Wimke @ kür op muziek (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

adnil35

Wimke @ kür op muziek (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 17:50

Afgelopen weekend hebben we de laatste selectiewedstrijd verreden voor kring Eindhoven. Dit was een prachtig concours genaamd Sonnius Hippique. Complimenten nogmaals aan de organisatie!
Ik ben met Wimke ´s ochtends gestart in de klasse Z1, waarin we 3e zijn geworden met 442 punten (en door naar de Brabantse Kampioenschappen *\o/* ). Wimke is een 8-jarige ruin van Osmium x Ditmar.
´s Middags stond de kür op muziek op het programma voor de klassen Z1, Z2 en ZZ-licht en daarin kwam ik ook met Wim aan de start. We hebben een kür met hele stoere Ierse muziek en een drafgedeelte met Queen. Wim is een ijskoude stoere kikker die nergens warm van wordt, maar toen ik de ring in galoppeerde werd hij heet heter heetst :D Ik vond het zo hilarisch en heb enorm genoten tijdens de rit <3 . Een vriendin van mij heeft gedurende de dag foto´s gemaakt welke ik dus heeeel graag met jullie wil delen, want ik vind ze prachtig! Dankjewel Nadine!

Net erop en losstappen
Afbeelding

even warmdraaien :+
Afbeelding

nog even concentratie voor de proef en bedenken waar we heen gaan rijden :7
Afbeelding

en in de proef
Afbeelding

uitstrekken
Afbeelding

schouderbinnenwaarts
Afbeelding

uitgestrekte stap
Afbeelding

middengalop
Afbeelding

en tadaa; klaar!
Afbeelding

de kür kijken op de BB
Afbeelding

hij heeft het warm <3
Afbeelding

en de toeschouwers (zie die 4 konten }:0 )
Afbeelding

Dankjewel voor het kijken!
Tips altijd welkom! Ik vind zelf dat ik iets te ver in mijn schouders naar achteren ´hang´. Verder is Wim soms wat ´moeilijk´ in de mond. Ik bedoel daarmee dat hij het bit niet altijd mooi aanneemt en zijn tong dan tegen zijn gehemelte drukt. Wie herkent dit?

Edit: filmpje van de kür
http://www.youtube.com/watch?v=YKyIrX1Jz2o
Laatst bijgewerkt door adnil35 op 28-06-11 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:54

Ik vind dat je hem heel netjes rijdt en dat je een mooie opgerichte houding hebt! Wat voor punten had je voor de uitgestrekte stap? Ziet er namelijk heel goed uit :j

Gefeliciteerd met je overwinning!

adnil35

Re: Wimke @ kür op muziek (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 18:28

Dankjewel!
Ik had voor de uitgestrekte stap een 7. Heb in de kür punten laten liggen op de appuyementen en de eenvoudige wissels. Doordat hij heet werd kon ik hem niet zo mooi klein verzamelen en zijwaarts rijden.

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:24

Wat een plaatje is je paard, echt een beauty! Je zit er ook netjes op, jullie zijn echt een mooie combinatie om naar te kijken. Heel veel succes samen!!

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:32

wat mooi!! <3
echt prachtig om naar te kijken!

ga zo door samen!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:40

kijk morgen even verder.
ik vond ik de binnenkomst in galop dat je wat ver naar achteren zat?
Wel goed hoor!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:43

Ik zie op teveel foto's een paard wat zijn hals niet tilt (en dus zwaar word) en enorm slecht achterbeen gebruik. In de Z hoort een paard meer de achterhand te gebruiken, in de uitgestrekte draf is zijn achterbeen echt enorm slecht. Bij het warmlopen kun je hem beter actief van achter rijden inplaats van een spectaculair voorbeen. Verder moet jij zoals je al aangaf je schouders niet naar achter drukken, heb sowieso het idee dat je teveel naar achter hangt (benen te ver naar voren, bovenlijf te ver naar achter).

