Burlesque @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Burlesque @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 11:37

Sinds 21 december 2010 heb ik een nieuw paard Burlesque genaamd. Ze is een 5 jarige merrie met de afstamming is Carolus II x Randwijk. Ik heb haar met mijn instructrice zadelmak gemaakt en sinds maart zijn we bezig haar verder door te rijden. In mei en juni heeft ze totaal 6 weken vakantie gehad. En we zijn nu sinds 3 weken weer met haar bezig.
We hebben nog niet echt een niveau waarop we rijden, we hopen in september voor het eerst B te gaan starten.

Mijn houding is niet goed, ik zit veeel te ver naar voren (ik schrok toen ik de foto's zag :o ik wist niet dat het zo erg was) en ben ik soms iets te streng met mijn binnenhand. Vandaag ben ik voor het eerst alleen in de buitenbak gaan rijden, Burlesque vond bepaalde dingen eng, en hierdoor ga ik naar voren zitten en stop ik met rijden. Dankzij mijn juf die toevallig even langs liep ( ze zag eigenlijk dat het niet helemaal fantastisch ging ;) ) hebben we dit opgelost en heb ik nog heerlijk gereden.
Burlesque heeft zelf de neiging om onder me vandaan te lopen, achter de teugel te kruipen en af en toe haar hoofd eruit te gooien.
Waar ik dan ook veel aan werk, is tempocontrole, contact houden met de mond en haar niet de ruimte te bieden om er met haar hoofd uit te piepen.

Genoeg info, hierbij de foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Even aan de juf uit leggen wat er niet helemaal goed gaat :-)

Afbeelding
Iets te ver naar voren :o

Afbeelding

Afbeelding
Heelrijk galopje, nu nog op rechtop blijven zitten en naar voren kijken:P

Afbeelding

Afbeelding
Stoere foto, maar paard is een beetje onthoofd :-)

Afbeelding
En klaar :D

JuudKaas

Re: Burlesque @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:48

He!

Ziet er heel goed uit, alleen lijkt het of je heel gespannen zit. Ook zou je je handen iets hoger kunnen houden en rechtop. Verder mooie combo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:22

Ik heb het idee alsof jij heel erg uit balans zit en daarom je paard hiermee iets in de weg zit. Maar dat kan ik moeilijk zien.
Verder denk ik dat je haar teveel met hand rijdt en vergeet dat je met been ontspanning moet vragen maar ook dat kan ik verkeerd zien hoor.
Probeer goed aan je eigen balans te werken, als jij niet in balans bent is je paard dat ook niet. :)

Wel een heel leuk paard trouwens!

Iriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:52

Het ziet er erg leuk uit, alleen moet je rechterop zitten zoals je zelf ook al zegt en op sommige foto's heb je je voeten nogal ver in de beugels.

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:06

Zitten je beugels ongelijk? Verder zit je heel erg naar voren, dit gaf je zelf ook al aan en het is goed dat je daar aan gaat werken.. Misschien helpt het om je beugels iets langer te doen.

Succes verder, het ziet er leuk uit!

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:21

ontspan je moet een beetje gaan ontspannen op het paard je kan hem gaan hinderen. Verder mooie combi en ga zo door!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:27

Volgens mij zit je er een beetje gespannen op ? blijf achter over zitten en let op je handen hou ze recht op en hou ze wat hoger
Ziet er veder leuk uit komt vast goed :D succes

JuliaaaXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:32

sommige foto's heb je je voeten beetje te ver in de beugels
en zoals jezelf al zei dat je wat meer naar achter moet zitten.
succes en veel plezier met je paard :D

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 16:27

Bedankt voor jullie leuke reacties!
@Joolien; Op zich zit ik redelijk goed in balans, maar het kan inderdaad nog wel beter. Ik moet veel meer achterover gaan zitten waardoor ik ook beter in balans kom.
Ik doe eigenlijk weinig met mijn handen aangezien ze van voren heel fijn is. Mijn benen moet ik wel meer gebruiken als Burlesque wat spannend vindt, ik stop op dat moment met rijden. Maar Burlesque loopt altijd wel vrij ontspannen.

@Iriz: bedankt voor de tip! Ik zal er op letten!

@alesha: Mijn beugels zitten gelijk, dit heb ik vorige week nog gecheckt. :D

@kionasuppie & Chantaliejj: Klopt, ik zit wel wat gespannen omdat ik het toch wel een beetje spannend vond voor de eerste keer buiten. :-)

Nikita80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:46

Probeer war minder voorover te zitten dat is zo het enige wat mij meteen opvalt, leuke combi zijn jullie hoor.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:17

He nelleke,

heb hem gevonden hoor, je tipic :D :D :D

heb je mij ook gewoon op bokt gegooid zeg! dat ik bleef plakken op de foto := :=

Je zit idd nog te ver naar voren. Het grappige is dat als je in de binnenbak rijdt, dat je dan een stuk rechterop zit. Alleen als er iets gebeurt waardoor je onzeker wordt of schrikt, dan ga je naar voren zitten.
Dat komt echt goed (en wel voor september).

Verder is blurrie natuurlijk een heerlijk paard om mee te werken, maar het is wel een echte merrie met merrie nukken (soms ietwat eigenwijs). En daar moet jij nog iets consequenter mee omgaan en iets brutaler in worden, maar dat komt echt vanzelf. Dat moet een stukje groeien.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 07:25

@ prakkie Ja, de binnenbak gaat stukken beter, maar buiten is nog best wel een beetje spannend :-) Dan ga ik echt naar voren zitten. Ik voel het wel, maar wist niet dat het zo erg was.... Dat wordt oefenen :-)
En ja ik moet echt consequenter en brutaler worden :D

Ilseee13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:37

Je zit rond.
je moet voornamelijk je schouderbladen naar elkaar toe drukken (naar achterentrekken) dan is het beeld al een stuk fijner :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:02

Hi, naar voren zitten als je paard iets eng vind kan heel contraproductief uitpakken!
Als ze dan schrikken en ineens stilstaan of wegschieten is de weg naar beneden nog dichterbij :+
Kwam ik ook achter.. zat nog net... toen maar bedacht dat het slecht plan was.

Denk dat je Blurrie (? ga die naam ook maar gebruiken) stiekum dan ook wat wilt helpen en weer
naar beneden wilt zien te krijgen, wat eigenlijk juist niet handig is.

Maar je hebt wel heel leuk nieuw paard hoor Nelleke!
En jammer van dat onthoofde Blurrietje..
Maar met Prakkie als juf, komt het vast wel goed!

HIPPIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:20

Je zou kunnen proberen je benen een tikkeltje meer naar achteren te kunnen houden. Ze liggen nu namelijk niet op de loodlijn die je zou kunnen trekken in je lichaam, waarbij je voeten onder je zitvlak zouden moeten uitkomen. Hierdoor zou je al mooier rechtop komen en kun je ook je handen wat meer rechtop voor je lichaam houden. Nu lijkt het soms alsof je er op gaat zitten ;)

Ik vind jullie wel een leuke combi dus met wat hulp vanaf de zijlijn komt het vast helemaal goed!! :)

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:01

ziet er niet verkeerd uit, ik zou alleen inderdaad wat de rest ook zegt wat meer je schouders naar achteren doen, lekker trots op je paard zitten!
ondanks dat ze dingen eng vind vind ik haar op de laatste foto's wel lekker ontspannen ogen hoor!
veel plezier met dr :D

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:02

je steet je voeten een beetje af maar ik denk dat je al beter zit als je minder naar voren zit veek succes