Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

vooral niet teveel hinderen zodat ze zelf op eigen benen moet gaan leren galopperen.
ik heb er ook trainingen bij zitten dat ik niet aan galop toekom. dat is helemaal niet erg. heb je les? hun kunnen je beter helpen aangezien hun er een beeld bij hebben. wij moeten het doen met een iniminie stukje tekst dus het is haast onmogenlijk om goed advies te geven
), niemand mocht aan zijn teugels komen. Dat werd dus een mooie racepartij 
Elles schreef:Ik heb ooit bij een clinic van Jean Claude Dysli gestaan. Die pakte dat probleem als een van de eerste dingen aan met die groep. Hij liet de hele groep galopperen (wat iedereen dus zo eng vond omdat de paarden dan altijd gingen rennen), niemand mocht aan zijn teugels komen. Dat werd dus een mooie racepartij
Daarna liet hij de groep nog eens galopperen, maar nu had iedereen de opdracht om bij iedere galopsprong een korte ophouding te maken. En wel als het achterbeen eronder was, dus als het hoofd van het paard omhoog kwam. Binnen een halve minuut galoppeerde de hele groep rustig en ontspannen door de bak
anders had ze dit probleem waarschijnlijk niet gehad. Ts: neem goed les. het in onmogenlijk om via een beeldscherm uit te leggen hoe je dit probleem aanpakt.
.