Tips voor in het parcours?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eejvaa

Tips voor in het parcours?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:26

Hoi, ik rijd met mijn D-pony parcours van 1m of 1m10.
Het gaat de laatste tijd wel goed maar het kan altijd beter :)
Hebben jullie nog tips?
ps mijn mama kan het soms niet laten om onnodige commentaar te geven op de video :+

de barrage is niet gefilmd maar ik was gewonnen :D

hier ben ik tussen de 1 en de 3 heel slecht bezig waardoor ik tijdsoverschrijding had :s maar hij wisselt niet makkelijk galop waardoor ik altijd veel tijd verlies

lovemario

Re: Tips voor in het parcours?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:33

probeer hem voor de hindernis nog iets bij je te houden. op het eerste filmpje viel me op dat ie iets onder je vandaan liep en dus iets te vroeg sprong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:39

Ik zie hem niet zo heel erg onder je vandaan lopen. Alleen aan het einde wordt hij wat loperig, probeer hem halverwege even iets terug te nemen als je voelt dat hij steeds sneller gaat. Verder zou ik niet teveel klooien met de verkeerde galop, want dat kan heel erg je ritme verstoren. Dus gewoon doorrijden, tenzij je echt een lastige bocht krijgt oid.

Ik vind het er goed uitzien, ga zo door! :)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:40

dat bedoelde ik :P naja hier is onder je weg lopen en loperig worden het zelfde :P maar ik bedoel dus loperig :)

eejvaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:42

het is inderdaad zo dat hij in de loop van het parcours sneller en sneller begint te gaan :P
bedankt voor de tips :)

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:44

je rijd hem goed! je hebt een lekker tempo, verder zou ik gewoon veel oefenen op de galopwissels door middel van achtjes rijden in de bak of slangevoltes

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:27

Probeer als je hem in de verkeerde galop hebt, gewoon door te rijden. En thuis zou ik dit dressuurmatig eerst gaan oefenen dat het makkerlijker wordt, zodat je het daarna weer in een parcourtje kunt proberen.
Het ziet er netjes uit! Vind het goed dat je m zoveel ruimte geeft om te springen!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:39

:) Kan er alleen maar complimenten aan kwijt. Verder ben ik het helemaal met Joolien eens. Zo door gaan, dressuurmatig nog beter voor elkaar krijgen in de training dan komt dat laatste stukje ritme/tempocontrole/wissels ook wel. Fijne pony en fijne combinatie om naar te kijken. Geen ruk en pluk werk, geen gejaag en noodsprongen. Gewoon mooi. :) Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.

eejvaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 18:56

dankje :)
ik heb ondertussen al veel getraind op galopwissels en het gaat steeds beter en beter!
als het echt niet anders gaat rijd ik wel is door in foute galop maar als ik de kans krijg om te wisselen doe ik dat wel :)

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:39

Ik vind het er ook heel leuk uitzien. Jullie zijn erg leuk samen.

Mijn tip oefen de gallopswissels op een balk waarover je van hand veranderd in galop en oefen dit niet elke dag soms word het daar alleen maar gestrester van.

Succes!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:16

Ik vind het er goed uit zien!

Probeer inderdaad niet teveel aan die galop te zitten. Als je lange lijnen hebt in het parcour, dan kan je ermee bezig zijn, maar anders moet je er niet teveel aan zitten. Als je een korte bocht moet draaien, probeer dan gewoon overdreven boven de sprong aan te geven in welke galop je wilt landen, zodat je niet van galop hoeft te wisselen. (dan kan je trouwens bij elke sprong doen, maar in een bocht is het natuurlijk veel makkelijker)

Ik vind trouwens niet dat je hem (veel) meer bij je moet houden voor de sprong. Soms word ie wat loperig, maar dan heb je eigelijk zelf de keus. Als je hem laat lopen, word het een brede sprong en kan hij vlak gaan springen. Maar om goed uit te komen kan je hem ook inhouden, maar ik weet uit eigen ervaring dat juist het inhouden soms tot gevolgen kan hebben dat hij er te dicht onder komt of teveel omhoog springt etc.