Ik begin de knopjes te vinden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauura

Ik begin de knopjes te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 21:09

Bij deze flegmatieke uk :D

We zijn een jaar verder en beetje bij beetje begin ik de knopjes te vinden EN beginnen we elkaar te begrijpen. Het gaat niet makkelijk maar beetje bij beetje begin ik toch verbetering te zien!

We rijden voornamelijk op gras want dat doet hij het fijnste. Op wedstrijd is het altijd nog moeilijk om de impuls te bewaren en daar verliezen we echt punten op.
Gister hadden we weer wedstrijd en had ik in mijn eerste proef 181 punten gekregen en tweede proef 174. Jammer want mijn tweede ging véél beter. Het moet allemaal wat netter en subtieler, ik moet beter op de letter en door de hoeken rijden.
Nu is het even een dressuur ''pauze'' voor hem, volgende week gaan we het eerste parcour springen samen en daarna gaan we een midweekje naar de Veluwe! Dat is toch wat hij het liefste doet, lekker rond racen en door de bossen hobbelen!

Wat foto's van mijn les van vrijdag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zondag op wedstrijd! Foto's zijn van mijn eerste proef.

Afbeelding

Begin halsstrekken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Middendraf, moet veeel meer
Afbeelding

Grootste punt is mijn handen. Ik wil mijn teugels te lang laten waardoor ik met mijn handen op m'n knieen zit om toch contact te bewaren. Hier zijn we flink mee bezig. Tweede proef ging dit veel beter. Alles voelt anders dan dat het eruit ziet dus hebben we mijn tweede proef gefilmd. Deze moet ik nog op de computer zien te krijgen.

anneliesdj

Re: Ik begin de knopjes te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 00:01

Wat een leuk paard zeg, mooie uitstraling heeft hij.
Het eerste wat mij opvalt is dat je zadel niet past, het kantelt achterover en jij zit teveel achterin, gevolg daarvan is dat hij zijn rug wegdrukt, is allemaal goed te zien op foto 3.
Hij is in het geheel vrij arm bespierd en met name de rug, wat heel goed een gevolg kan zijn van het zadel. Persoonlijk zou ik dat zadel direkt wegbrengen en ondertussen aan de longe trainen om de rugspieren beter te ontwikkelen voor je er weer op gaat.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 07:39

Leuk paard :D. Dat je zadel niet goed ligt is ook het eerste dat mij opviel. Ook aan je beenligging kun je het goed zien (op de foto in galop heb je, je benen over de kniewrongen heen). Ben het voor de rest met anneliesdj eens dat je het beste een zadelmaker kunt laten komen om het zadel aan te passen. Weg brengen zou ik zelf niet doen omdat een zadelmaker toch echt moet kunnen zien of het zadel goed ligt na het aanpassen. Voor de rest vind ik het er niet verkeerd uit zien. Let er op dat je, je hakken goed uit drukt, en je tenen naar binnen draaid.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 09:16

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal eens kijken naar het zadel want ik rijd hier nu net 2 weken mee. Hiervoor reed ik een ainsley en daarvan kwam ik erachter dat de boom was gebroken! Dit zadel is mee naar nijkerk geweest en toen is ons verteld dat dit het model van het zadel is.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:59

Wat een geweldig leuk paard, helemaal mijn type :)
Vind het jammer dat je niets over hem in het voorstukje schrijft, wat zijn afstamming is, stokmaat , leeftijd etc., maar misschien heb je al eerder een topic gemaakt over hem?

Vind je rijden er over het algemeen heel netjes uitzien, het enige wat me opvalt is dat je je schouders wat meer naar achter mag doen zodat je wat rechterop komt te zitten en idd zoals je zelf al schrijft je handen, je hebt je hadden vrij ver uit elkaar en ook je ellebogen zijn soms wat ver van je lichaam af.

Als ik foto 4 zie dan vind ik het zadel wel mooi op je paard liggen, maar heb wel de indruk dat het zadel jou zelf iets aan de krappe kant is.

