

waaauuw leuke combinatie om naar te kijken.
je hebt hem heel lekker aan het lopen, probeer deze stijgende lijn vol te houden :)

success

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:59

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 10-06-22 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:50

Goh hij is vos, ik dacht toch echt dat ie bruin was :')
Ik heb in je vorige topic ook gereageerd dat ik hem nog niet klaar vind voor wedstrijden en dat vind ik nog steeds, maar je bent niet de enige hoor ;)
Ik vind het er goed uit zien. Foto 2 en 3 vindi k hem nog iets te veel spanning hebben in de bovenlijn, je probeert hem daar denk ik hoger in te stellen maar hij komt er niet lekker door, later ontspant hij wel en dan zie je ook fijn het achterbeen mooi doorkomen. Lekker afwisselen met rond-laag en hoger instellen om hem sterkter te maken, dan komt het helemaal goed.
De galop is trouwens wel superfijn opwaarts hoor, koester dat ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 15:30

haha ja hij lijkt soms echt donkerder :)
ligt heel erg aan het weer. ach zaterdag doen we weer 2 proefjes dus dan zien we wel weer. ik ben nog steeds van mening dat hij wel klasse waardig is (alles tussen de 150 en 300 is klassewaardig) en de jury's van vorige week vonden dat beide ook. we hebben zelfs stiekem 2 puntjes gereden. we rijden nog geen knalpunten, maar dat is de insteek ook helemaal niet! training vandaag ging heel goed. we hebben hem inderdaad wat lager ingesteld en daar begon hij erg fijn van te lopen. mijn andere instructrice wil hem juist wat meer hoger hebben, omdat hij een wat lange hals heeft en wat snel opkrult. maar zo wisselen we het inderdaad een beetje af. de galop is inderdaad al erg fijn! we hebben vandaag heel stiekem een korte zijde conta meegenomen :o hierin bleef hij ook fijn gedragen :j er is weer gefilmd zodat we de vooruitgang kunnen zien. mischien dat ik die hier ook wel even plaats :)

bedankt de rest :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:30

Leuk Natas, alweer een topic.
Mooi dat die galop er nu ook uitkomt, hij kan het super indd. De halshouding ben je goed mee bezig. Dat opkrullen wordt vanzelf beter zodra hij weer wat sterker wordt. Wanneer hij moe wordt of veel spanning heeft gaat ie duiken en opkrullen.
Dus lekker met je been naar je hand toerijden, om je eigen houding denken en dan gaan jullie als een speer straks. Niet te hard, dan moet je zo lang doorhobbelen eind vh jaar :P
Tot gauw!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:35

haha nouw zo snel zal het niet gaan :P hij moet eerst maar eens van die spanning af :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:43

Vind't een heel leuk beestje :D

Voor je kijken wil wel eens helpen als je wat naar voor valt en ... trots zijn op je paard!
Schouders mogen iets meer 'open' getrokken worden :j

Zie je op de linkergalop-foto.
Je kijkt voor je en trekt je schouders open en opeens zit je véél rechter!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:04

Aansprekende plaatjes, vriendelijke gereden echt mooi.
kan me voorstellen dat de punten zo binnen stromen. Heerlijk als je zon mooie pony hebt die ook nog eens fijn te rijden is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 13:31

Nemurin:
ik zou zelf het liefst nog op zo'n leuk A of B welshje met een dikke hals willen :))
helaas ben ik zelf ook best groot (1,73m) en gaat dat echt niet meer passen ^)

APPELFLAPP: dankjewel! dat is echt een fijn compiliment zeg :D

Optiwolk:
klopt, toen zei de vriendin die foto's maakte, ''Natasja, ga eens rechtop zitten'' ik kan het dus wel :D
blijft alleen altijd een aandachtspunt. (ben de laatste tijd ook een stuk gegroeid waardoor ik soms weer even moet wennen aan mijn lichaam)

Kafue: tot nu toe valt dat mee hoor :) hij vind het nog wat te spannend om fijn te blijven lopen, maar dat komt vanzelf.
hij is inderdaad super te rijden! vanaf het begin af aan zit de basis er goed in, en dat scheelt een stuk! het is gewoon een super fijne pony :D
al heeft hij wel een karaktertje waar je mee om moet kunnen (leren) gaan. maar dat gaat heel goed :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 18:10

we zijn terug van de selectie voor de kampioenschappen :D
super fijn gereden! na de eerste proef kwam de jury de auto uit om te zeggen dat ze deze maand nog niet zo'n fijne proef gezien had :o dikker opsteker dus! tweede jury ook tevreden. al heb ik daar wat minder fijn gereden doordat ik nog helemaal beduusd was van het comentaar.

we waren 2x 1e met 209 en 195 punten :D
super dus. en dat in de stromende regen. was al tevreden als het middenmoot zou worden (22 deelnemers) maar dit had ik dus echt niet verwacht. we zijn nu dus zeker van een plekje voor de Friese :)
we hadden in de beide proeven vet veel 7ens en 8en *\o/*
het resultaat:
Afbeelding
:D
http://94.100.121.52/1352250001-1352300 ... _nb0M.jpeg
http://94.100.121.52/1352250001-1352300 ... _nZd4.jpeg
Morgen gaan we lekker het bos onveilig maken 8-)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:15

Warom heb je een oornetje bij hem op?
Geen commentaar hoor, maar gewoon nieuwsgierig.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 15:03

Oh dat mag je best vragen hoor :) hij is bang van water in zijn oor. En aangezien het plensde heb ik hem opgedaan. Verder heeft hij hem nooit op. Alleen met noodweer.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:01

Wat een prachtige pony heb je zeg!

Geeft een heel fijn beeld! Probeer alleen wat trotser op je pony te zitten! Op de grond is echt niets kostbaars te vinden hoor :)

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:21

Ik vind dat je hem netjes rijd, alleen val je soms inderdaad wat naar voren. Denk dat het ook helpt om wat meer naar voren te kijken ipv naar zijn hoofd. Is lastig hoor, ik doe het zelf ook en daardoor
ga je automatisch ook wat meer naar voren zitten. Maar ik vind het er zeker niet slecht uit zien hoor!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 21:29

Tatort schreef:
Wat een prachtige pony heb je zeg!

Geeft een heel fijn beeld! Probeer alleen wat trotser op je pony te zitten! Op de grond is echt niets kostbaars te vinden hoor :)

bedankt :)
voor je uit kijken blijft inderdaad lastig. op wedstrijd doe ik het gelukkig wel, maar daar vergeet ik eerder mijn bekken te kantelen waardoor ik mijn rug vasthoud. maargoed we zijn nooi uitgeleerd :D

@ Nrkee:
dankje! we werken eraan :D

Saphira1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:00

erugg leuke en mooie pony hoor!
wat hier al vaker wordt gezegd probeer iets meer naar voren te kijken, en op de eerste paar foto's vind ik dat je je handen iets te ver naar beneden duwt, dan ga je dus iets verder met je boven lichaam naar voren, wat het plaatje net iets minder mooi maakt, maar dan zijn kleine dingen!
ik vind dat je zeker bij de laatste paar foto's echt super zit! (let op bij foto 7 dat je nog wel blijft zitten)
en mag ik je vragen wat voor merk laarzen je hebt, vind ze erg mooi! <3

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 13:04

dankje wel :)
laarzen zijn de petrie olympic heel fijne laarzen.
hebben een rits schuinvoor :D