Het duurde niet lang voor ik haar gekocht had.
(Voor foto's zie het fototopic)
Ik heb op het moment niet echt een bak, een klein stukje zand, dat wel, dus ik kan niet echt trainen. Wat ik nu vooral doe is buitenrijden. Dat gaat al veel beter in het begin. Ze zeggen wel eens dat een paard een spiegel is en bij Violet is dat echt zo

Het probleem waar ik tegenaan loop tijdens het buitenrijden:
- Het rechtlopen. Als ik met haar over een recht stuk rij, gaat ze van links naar recht en links naar rechts, echt zwabberen dus. In het begin moest ik wennen aan mijn boomloze zadel, maar gister heb ik voor het eerst met normale beugels gereden en toen kon ik beter mijn been erbij houden zegmaar. Maar het ging nog niet zoals ik wilde. Ze blijft van links naar rechts gaan.
Ik druk dan mijn 'binnen' (het been dat niet aan de kant van de berm) aan en zet dan iets druk op mijn 'buiten' hand. Dan loopt ze met de voorhand op de plek waar ik haar wil hebben, maar haar achterhand loopt 'er dan niet bij'. Met mijn been heel ver achteruit loopt ze mischien 2 pasjes goed en dan gaat ze weer zwabberen.
Ik kreeg van mijn vriendin de tip om eens een zweep achter mijn been te leggen. Als ik een bak had zou ik dit prima kunnen oefenen, maar buiten doe ik dit liever niet. Ze reageert echt op mij (echt een spiegel) en ze is sowieso met buitenrijden nog wel nerveus. Ze vindt alles nog een beetje eng en het gaat niet altijd even ontspannen. Ik denk zelf dat een zweep nog meer zal zorgen voor spanning. Daarbij komt dat ze nog echt zoiets heeft van, zweep is harder. Dit wil ik ook gaan oefenen, dat ze dat niet meer heeft. Bovendien vind ik met een zweep ook niet verantwoord, omdat er best wel veel verkeer is op de stukken waar ik langs rijd. (Als ik alleen buitenrij heb ik mijn zweep altijd mee, maar dan onder mijn arm. Bij mijn oude draver had ik dat altijd, omdat die panisch was voor de zweep). Als ik Violet ergens niet langs krijg, dat gebeurt niet vaak, geef ik een heel klein tikje achter mijn been en dan is het klaar.
Ik probeer veel rechte lijnen te rijden onder het buitenrijden. In stap gaat het nu al veel en veel beter als je consequent bent, maar in draf is het helemaal een ramp. Ze maakt zich vaak ook sterk en ik moet dus echt goed consequent zijn. Galop doen we nog niet, eerst maar eens de basis goed voor elkaar.
Ik zoek dus tips hoe ik dit kan oefenen onder het buitenrijden. Nu zal er vast gevraagd worden: Heb je les?
Binnen nu en 2 weken krijg ik dan eindelijk les en zal ik dit ook zeker aankaarten, maar tot die tijd ga ik wel gewoon rijden. Mischien dat iemand tips heeft? Een soortgelijk situatie (gehad) dan deze situatie?
Zou op de grond bezig gaan ook werken? Hoe moet ik dit aanpakken?
Ik kreeg de tip: dubbele lijnen met longeren. Maar daar heb ik geen ervaring mee.