Plain's Liberator zoon protesteert

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alexmeder

Plain's Liberator zoon protesteert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 16:15

Hey,
ik ben opzoek naar mensen die ook afstammelingen hebben van Plain's Liberator,
dit om hun moeilijke karakter.
Ik heb die van mij al van een half jaar oud, hij is nu 3 en doet het heel goed onder het zadel.
Nu 3 weken, loopt al verzameld, kan goed sturen,
maar nu geeft hij een protest, hij gaat stilstaan, achteruitlopen en dreigen om te stijgeren.
Iemand hier ervaring mee?
Groetjes

Kinke

Re: Plain's Liberator zoon protesteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:29

Waarom zoek je dit in de afstamming en niet in de manier van rijden? Ik kan me niet voorstellen dat een 3-jarige al verzameld kan lopen, dat moet dan wel een echte krachtpatser zijn.

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 16:30

Kinke schreef:
Waarom zoek je dit in de afstamming en niet in de manier van rijden? Ik kan me niet voorstellen dat een 3-jarige al verzameld kan lopen, dat moet dan wel een echte krachtpatser zijn.

omdat ik deze reacties wil voorkomen.. Enkel mensen met een plain's liberator verstaan mij,
zij hebben een zeer sterk en hetzelfde karakter.. deze paarden zijn krachtpatsers.. ik wil gerust foto's laten zien hoor..

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:39

Ik ben het eens met Kinke. Er bestaat geen één hengst die altijd een vast karakter door geeft. Niet alle Jazzen zijn rot bokken en zo voorts. Ik ken een Liberator zoon met een ontzettend fijn karakter en geen die protest geeft. Protest komt ook altijd voort vanuit de ruiter/eigenaar, nooit vanuit het paard. Dier doet dit om iets aan te geven, bijvoorbeeld dat hij/zij het niet aan kan (lichamelijk of geestelijk).

Daarnaast hoort een 3-jarige niet verzameld te lopen, nog niet eens een beetje!!! Vanaf een jaar of 2 jaar onder het zadel mag dit verwacht worden. Daarnaast is het een hackney en lijken het snel krachtpatsers. Wil niet zeggen dat ze dit ook zijn.

Ik zou het niet zoeken in de afstamming, maar in de eigenaar/ruiter.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:40

sorry, maar ik zoek het probleem ook aan de rijtechnische kant..

Amalarab

Ik zou naar de leeftijd van het paard kijken..

Kinke

Ik was d'r ff klaar mee zoals je kan zien aan mijn tweede bericht. Blij dat jij de moeite wilt nemen Quir.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:42

Quir schreef:
Ik ben het eens met Kinke. Er bestaat geen één hengst die altijd een vast karakter door geeft. Niet alle Jazzen zijn rot bokken en zo voorts. Ik ken een Liberator zoon met een ontzettend fijn karakter en geen die protest geeft. Protest komt ook altijd voort vanuit de ruiter/eigenaar, nooit vanuit het paard. Dier doet dit om iets aan te geven, bijvoorbeeld dat hij/zij het niet aan kan (lichamelijk of geestelijk).

Daarnaast hoort een 3-jarige niet verzameld te lopen, nog niet eens een beetje!!! Vanaf een jaar of 2 jaar onder het zadel mag dit verwacht worden. Daarnaast is het een hackney en lijken het snel krachtpatsers. Wil niet zeggen dat ze dit ook zijn.

Ik zou het niet zoeken in de afstamming, maar in de eigenaar/ruiter.

amen ,met de toevoeging dat het na 2 jr onder t zadel lopen, verzameld lopen enkel en alleen kan na een gedegen basis africhting...

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 16:45

ja kijk .. een plain's liberator zoon geeft karakter.. veel karakter. ik ben dus enkel opzoek naar mensen met plain's liberator afstammelingen!

alexmeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 16:46

bel misschien naar de hengstenhouder waar de hengst staat.. hij zal je hetzelfde vertellen

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:48

alexmeder schreef:
ik ben dus enkel opzoek naar mensen met plain's liberator afstammelingen!

Ik heb er één gevonden!
Quir schreef:
Ik ken een Liberator zoon met een ontzettend fijn karakter en geen die protest geeft.
Laatst bijgewerkt door Drrrassic op 02-07-11 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Vind je wel erg stijfkoppig. Een 3 jarige hoort nog helemaal niet verzameld te lopen. Die hoort op zijn eigen benen te leren lopen. En niet te veel te werken. Sorry, maar dit ligt echt niet aan de afstamming. Maar aan jouw manier van rijden.

knollentuin

zoek t lekker uit.. jij wil alleen goed zo ,goed zo horen .niet zelf hoeven nadenken ,het ligt aan het paard ,jij doet alles goed hoor,ga zo door.
ik bedank :evaw:
en dan kijk ik even naar de onderste foto in je profiel en kan ik het niet laten te vragen ,rij je dit paard ook zo met slof? O:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:49

Die neiging had ik ook knollentuin, maar dat vind ik jammer voor het paard, heeeeeel misschien kunnen we de TS een seconde laten nadenken over hoe ze bezig is...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:50

