4 jarige texel @work in clinic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ostra

4 jarige texel @work in clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 21:42

Beste bokkers, ik had vorige week een clinic bij Laurens van Lieren en mijn moeder was zo lief om foto's te maken van ons. Het paard waar ik op rij heet Cocksdorp Texel roepnaam Texel. Hij is vanaf 1 juli in eigendom van mijn vriend, ik heb er nu een paar weken les op en we zijn nog geen niveau ofzo, met mijn andere paard heb ik l gereden maar die is helaas geblesseerd. De afstamming van Texel is Ling x Farrington en hij is dus een KWPNer.

In de clinic waren we met drie jonge paarden, dus dat was wel fijn. We hebben gewerkt aan het rechtrichten en nog meer stelling en buiging in de bochten. Hij was gelukkig ondanks het warme weer nog lekker voorwaards. Zelf moest ik van Laurens goed opletten at ik mijn ellebogen goed gebogen hoe en mijn armen dus niet vast ga zetten, wat op sommige foto's te zien is.

Afbeelding
Instappen in de buitenbak, voor de foto's eigenlijk een betere lokatie :Y)

Afbeelding
Aan het losdraven.

Afbeelding
Foto van de voorkant, hier kun je ook goed zien dat mijn ellebogen nog wat meer gebogen moeten zijn voor het mooie.

Afbeelding
Hier in draf op de volte achterin de bak, was ik waarschijnlijk even iets aan het oefenen.

Afbeelding
Linkergallop voor zo'n jong paard gallopeerd hij echt heel fijn :D , maar kan met iets meer buiging en stelling, daarom bracht ik ook mijn binnenhand van de hals.

Afbeelding
Een drafje op de rechterhand, hier waren we ook met stelling en buiging bezig.

Afbeelding
Linkergallop foto, kan met iets meer buiging.

Afbeelding
De mooiste van de drie gallop foto's vind ik.

Afbeelding
Drafje.

Afbeelding
De mooiste foto van de avond vind ik, hij loopt hier lekker over de benen.

Afbeelding
En paardje was moe na de clinic, toen ik de volgende morgen op stal kwam lag hij lekker te slapen in zijn stro haha.

Ik heb graag al jullie tips, want daar kan ik alleen maar van leren.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 11:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat ze zo wat groter zijn, sorry.

max66

Re: 4 jarige texel @work in clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:23

zo is het veel beter te zien inderdaad.

Het valt me op dat je je handen zo wijd houdt. Ze moeten iets boven de schoft van je paard. Verder vind ik dat ie erg " in de krul" loopt. Ik zou hem iets losser van voren later.

Zweet je paard nu zo?

Verder vind ik het er netjes uitzien hoor!

Nannepannie

Re: 4 jarige texel @work in clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:24

Probeer echt op de handen te letten, je zet ze inderdaad heel erg vast. Ook heb je ze te ver uit elkaar en liggen ze dus op je bovenbeen.
Tijdens het losrijden heb ik m'n handen vaak ook wat verder uit elkaar, maar als ik m'n paardje ga oppakken, breng ik ze wat dichter bij elkaar. Maar bij het losrijden zorg ik er wel altijd voor dat ze niet op m'n bovenbeen komen te liggen.
Vooral op de galopfoto's zien je handen er niet fijn uit. Je mag je binnenhand wel iets van de hals doen, maar nooit zo ver. Probeer ook op je pianohandjes te letten.
Ja, en ook moeten de teugels in een lijn met je onderarmen lopen. Dus moet je je armen inderdaad iets gebogen houden, er moet een licht knikje in zitten

Probeer ook iets meer ontspannen te zitten, dan gaat je paardje ook fijner lopen. Ook al doet ie dat al aardig netjes

Verder heb je een leuk paardje onder je kont hoor! Volgens mij gaat het wel goedkomen ;D

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 09:52

Dankjewel voor het comentaar, bij mijn andere paard heb ik ook meestal mijn handen wat hoger en wat meer bij elkaar heb ik het idee, dat is ook een paard dat graag zakt en waar ik probeer om deze altijd wat meer opgericht te laten lopen. Texel is meer een paard dat liever zijn hoofd naar boven doet dus ik denk dat ik daarom misschien zo mijn handen neerzet, ik zal proberen om ze de volgende keer wat meer bij elkaar te houden en wat naarvoren en hoger.

Over dat zweten, dat doet hij heel erg, hij zit ook nog best dik in zijn vacht dus ik probeer hem goed te borstelen zodat dat wat minder wordt.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:27

Leuk paard! let inderdaad op je handen armen en schouders. Probeer te ontspannen en jezelf niet vast te zetten.