Dille voor 't eerst HAW.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vithou

Dille voor 't eerst HAW.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 21:42

Hallo bokkers,

Ik heb sinds ruim een maand een nieuw bijrijdpaard.
Na 3 weekjes hadden we al een onderling L1 wedstrijdje meegepakt wat resulteerde tot een 1e plek en 203 punten. :)
We zijn nu vooral bezig met lekker over de rug rijden, veel tempo wisselingen zodat ze niet uit elkaar valt.
Waar ik moeite mee heb is durven ontspannen, mijn andere bijrijdpony is nogal rennerig waardoor ik te snel ophoudingen ga maken enzo. Ook moet ik mijn handen meer bij elkaar houden, maar dit komt vooral door het evenwicht wat ik nog moet vinden. Ik ben niet erg groot en Dille gooit hoog op dus dat is even wennen. Haar neusje moet er nog een beetje meer uit, maar ik heb het liever zo dan heel erg opgekropt.
Verdere puntjes laat ik aan jullie over. :)
We hebben niet veel bijzonders gedaan, gewoon wat stap-draf-galop, vond het te heet voor de moeilijkere dingen haha, en die oefen ik ook liever tijdens de les met begeleiding.
Ik heb trouwens 1x in de week groepsles en 1x in de week priveles.

Ons eerdere topic, en ook gelijk ons eerste: [JITP] Dille voor het eerst op bokt!
Kritiek is MEER dan welkom, de planning is om te gaan starten en de startkaart wordt binnenkort aangevraagt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Dille voor 't eerst HAW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:44

Ziet er super goed uit, voor zo'n korte tijd dat jullie nog maar een combinatie zijn.
Wel ben je wat streng met je handen, en heb je ze wat scheef/breed uit elkaar.
Voor de rest heb ik niet zoveel aan te merken, heel veel plezier met dit knappe paard :+:.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:47

WAUW!!! Wat een mooie fries. Je hebt de aanleuning heel goed voor elkaar, hij kropt zich helemaal niet op, zoals je bij veel friezen ziet. Zijn achterbenen zijn mooi actief, je houding is netjes. Onmiddelijk een startkaart aanvragen, gaat helemaal goedkomen!

Omdat het toch HAW is: probeer de galop nog wat beheerster te krijgen. Je gaat nu nogal schuin door de bocht, probeer zelf goed recht te blijven zitten, en hem ook met je binnenbeen te ondersteunen.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 21:55

Lindi; écht streng ben ik niet echt geloof ik, wel heb ik ze op een 'strenge manier' staan inderdaad. Dit komt omdat ik nog niet echt lekker zit zeg maar, moet nog echt heel erg wennen aan overgang pony-paard en doordat haar hals zo lekker lang en groot is heb ik telkens het idee dat als ik mijn handen naast elkaar heb ik niet kan sturen ofzo, heel raar? Maar goed, ik heb gewoon even een paar drillessen nodig waarbij instructrische hele tijd helpt herinneren aan mijn handen, dan komt dat wel weer goed denk ik :D
Dankje voor de tip. :)

Demo_love: ja de galop is echt een beetje een ramp := Ze gooit zooo hoog op, ik voel me net een klein vliegje dan haha. Ik probeer haar vaak op de volte te sluiten en dan loopt ze lekker onder me, maar als ik dan weer open wordt het weer onbeheerst. Tips? :D

Dankje voor kritiek en commentaar! :j

Nikita80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 06:38

ou vraag je startkaart maar aan hoor, ziet er netjes uit. Het is inderdaad al wel eerder gezegd, soms lijk je erg streng met je handen, probeer daar aan te denken

vivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:47

waarom rijdt je met die lange sporen? het lijkt namelijk alsof ze heel goed aan je been is (maar dat komt wss door sporen :') ) ik vind wel dat je ze heel netjes gebruikt..:)
Alleen op een paar foto's druk je je hakken niet uit, en daardoor val je iets voorover. probeer daar op te letten.
Voor je armen: als je je ellebogen aan je lichaam sluit gaan je handen automatisch ook dichter bij elkaar ;)

oven for the record: ik vind jouw ogen echt prachtig, jaloers :x :wow:

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 08:46

Ze is inderdaad prima aan mijn been, anders zou ik ook geen sporen dragen. Ik vind namelijk dat je pas aan sporen moet denken als je je paard gewoon netjes aan het been hebt, anders worden ze dood voor het spoor en hebben ze geen nut meer.
Ik draag deze sporen omdat ik ze nodig heb voor de zijgangen, en met deze is ze altijd bereden en loopt ze gewoon goed. Is me aangeraden en sindsdien eigenlijk elke keer deze sporen omgedaan.

