Even een portretje van Ceasar:
Naam: Ceasar
Leeftijd: 4
Hoogte: 165
Niveau: net B
Vader: L'esprit
Mv: Amulet
Vrijdag dus onze eerste wedstrijd gereden, wat tevens de eerste keer met zoveel andere paarden was
en de 2de keer op ander terrein.
Ik had er helemaal geen goed gevoel over, want de dag ervoor was meneer niet te rijden en zat ik nog te denken om niet
te gaan. Het ging zo belabberd en beroerd..
En die week ervoor was ik er nog afgekletterd omdat meneer hem opeens flipte
Vrijdag de hele dag stijf van de zenuwen gestaan, handen trilden als een gek en zweette mijn rijbroek uit..
Maar toen ik eenmaal op hem zat voelde het een stuk beter!
Hij was heel erg rustig en liep heerlijk

Hij vond het wel erg moeilijk met al die andere paarden om zich heen
Buiten vond die alles wel een beetje eng, witte bordjes had die nog nooit gezien maar
daar trok die zich helemaal niks van aan.
enige waar ik gek van werd was het eindeloze geschreeuw naar de andere paarden toe
Ik had erg voorzichtig gereden wou hem niet lastig vallen met te veel vragen en
was bang dat die dan misshchien zou gaan stressen
Daarom waren de punten ook 159 en 161, maar met wel mooi een paard 7ens er tussen

Waar we nu aan werken:
: mijn houding, ik zit te veel voorover. en heb af en toe kapstokjes. Ik he rugproblemen waardoor dit allemaal erg lastig is maar doe mun best 
: de oefeningen zelf, rijd nog te voorzichtig waardoor voltes vierkant zijn en gebroken lijnen te klein enz.
: verzamelen in galop, hij komt er nog te veel uit en wordt lang
: overgangen, hij vind de overgangen terug erg lastig en komt dan tegen mijn hand in. hieronder valt ook halthouden.
: rechtrichten, Ceasar is wat scheef doordat hij nog lichtelijke onbalans heeft hierdoor zijn rechte lijnen erg moeilijk om te rijden en ook erg lastig om goed op de hoefslag te komen. Dat vind die juist moeilijker dan van dde hoefslag af rijden.Genoeg gekwekt hier de foto's
(houd er rekening mee dat Ceasar iets van een halfjaar onder het zadel is dus nog erg groen
)Proef 1:
1.Begin middendraf
Ik hou hem te veel tegen nog

2. miscommunicatie

3. Galopje, heel blij met het beeld

4. Stappen

2 de proef
5. begin halsstrekken

6. halsstrekken, hij komt af en toe nog wat omhoog maar kan al erg goed stofzuigen.

7. hier komt die verder omhoog, maar wel erg lief hoofdje

8. Drafje , met giga kapstokken

9. Aanspringen in galop

10. hier wordt die wat te lang

11. weer dat lieve hoofdje, met een liter schuim aan de bek
hij kauwt heel erg op het bit 
12 streng met mijn handen maar wel een giga smile op mijn gezicht

13. en de laatste

Zondag zijn we weer in Zevenaar te vinden

wees lief voor ons, dus commentaar mag maar hou het vriendelijk

. Als hij tegen je hand komt, probeer hem dan juist weer even iets ruimte te geven (hand openen) en meer op je zit terug te rijden. Je kan het je paardje beter nu leren, want dat heb je straks nodig in de hogere klasses.
sorry maar ik kan er nog geen 4 voor geven.. Je houding is echt om te huilen, ik krijg al rugpijn als ik deze foto's zie. Leuk paard maar die kan natuurlijk nooit goed gaan lopen als je er zo op zit.