Aphrodite (Obelisk x Montecristo)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sillo

Aphrodite (Obelisk x Montecristo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 15:55

Hallo iedereen!

Na een lange tijd vond ik het weleens tijd worden om weer een keer een topic te openen. Aphrodite in het kort:
Naam: Aphrodite
Niveau: L1+1
Vader: Obelisk
Moeders vader: Montecristo
Geboren op: 14-05-2005

Aphrodite en ik zijn de laatste tijd hard aan het trainen voor de wedstrijden! Ze is nu sinds september vorig jaar onder het zadel en we zijn allebei enorm vooruit gegaan. Ze heeft de laatste tijd meer body gekregen en begint echt een paard te worden! We zijn dan ook echt door de B gevlogen wat als consequentie had dat ik daarna een stapje terug moest doen omdat ze last van haar rug had. Na wat rust en behandelingen bij de Fysio zijn we weer lekker bezig! Afgelopen zaterdag voor het eerst L1 gestart tijdens de kringkampioenschappen, jaja ik weet het het is wat voorbarig haha. Maar ze deed het niet slecht! Had 183 punten en 8e van de 12 dus was trots :D

Mijn verbeterpunten op dit moment zijn:
- rechtop zitten!
- links niet teveel stelling vragen

Nou hierbij wat foto's van het trainen:

Afbeelding

Afbeelding

pasje opzij, hierbij moet ik recht blijven zitten!! :=
Afbeelding

Afbeelding

Dit bedoel ik met niet teveel stelling op links vragen
Afbeelding

Afwenden, geeft toch wel fijn beeld zo!
Afbeelding

Nog twee foto's van onze eerste wedstrijd hihi
Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en opbouwend commentaar is welkom!
Afbeelding
:evaw:

GevlektBont

Re: Aphrodite (Obelisk x Montecristo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:00

Wat een leuk paardje!
Heb snel de foto's doorgekeken en op het eerste gezicht zie ik niet zoveel aan je houding *\o/*

irina_umbria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:37

wat een prachtig combinatie!!

wat mij opvalt is dat je bijna op alle foto's naar beneden kijkt ( 2 3 4 5 6 ) als je te veel naar beneden gaat kijken dan ga je automatisch voorover zitten en dat willen wij niet bij zo'n mooie combinatie he ;)

succes met de wedstrijden !!!

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:40

Hoe oud ben je TS? En je armen? Hou je die zo raar? Of kan je daar niets aan doen? (sorry, stomme vraag maar wel belangrijk)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 05:54

Wat een leuk paard <3. Probeer je handen rechtop te houden en soms wat meer voor je uit te rijden :j.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 05:56

Leuk paard!

Wat betreft je houding: rechtop zitten, schouders naar achteren en kijk over je paard heen.
Dat scheelt al een heleboel. Je houd je handen inderdaad in een rare knik. Probeer ze rechtop te houden.
Je steekt je voeten ook wat af, probeer daar op te letten.

Nikita80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 06:44

Nette en leuke combi, je houdiig is ook zeker ok, probeer alleen minder naar beneden te kijken, ligt echt geen geld, heb ik ook nog nooit gevonden :-p
Verder lekker zo doorgaan

sillo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 10:46

apple01 schreef:
Hoe oud ben je TS? En je armen? Hou je die zo raar? Of kan je daar niets aan doen? (sorry, stomme vraag maar wel belangrijk)

20 hoezo? haha
Die knik in me armen dat valt mij ook nu ineens op nou dat jullie dat zeggen! geen idee waarom ik dat doe.

Mn houding is af en toe idd niet goed en ik moet ook idd meer naar voren kijken! Maar we zijn er hard mee bezig! *\o/*

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:50

Wat een mooi paardje :+:! Die wil ik ook wel ghehe!

Ja je kijkt naar beneden en daarom duikel je een beetje naar voren met je schouders. Verder ziet het er echt top uit! +:)+ Succes verder!

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:57

Heel mooi paard en vooral een prachtige omgeving daar!
Misschien moet je de richting opkijken waar je heengaat, dat begrijpt het paard en dan kun je je beter richten op je doel.
x

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:06

Mooi paard zeg! Je zit op sommige foto's wat inelkaar gedoken, probeer je schouders naar achteren te doen, daar wordt je houding echt stukken beter door!

sillo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 11:10

Ja ik weet inderdaad ik mijn schouders meer naar achter moet doen en idd moet kijken waar ik heen ga. Mijn instructeur zegt ook altijd ga nou eens trots op je paard zitten! haha

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:16

Wat een leuke combinatie! Let er bij het wijken en wenden op dat je niet teveel aan je binnenteugel plukt. Zowel bij links als bij rechts wijken, heb je veel te veel stelling en buiging. Een paard is in het wijken eigenlijk compleet recht, zonder buiging zeg maar. Lichte stelling mag wel. Doordat jij het paard laat verbuigen in de hals is de kans op wegdweilen over de buitenschouder zeer groot.

Over je houding is al aardig wat gezegd, blijf rechtop zitten, niet in elkaar gedoken, en goed op je billen blijven zitten. Heb nu het idee dat je te veel op je voorkantje zit.