Ellebogen dichter is inderdaad een goeie, zal erop letten vanavond!
Bedankt voor de tips :)

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:18

Hoi :)

Gaat het nog steeds zo goed als in het begin? Ik moet zeggen (omdat het haw) is dat ik je meer gespannen vind zitten dan 2 weken terug. Het lijkt alsof je ademhaling wat vast gaat zitten en je verkrampt. Verder zijn jullie nog steeds een top duo :D

Even dit nog:
De galop van Dille is er een om niet te veel aan te sleutelen. Ze heeft al de punten bij elkaar gehad voor z2 en is makkelijk te sluiten. Het gevaar is dat ze gaat krabbelen en dat ze haar sprong niet meer af maakt. Probeer lekker lang te gaan zitten en ontspan. Niet veel doen met handen en been, alleen lichtjes ondersteunen. Als zij dan lekker onder je loopt, want een goede galop heeft ze, kun je weer makkelijk andere dingetjes gaan doen. Ze loopt beter als je een keertje weg kan rijden in de galop maar dat is in de wei niet zo ideaal. Kun je morgen in de les wel proberen. Moest ik ook :)

Wat de sporen betreft. Ik merkte dat Dille terug dacht en niet meer voorruit toen ik haar reed. Ze verzamelde liever en ging achter de teugel lopen. Ik heb haar erg voorwaarts gereden en ben toen gaan schakelen. Ze is zeker aan het been en dat spoortje is inderdaad alleen voor de zijgangen. Ik zie dat jij haar ook eerst naar voren rijdt, prima!

Heb je wel plezier met het zadel? Als je daar last van hebt zou ik het wel aangeven. Ik herken mijn rug een beetje in die van jou... maar misschien heb ik dat verkeerd. Het zijn tenslotte maar foto's en momentopnames. Het is wel hetzelfde zadel als degene die ik heb ingerolen. Ben nu superblij met mijn nieuwe zadel.

Als je startkaart binnen is en je gaat een keertje starten dan laat maar weten. Dan probeer ik te komen kijken. Komt vast goed!

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:39

Dat ziet er leuk uit, netjes! Inderdaad snel een startkaart aanvragen! Als tip heb ik nog dat je je handen wat dichter bij elkaar en voor je kan dragen, dat maakt het plaatje nog wat mooier. Heel veel succes!!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:48

Wat een mooi paard zeg!

Heb nog een aandachtspunt voor je: op verschillende foto's is te zien dat je je handen niet op de zelfde hoogte hebt (naast elkaar) Het is heel goed te zien op foto 6 en 7, maar ook op bv 1, 4 en 5. Het lijkt alsof je je binnenhand toch wat sterk maakt/vast zet.

Veel rijplezier verder, maar dat gaat wel lukken denk ik :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:24

Mooie fries!
Probeer ook de rechte lijnen wat mee te pakken in je trainingen en let ook op je handen.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:36

Wat een mooi paard :) probeer wel wat meer naar voor te kijken, kijk waar je heen gaat blijf niet naar je paard kijken

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 12:25

Danjewel, ondertussen alweer nieuwe rijfoto's dus misschien open ik zo nog een nieuwe :)

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:24

Sjiek paard hoor :) Als tip idd, je handen. Je lijkt ze soms niet recht naast elkaar te hebben en hebt ze soms te breed. Vind de aanleuning wel heel goed voor een fries, friezen lopen over het algemeen snel opgekropt en vind dat dit bij Dille niet het geval is. Succes verder!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:34

ziet er net uit maar..... je krampt/klemt te veel met je onder benen,op sommigen foto's, en valt daardoor soms naar voren op die foto's

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 05:44

je kan makkelijk een startkaart aanvragen,dat gaat best goedkomen!

het valt me wel op dat je je hakken soms optrekt,wat icm je sporen niet zo prettig is voor je paard.
probeer je benen lang te houden en je hakken uit te drukken,let er ook op dat je rechtop zit en jezelf langmaakt,en je handen netjes naast elkaar houden.

succes hoor!

LISA_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:16

wat een prachtig koppel zijn jullie
heel veel succes
alleen je hakken niet optrekken

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 19:25

Dankjewel allemaal, op mijn hakken moet ik zeker letten.
Inmiddels al weer een nieuw topic waarbij ik erg op mijn hakken gelet heb en de rest van de tips ook heb meegenomen. :)

[RIJ-ITP] 'Miss' Dille S. RITP

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:28

Wauw Minjon wat heb je weer een heerlijk paard onder je kont! :)
Ziet er echt super netjes uit, heel vriendelijk!
Veel succes met de wedstrijden meis!

Anonimo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:59

Ontzettend mooie combinatie zijn jullie! Je hebt haar goed voor elkaar, let inderdaad op je handen, ze staan nu erg breed en scheef. Overigens, je hebt een prachtige Fries, maar probeer vooruit te kijken ;) Soms kukel je ook licht voorover. Heel veel succes, topcombi!