Leuk beestje maar zou veel netter gereden moeten in het Z!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:45

Wát een gave bok! En inderdaad: je rijdt hem hartstikke netjes!

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:55

Mooie foto's :j probeer alleen naar voren te kijken ipv. naar beneden.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:59

Dank jullie wel!
@ Sjors, dat klopt ja. We galloppeerden de baan binnen en toen we éénmaal een paar meter de baan binnen waren klonk de muziek veel luider. De boxen stonden nl. op het midden van de baan gericht waardoor het geluid veel sterker was en Wim even heel vlug werd. Hij vond die muziek toch wel erg spannend zo.

@ ZusJacobs, er zijn zeker verbeterpunten. Ik vind de ligging van mijn onderbenen wel mooi, alleen ik hang teveel in mijn schouders ja. Dit is al verbeterd nu ik een pad, een raiser, onder mijn zadel heb liggen, maar hier moet nog meer verbetering in komen. Ik kijk op verschillende foto´s toch weer wat naar beneden en dat komt mijn houding ook niet ten goede. Ik vind dat hij op sommige foto´s wel wat lang/zwaar wordt van voren, zoals de foto met het losrijden. Andere foto´s vind ik wel dat je een mooie aanspanning ziet van de bovenlijn. Achter is het nog geen Totilas (misschien is Parzival toepasselijker ;) ), en ik heb ook niet de illusie dat het dat ooit zal worden. Dit wil niet zeggen dat ik hier geen aandacht aan besteed, juist wel. In mijn training neem ik erg veel schakelwerk mee en rijd ik ook in verschillende houding, zodat hij niet blokkeerd en mijn hand goed blijft volgen. Ik vind het dan ook niet zo heeeel rampzalig slecht, maar beter kan natuurlijk altijd.

Nikita80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:09

euk paard, erg nette proef die je wegzet hoor. succes

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:42

adnil35 schreef:
Dank jullie wel!
@ Sjors, dat klopt ja. We galloppeerden de baan binnen en toen we éénmaal een paar meter de baan binnen waren klonk de muziek veel luider. De boxen stonden nl. op het midden van de baan gericht waardoor het geluid veel sterker was en Wim even heel vlug werd. Hij vond die muziek toch wel erg spannend zo.

@ ZusJacobs, er zijn zeker verbeterpunten. Ik vind de ligging van mijn onderbenen wel mooi, alleen ik hang teveel in mijn schouders ja. Dit is al verbeterd nu ik een pad, een raiser, onder mijn zadel heb liggen, maar hier moet nog meer verbetering in komen. Ik kijk op verschillende foto´s toch weer wat naar beneden en dat komt mijn houding ook niet ten goede. Ik vind dat hij op sommige foto´s wel wat lang/zwaar wordt van voren, zoals de foto met het losrijden. Andere foto´s vind ik wel dat je een mooie aanspanning ziet van de bovenlijn. Achter is het nog geen Totilas (misschien is Parzival toepasselijker ;) ), en ik heb ook niet de illusie dat het dat ooit zal worden. Dit wil niet zeggen dat ik hier geen aandacht aan besteed, juist wel. In mijn training neem ik erg veel schakelwerk mee en rijd ik ook in verschillende houding, zodat hij niet blokkeerd en mijn hand goed blijft volgen. Ik vind het dan ook niet zo heeeel rampzalig slecht, maar beter kan natuurlijk altijd.

En dan om heel eerlijk te zijn heeft totilas echt een waardeloos achterbeen! Alles komt van voor.. Parzival beter ;) Niemand verwacht dat hij zo spectaculair gereden moet worden (astu niet), zie liever een paard dat lief gereden word met wel een correct achterbeen!

Suckerpunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:55

Fijn paard, eindelijk eens iemand die niet bij de Z gelijk de Stang erin hangt en daar lekker in gaat hangen. Het enige minpuntje is dat het lijkt of je sperriempje nogal strak staat. Mooie houding, fijn handgebruik en heerlijk om naar te kijken. Punten zijn meer dan verdiend!