Heel veel succes, want hij is echt heel erg leuk :j

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:39

Leuk paardje heb je..
Vind het alleen jammer dat je spoortjes aan hebt...naar mijn idee prik je je paardje er steeds mee...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:55

Een prachtig dier, al toont hij (te) schraal. Hij is flink afgevallen.
Fijn voor je dat je al wat beter gaat.
Het flegmatische kan komen doordat hij niet fijn in z'n lijf loopt en te weinig energie heeft. Dan is het logisch dat hij de 'handrem' er op gooit. Het valt mij op dat je pony op bijna alle foto's zijn mond open heeft. Ik zie over het algemeen wat te weinig 'wisselwerking' tussen ruiter en paard.
Ik ben wel benieuwd naar de manier waarop je hem traint.
Succes.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 18:25

Ulfeino@
Dankje voor je reactie's! Veel ''boeiends'' heeft hij niet. Ik weet niets van zijn afstamming, alles is onbekend. Hij is 13 jaar en 1.54. Een E pony'tje dus! Dit was ons vorige topic met een zadelmaatje kleiner. Ik zit nu juist lekker haha
[RT-HAW] Maxy dé blikvanger van vandaag!
Dankjewel voor je tips.

Hackney@ ik vraag me af bij welke foto's jij ziet dat ik mijn paard lekprik? Waar ik heb echt aanspoor is op foto 7 en 8

Senna@ ja ik baal ook dat ie schraal wordt. Hij gaat nu wat langer op het gras en krijgt wat Lucerne bij! Dat flegamatieke is hij al zijn hele leven. Ik heb wat vorige eigenaren gesproken (ja hij is al vaak verkocht doordat hij liever niet wilt). En in de proef loopt ie inderdaad niet lekker door zijn lijf. Kan ik ook niet verwachten als het thuis al bloed zweet en tranen kost maar door mijn instructrice gaat het echt per keer beter.
Het scheelt ook dat ik in mijn proef even niet een overgang extra of een volte extra kan draaien.
Energie komt hij niet te kort hoor, in de het bos is hij niet te stoppen.
Ben benieuwd wat je wilt weten over onze training?

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:21

Leuk en aansprekend paardje. Rijden gaat ook al best goed zo te zien, jullie zijn op de goede weg. Paardje mag nog iets meer spek en spieren krijgen, dan toont ie denk ik nog mooier. Heel veel succes met je leuke paardje, op naar de volgende winstpunten :)

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:19

Wauw foto 1 zou je echt op je kamer moeten hangen, mooie foto! _/-\o_

Ik zie je ook nergens je paard lekprikken hoor. Soms is een spoortje alleen maar beter. En thuis rijd je er ook niet mee zie ik, dus no problemo toch?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:51

S__L schreef:
Senna@ ja ik baal ook dat ie schraal wordt. Hij gaat nu wat langer op het gras en krijgt wat Lucerne bij!

Hoe lang loopt hij nu op gras? Kun je hem niet de hele dag in de weide laten?
Je zou ook maismeel bij kunnen voeren, dat helpt goed om ze wat dikker te krijgen, een halve kilo per dag (gemengd met wat water) kan al flink verschil maken maar je kunt gerust meer voeren als hij dat nodig heeft.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 07:29

Thuis heb ik mijn spoortje niet (meer) nodig! Wedstrijd is dat toch altijd anders he.

Hij loopt overdag op het gras. Het is een beetje moeilijk want hij staat in een groep van 3 waarvan 1 haflinger die dik wordt van niks. Die staat ook dag en nacht met masker maar die stopt gewoon niet met eten. Die andere is ook wat dik maar die mag nog wel iets en hij moet juist veel eten. Het is dus moeilijk moet ruwvoer voeren.
Ik denk dat het wel een idee is om het snachts alleen op het gras te laten. Zit dan alleen een draadje tussen hem en de andere twee.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:56