binnenstelling lukt niet!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DB_CARTAGO

binnenstelling lukt niet!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 08:11

Hallo iedereen,
Ik krijg binnenkort een pony en nu kan ik geen binnestelling vragen in de hoeken.
Als je dat vraagt dan wijkt ze in de hoek enbots je er recht tegen waarom doet ze dat???
Het is zeer vervelend want het is bij mij al automatisch dat ik stelling vraag en als ik dat vraag baf loopt ze in de hoek.
Ik hoop dat jullie er iets op weten want dat is echt vervelend!!!!

grtjs Demi

Anoniem

Re: binnenstelling lukt niet!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:17

Buitenbeen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:17

Goed de buitenkant begrenzen met je buitenhand en buitenbeen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:18

Hoe vraag je precies stelling? Dan is wellicht aan te geven of je daar al de fout in gaat.

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 08:31

Angela schreef:
Hoe vraag je precies stelling? Dan is wellicht aan te geven of je daar al de fout in gaat.

Omdat ze nogal gevoelig is:binnenbeen tegen de singel drukken knijpen met de binnenteugel en begrenzen met mijn buitenbeen(zachtjes achter de singel met mijn buitenbeen drukken)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:32

Probeer ook te oefenen met voltes vergroten en verkleinen, om zo je reactie op je binnenbeen en buitenbeen te oefenen.

janine1110

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:16

Binnenbeen erin, binnenhand wat VAN de hals af wat de verleidelijke fout is om die naar binnen te halen.. Met je buitenbeen floink begrensen en je buitenhand kleine ophoudinkjes geven zodat ze laag die stelling aan neemt..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:07

DB_CARTAGO schreef:
Angela schreef:

Omdat ze nogal gevoelig is:binnenbeen tegen de singel drukken knijpen met de binnenteugel en begrenzen met mijn buitenbeen(zachtjes achter de singel met mijn buitenbeen drukken)

Ik mis je buitenhand in je antwoord. Een hoek hoor je juist op je buitenhand te rijden, die begrenst de hals. Je binnenhand geeft enkel aan welke kant de pony op hoort te kijken. Verder binnenbeen lang en zo nodig aandrukken, buitenbeen ietsje naar achter leggen. Ook met je buitenbeen pas echt drukken als dat nodig is.

Het leest echt alsof je probleem in het wegblijven van je buitenhand zit. Houd die er dus goed bij, dan kan je pony ook niet over de schouder door vallen, verder de hoek in.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:07

Eerst zorgen dat het paard nageeft en voor het been is, anders gaat niets lukken vrees ik!