problemen bij springen en dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silver2000a

problemen bij springen en dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 06:19

Hoi allemaal! ik weet niet of dit topic wel goed staat anders mag je verplaatsen :+
ik heb een welsh die heel erg van springen en racen houdt :o alleen als ik dan weer even dressuur ga rijden of even stil wil staan springt ze van links naar rechts gaat achteruit gaat een soort van wijken en soms zelfs een beetje steigeren :') wat moet ik hier tegen doen? /3

horse_angelx

Re: problemen bij springen en dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:13

gewoon meteen straffen voor het maar als hij/zij het goed doet ook meteen belonen met wat zij/hij graag doet. een stukje racen ofzo.
maar vraag ook zeker je instructris voor help.
denah

janine1110

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:27

Oorzaak?? Ligt de boel niet goed op haar rug??
Wat voor voer krijgt ie? misschien krijgt ie teveel..
Sommige paarden/pony's krijgen wat magnesium zodat ze wat minder heftig worden..

xxxmaaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:09

Hoe oud is je pony ?
Moet hij dat allemaal nog aanleren?

silver2000a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 07:04

mijn pony is 11 we hebben hem nu zoo 3 jaar en mijn zus heeft hem helemaal getraind maar van het racen gaat zehet nog meer doen ja ik zal het is aan mijn instructrice vragen maar ze deed het donderdag en woensdags heb ik les:)

Birtee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:33

Misschien een ander bit proberen dat je meer controle hebt, mijn pony kon ik vroeger niet tegenhouden, omdat ze ook zoveel racete, het is geen goed idee om het racen verder aan te leren ! Want dan denkt je pony nog dat hij/zij de controle over jou heeft.

silver2000a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 09:21

xxxmaaikee schreef:
Hoe oud is je pony ?
Moet hij dat allemaal nog aanleren?

toen we mijn pony kochten was 8 hij had twee jaar stilgestaan en kon toen alleeen nog maar stappen met een ruiter aan de longe mijn zus heeft hem de basis en nog nog wat meer geleerd aan hij hoeft dus niets meer te leren wel is die erg bang