8)7 Even vanaf een andere invalshoek. Als je weet dat je een paard koopt met karakter, dan neem ik aan dat je daar ook mee om kunt gaan. Oftewel, het probleem ligt niet bij de afstamming, maar bij jou. Een paard protesteert niet omdat hij een bepaalde afstamming heeft. Een paard protesteert omdat zijn ruiter hem niet de juiste aanwijzingen kan geven of overvraagd. Kortom, het maakt geen fluit uit wat de afstamming is. Je zult naar het rijtechnische gedeelte moeten kijken om je probleem op te lossen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:54

Kinke schreef:
Die neiging had ik ook knollentuin, maar dat vind ik jammer voor het paard, heeeeeel misschien kunnen we de TS een seconde laten nadenken over hoe ze bezig is...

haha nou ik heb wel iets beters te doen. ik wil graag iedereen helpen maar ik ga niet meer tegen de stroom inzwemmen hoor.
take it or leave it. deze dame is zeer stellig dat het door de afstamming komt nou lekker laten zo, en je de volgende keer beter lten informeren hoe braaf de afstammelingen zijn,misschien ,heel misschien krijg je dan geen problemen [maar dat betwijfel ik ten zeerste :Y)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:56

19 jaar zoveel paarden hebben en dan niet weten dat een driejarige in protest gaat als je dit van hem vraagt.
Dit heeft niets met een moeilijk karakter te maken dit heeft te maken vmet veel te veel vragen aan zo'n dier en ja dan kunnen ze wel eens gaan staken.
Doe eerst de basis eens en begin over een jaartje (of twee) eens de verzameling er in te krijgen.
Een driejarige hoort en kan niet zo snel in de verzameling lopen en lukt het je toch dan is dit dier waarschijnlijk over een jaar afgeschreven vanwegen verslijting van tja alles in zijn lichaam

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:57

Citaat:
Hem heb ik als 19 jarige verkocht aangezien ik te groot voor hem werd; het liep niet fijn meer .. dus ben ik opzoek gegaan naar een goede thuis. Ik heb hem voor een minimumprijs verkocht als recreatiepaardje
en ze zijn er de sport mee ingegaan zelfs Crossen ..
Hij is vorig jaar op 20 januari gestorven ..

Ik zou ook niet fijn lopen als ik zo gereden wordt, zal met je Liberator niet anders zijn dus. Aan wie ligt het? Niet aan het paard!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:57

Als je een paard eerlijk rijd zal die niet snel in protest komen denk dat je gewoon naar voren moet denken en niet aan de voorkant gaan zitten trekken. Ik heb nu ook een paard (potsdam jr) waarvan iemand laatst zei van hoop dat ie niet t karakter heeft van die kant... Tja moet ik dan zo'n paard laten staan? kwestie van proberen zelf rustig te blijven en niet te gaan trekken en em gewoon met been erdoor te rijden. En ja is lastig maar t werkt wel!

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:05

Toch altijd wel makkelijk om gauw het probleem bij het paard te leggen.
Het paard kan niet praten, dus hoe maakt hij dan anders dingen duidelijk. Juist door te protesteren op de manier die hij weet. Jij hebt toch ook stap voor stap leren zitten op een paard? Want voordat je voorzichtig mag zeggen dat je kan rijden ben je al heeeel wat jaren verder. Waarom mag hij dan niet rustig stap voor stap alles leren? Of heb je een status hoog te houden, misschien prestatiedrang? Sorry hoor, maar jij hebt jouw tijd ook gehad om alles te leren op school, psychisch alles langzaam op kunnen bouwen, waarom gun jij je paard dat niet?
Jij wordt toch ook niet vergeleken met jouw ouders of wel? Nee hoor sterk karakter kan zijn, maar dat wordt ook gevormd door degene waar je mee omgaat, zo geld dat ook voor jouw paard.
En waarom al zoveel willen met 3 jaar, denk even na en lees eens een paar topics goed door. Jij ging toch niet naar het voorgezet onderwijs met 8 jaar of wel?
Beetje geduld van jouw kant kan zeker geen kwaad. Ben het volledig eens met iedereen die al gereageerd heeft.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:23

Ik denk juist dat dit paard een goed karakter heeft, als het een rotzak was dan had hij je er direct afgegooid.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:19

Plain's Liberator is toch een Hackney?
Ik ken er wel een paar, het zijn paarden die veel loop/werklust hebben.
Je moet ze heel eerlijk behandelen, en dan zijn ze super om mee te werken.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:47

Ik denk dat je elk paard eerlijk moet behandelen ongeacht het karakter.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:51

leentje1975 schreef:
Ik denk dat je elk paard eerlijk moet behandelen ongeacht het karakter.

Heb je gelijk in hoor :j , maar mijn ervaring met deze zijn dat je nog bedachtzamer moet zijn op foutjes die je maakt.
Ze willen heel graag voor je werken en als er dan een communicatiestoornis is, zullen ze sneller onrustiger worden dan een gemiddeld ander paard.
Het lijkt op verzet, maar vaak is het dan verwarring bij het paard.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:55

Al was z'n vader Pietje Puk, het zou me worst wezen, echt.
Jij zegt maar dat mensen het wel 'verstaan' als ze de hengst of afstamming kennen, ik zeg: Onzin.

Als je paard niet doet wat je verwacht, kijk 1. naar jezelf 2. naar je rijstijl 3. naar de uitrusting 4. naar de gezondheid.
Een paard van 3 is jong, die moet je op eigen benen laten lopen en niet verwachten dat ze al opgericht lopen.
Ik raad je goede instructie aan en vooral veel wijsheid/wat minder koppigheid.