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:56

ZusJacobs schreef:
Ik zie op teveel foto's een paard wat zijn hals niet tilt (en dus zwaar word) en enorm slecht achterbeen gebruik. In de Z hoort een paard meer de achterhand te gebruiken, in de uitgestrekte draf is zijn achterbeen echt enorm slecht. Bij het warmlopen kun je hem beter actief van achter rijden inplaats van een spectaculair voorbeen. Verder moet jij zoals je al aangaf je schouders niet naar achter drukken, heb sowieso het idee dat je teveel naar achter hangt (benen te ver naar voren, bovenlijf te ver naar achter).

Leuk beestje maar zou veel netter gereden moeten in het Z!

Ben het hier volledig mee eens. Het paard loopt echt niet van achter uit. maarja de jury vindt dat helemaal niet boeiend meer.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 07:32

@ suckerpunch, dank je. Hij doet met momenten zijn mond een beetje open en drukt dan zijn tong omhoog. Daardoor komt de sperriem strak te staan. Ik rijd hem om deze reden ook niet op en stang & trens, hij is simpelweg niet correct in de mond. Weet iemand wat het effect is van rijden met een lage neusriem?

@ Twankolover, richting het Z wordt verwacht dat het paard meer opgericht wordt voorgesteld EN meer verzameling EN actief gebruik van het achterbeen behoudt. Een lastige combi dus. Dat her en der het een en ander elkaar (nog) niet aanvuld is niet zo vreemd dus. Weet niet of je ooit op een subtop wedstrijd bent wezen kijken, maar dit is de kunst van het hele rijden. Die trucjes kosten geen eentje pijn. Ik zie wel op bijna alle foto's een paard wat de bovenlijn voldoende gebruikt, en nogmaals, tis geen Parzival. Wil niet zeggen dat hier geen aandacht aa besteed dient te worden.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:32

Ten alle tijden moet je je aandacht vestigen op het achterbeen, dat is waar de rug door omhoog getilt moet worden vanuit daar komt de oprichting en de verzameling. Bereik je het zonder het achterbeen doe je iets verkeerd :) Dus eerst zorgen dat hij dat achterbeen gebruikt, en dan is het jammer dat je een keer een wedstrijd moet uitstellen (of meer). Maar misschien ben ik als niet wedstrijd ruiter daar wel heel makkelijk in..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:57

om trots op te zijn!!
die galop is echt mooi, succses er mee!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:04

En dan kijk ik weer even in de profielen van de mensen die zeggen dat jij je paard niet goed genoeg voor elkaar hebt voor het Z en dan denk ik... Ach, laat ook maar :D.

Ik vind dat je je paard voor het Z1 zo op het oog fijn voor elkaar hebt. Het filmpje kan ik hier niet zien, daar kijk ik vanavond graag nog even naar. Lekker zo doortrainen. Hij lijkt wel een hals te hebben waarbij je alert moet zijn op zijn onderhals? Maar hij gebruikt zijn bovenlijn al best goed.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:31

Anoukie schreef:
En dan kijk ik weer even in de profielen van de mensen die zeggen dat jij je paard niet goed genoeg voor elkaar hebt voor het Z en dan denk ik... Ach, laat ook maar :D.

Ik vind dat je je paard voor het Z1 zo op het oog fijn voor elkaar hebt. Het filmpje kan ik hier niet zien, daar kijk ik vanavond graag nog even naar. Lekker zo doortrainen. Hij lijkt wel een hals te hebben waarbij je alert moet zijn op zijn onderhals? Maar hij gebruikt zijn bovenlijn al best goed.

