Buiging en Stelling.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Efri

Buiging en Stelling.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 09:11

Hallo,

Ik heb nu sinds 4 maanden een nieuw paardje. Nu is het probleem dus dat hij op de linkerkant steeds sterker is aan het worden
en niet meer in wilt buigen zonder gevecht. Als ik dan binnen en buiten been gebruik laat hij wel los en wilt hij wel buigen. Maar als ik bijvoorbeeld hem in wil buigen op een rechte lijn zodat ik zijn linkeroog kan zien, verzet hij zich meteen of hij gaat kantelen. Ik hoop dat jullie het probleem een beetje snappen maar goed.Er is laatst wel geconstateerd dat mijn paard iets scheef is in de bovenlijn kan dat misschien de oorzaak zijn? Zo ja hoe kan ik dit weer oplossen? Op rechts is er niets aan de hand en is hij op twee pinken te buigen en te stellen.

Groetjes!

S_en_Z

Re: Buiging en Stelling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:46

Je moet hem niet in willen buigen maar hem vragen om in te buigen. Als jij linksom rijd en je zet je
hand opzij voor stelling en je hebt je binnenbeen aan moet hij zichzelf geven. Op het moment dat
jij kracht zet op je binnenhand om hem in die stelling te krijgen (vechten, even vasthouden, even
doorpakken.. hoe je het ook noemen wilt) dan heb je al verloren.

Er zijn hier heel veel topics over rechtrichten te vinden via de zoekmachine.. en zoek er eens naar
via google.

Er zal ongetwijfeld een lampje bij je gaan branden als je rustig de tijd neemt om te lezen.

Groetjes

Nerol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:49

Vooral niet dwingen, maar blijven vragen. Keer op keer blijven herhalen. Eventueel gaan longeren en zo die stelling gaan vragen. Vraag vooral in het begin niet te veel en bouw dit langzaam op.

Efri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:16

Okay iniedergeval bedankt daar kan ik wat mee :) Ik zal inderdaad eens topics over het rechtrichten zoeken dan ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:19

Nog een tip: begin vanaf de grond en dus naast je paard ipv erop. Het leren inbuigen is makkelijker voor een paard als hij geen gewicht hoeft te dragen.

Euquincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:13

Je zegt zelf al dat er scheefheid is geconstateerd, ik zou dan eerst hem laten masseren o.id. zodat ie weer rechter wordt (100% gaat niet lukken)
Daarna kunnen je je gaan richten op rechtrichten en misschien les nemen. En heel veel oefenen.