Alex is een 6 jarige tinker ruin en vertoond de laatste 3 a 4 weken wat problemen onder het zadel.
Voor dat hij de problemen begon te vertonen liep hij altijd onwijs ontspannen aan de teugel en was het een fijn rij paard.
Om even voorop te stellen dat dit het niet kan zijn : Tandarts is pas geweest, zadel is niet te klein, met zijn rug is niks aan de hand en ik probeer erg vriendelijk met hem om te gaan!
Bij het moment dat ik opstap begint hij zich al iets te verzetten maar ik kan wel veilig opstappen en hij probeer niet weg te rennen op het moment dat ik erop zit.
Het instappen gaat ook erg goed en dan laat ik hem altijd erg lang en laag warm worden, op het moment dat ik mijn teugels erbij pak en echt met hem aan het werk wil gaan begint het gedonder.
Hij duwt zijn hoofd eruit en begint te dribbelen als ik hem aanspoor om te gaan draven, dit blijft hij continue doen zowel als hij warm is als het in begin, ik probeer veel overgangen te rijden om hem los en soepel te maken.
Nu heb ik zelf eraan zitten denken om grondwerk met hem te gaan doen om het makkelijker te maken en vanuit daar het inbuigen aan te gaan leren op het moment dat ik naast hem sta maar veel van de grondwerk oefeningen kan hij al erg goed en heeft hij al onder de knie ( ben daar geregeld al mee bezig). Als ik hem longeer zowel met dubbele longe als met passoa of los vertoont hij deze dingen niet.
Ik heb me de laatste tijd erg verdiept in wat het probleem nu zou kunnen zijn er kom er nog niet erg duidelijk uit (veel op internet gezocht en ook op bokt.nl)
Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen en ik duidelijk genoeg ben geweest wat er aan de hand is

Waar ik zelf wel aan heb gedacht is dat hij nog een puberen is of zich verzet tegen mij maar heeft dit gedrag nog niet eerder vertoond dus vind het plaatje niet helemaal kloppen bij elkaar
.