En dan moet je je afvragen hoe zo iemand aan deze kennis is gekomen (misschien schuilt er achter een profiel wel meer dan je denkt ;) )
Niet iedereen hoeft 40 jaar ervaring te hebben met paarden om net zoveel kennis te beschikken als iemand die 40 jaar ervaring heeft met paarden. Daarbij ken jij mijn niveau niet :)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:01

Ik vraag me altijd af waarom iemand (in dit geval, jij dus want je voelt je aangesproken :) ) ervoor kiest om het profiel dan "leeg" te houden of alleen te vullen met paarden waar verder geen wedstrijdresultaten bij vermeld staan (of waarbij het de vraag is of ze uberhaupt op wedstrijden zijn uitgebracht). Het is natuurlijk mooier als je de theorie zelf in de praktijk hebt toegepast en dus uit ervaring praat, niet alleen uit de boeken :). Heeft voor mij iig meer waarde.

Maarrrrr als je hier perse verder over wilt praten, mag je de pm knop gebruiken dan vervuilen we het topic van de TS daar niet mee ;).

Janouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:03

ik vind dat je echt super netjes rijd !
mooi paard ook !

die koeien xD

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:13

ZusJacobs schreef:
Anoukie schreef:

En dan moet je je afvragen hoe zo iemand aan deze kennis is gekomen (misschien schuilt er achter een profiel wel meer dan je denkt ;) )
Niet iedereen hoeft 40 jaar ervaring te hebben met paarden om net zoveel kennis te beschikken als iemand die 40 jaar ervaring heeft met paarden. Daarbij ken jij mijn niveau niet :)

Dat is waar, maar vindt het erg veel lef hebben om te zeggen dat Totilas een SLECHT achterbeen heeft... En ook geen zins te maken hebben met het topic van de TS.
Gaat natuurlijk nergens over.
En vind dat de TS erg netjes en met veel zelfkennis de commentaren beantwoord.
Het kan altijd beter ;) zo simpel is het.
Paard zit mooi in de spieren en in de galopade zie je dat hij absoluut wel mooi het achterbeen onder brengt.
Gewoon lekker door knutselen :))
Denk ook dat de fotomomenten niet altijd even gunstig zijn!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:32

olijf schreef:
Dat is waar, maar vindt het erg veel lef hebben om te zeggen dat Totilas een SLECHT achterbeen heeft... En ook geen zins te maken hebben met het topic van de TS.
Gaat natuurlijk nergens over.
En vind dat de TS erg netjes en met veel zelfkennis de commentaren beantwoord.
Het kan altijd beter ;) zo simpel is het.
Paard zit mooi in de spieren en in de galopade zie je dat hij absoluut wel mooi het achterbeen onder brengt.
Gewoon lekker door knutselen :))
Denk ook dat de fotomomenten niet altijd even gunstig zijn!

Veel lef nee, waarheid ja.. Blijkbaar word het niet getolereerd als er een keer iets gezegd word wat voor veel mensen niet kan.. Vervelend maar ik lig er niet wakker van :) En het ging wel over de Ts, de Ts kwam namelijk zelf met Totilas ;) Ik zeg ook niet dat ze mijn commentaar niet goed beantwoord.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:36

Natuurlijk kan het altijd beter, maar sommige mensen gaan dan altijd hobby/basissport vergelijken met top-paarden en topruiters :o
Ik neem aan dat we als hobbyruiter allemaal ons uiterste best doen om er zoveel mogelijk eruit te halen en dat met stip op nr.1 EEN HOOP PLEZIER ;)

Ik heb Linda live zien rijden en dat ziet er prima uit hoor in real life :j ze heeft Wim echt wel voor elkaar voor het Z1!
De selecties zijn erg goed gegaan en nu nog hopen op een goed resultaat op de Brabantse Kampioenschappen....SUCCES +:)+

Pfff nu moet ik ook iets zeggen omdat het HAW is :P maar ik vind dat je er altijd netjes opzit, dus commentaar tja....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:41

TS, allereerst vind ik dat je een schitterende vos hebt, er zit zeker nog werk in, maar ja dat maakt het juist een uitdaging. ik vind het filmpje er best uitzien, moest erg lachen om het binnenkomen in galop, hij spuit er nog net niet echt vandoor he :D ! Succes met dit knappe paard!