,Na mijn vorige topic ([RT-HAW] Dressuurpaint City voor het eerst op bokt!), dat niet zo goed werd ontvangen haha, en dat ik inmiddels alweer meer dan een halfjaar geleden opende, wilde ik toch weer eens laten zien hoe het nu gaat.
Chex and the City, of gewoon City, is een Paint Horse merrie van 5 jaar. Ik heb haar nu ongeveer anderhalf jaar (sinds 11 november 2009) en al met al hebben we een behoorlijk moeizame start gehad. Ik ben heel lang heel bang van haar geweest, omdat ze eerst echt geen lieverdje was en nogal eens wilde steigeren. En ja, ik had alleen manege-ervaring en ik had dus eigenlijk geen idee wat ik er nou mee aan moest. Uiteindelijk heb ik goede begeleiding gekregen en is het allemaal goed gekomen, het rijden en alles er omheen gaat nu eigenlijk hartstikke goed!
We rijden volgens de methode van Antoine de Bodt, dit heeft ons allebei ontzettend geholpen. Dit verklaart waarom ik m'n handen soms wat hoog hou en waarom ik mijn ene hand soms hoger hou dan de andere.
Een niveau hebben we nog niet echt, ik hoop over een jaartje in de B te kunnen starten, maar dat zien we allemaal nog wel. Ik werk nog vooral aan de ontspanningen aan mijn eigen houding. Ik merk dat ik zelf nog wel eens voorover wil vallen, waardoor ik mijn been dan ook weer te ver naar achter leg. Hier ben ik me van bewust en ik werk er ook aan. Verder mag City er nog een stuk meer doorheen, maar ik ben allang blij dat ze eindelijk fijn naar beneden komt zonder dat ik haar helemaal lang hoef te geven.
Nou, genoeg gepraat, hier zijn de filmpjes
.1. Halsstrekken, stap en wat meer oppakken in de draf. Ik vind het halsstrekken er zelf al heel fijn uit zien, hoewel ik zelf echt veel meer op m'n kont mag gaan zitten en m'n benen veel stiller moet houden, haha. Het lijkt overigens alsof ik bij elke pas drijf, dat is niet zo (naar mijn weten), maar ik zie wel dat ik mijn been inderdaad veel te veel beweeg.
2. Halverwege de volte in het begin van het filmpje even wat protest, ze vindt dat soms nog heel moeilijk en dan is dit dus het resultaat
Over de rest van het filmpje ben ik wel tevreden, hoewel ik ook hier m'n benen veel stiller moet houden en rechterop mag zitten.3. En hier haalt ze tegen het einde van de AC-lijn haar oude trucje weer uit, denken ''Ik heb geen zin meer'' en maar gewoon gaan stappen
Ik heb het al een stuk meer door dan vroeger, maar ik had haar hier eerder op mogen vangen. Verder wel tevreden, op de punten die ik hierboven ook al aangaf na.Commentaar is welkom, maar hou het wel een beetje aardig. Ik vind het al eng genoeg om dit topic te plaatsen na het commentaar dat ik in mijn vorige topic heb gehad

), maar hier kan je toch echt zien dat die dingen een nut hebben en dat het werkt