Moeilijker buigen, niet ontspannen, moest steeds met meer en meer druk rijden, niet fijn loslaten...

Bovendien kwam ze geregeld onregelmatig/kreupel te staan, waardoor we dikwijls voor een paar weken uit de running waren.
Tot ze ópnieuw weer licht onregelmatig was (had der amper paar weken terug opgepakt van de vorige blessure) en ik vond dat dit echt niet verder kon.

Beginnen zoeken naar oorzaken en na hele hoop bellen (en wachten
) zijn uiteindelijk de volgende zaken uitgevoerd:-Allereerst werd zadel opnieuw opgevuld, want die zakte steeds scheef naar rechts

-Daarna heb ik osteopate er laten naar kijken. Nek, hals, schouder, rug en bekken waren allemaal ok. Enige wat ze kon zeggen waren dat dr knieën achteraan vrij stijf waren en dat ze door haar overbouwdheid een enorm holle rug heeft.
-De week erachter dierenarts naar die kniëen laten kijken, hij wist ons te vertellen dat ze achter 2 losse knieschijven heeft. Dit zou moeten verholpen kunnen worden door anders te bekappen. (hoefsmid is nog niet geweest, want die was pas geweest) Ook zijn haar tanden, op aanraden van de osteopate, gevijld. Ze wordt 7 dus idd heel normale leeftijd voor 1e keer moeten vijlen.
Al bij al heeft ze een dikke 2-3 maand stilgestaan (van rond Pasen) en door eigen ziekte ben ik er vandaag dus voor de eerste keer terug opgekropen. We hebben ongeveer 25 minuutjes gereden, enkel stap-draf en wat overgangen/bochten.
Problemen waar ik mee kamp, en ik dus ook graag advies over zou krijgen:
-ik moet haar rond (of toch op z'n minst recht) in haar rug krijgen
-ze moet leren haar achterhand goed onderplaatsen zodat haar rug ook rechter komt
-Ze valt nog wel eens op de voorhand, maar hier kan ik voor het moment weinig aan doen, aangezien ze vrij ernstig overbouwd is:
De laatste maanden heeft ze achteraan een groeispurt gekregen, dus we hopen heel stilletjes dat ze die vooraan ook terug krijgt!
Als er dingen zijn waardoor ik ze meer op haar achterhand kan rijden, wil ik dit ook graag weten.
Problemen aan mijn houding:
-het was terug even wennen voor mij, was ook met nieuwe beugelriemen dus moest m'n lengte nog even zoeken. Zit wel lang genoeg zo denk ik, maar had wel moeite met hakken uitdrukken en dat zie je ook op de foto's
-Opletten voor knik in m'n polsen...
*** foto's staat niet in chronologische volgorde ***
Foto van vlak voor osteopathie behandeling, vrij serieus overbouwd

http://i665.photobucket.com/albums/vv17 ... G_1117.jpg
1. Allereerst haar lieve kopje nog eens

2. Knik in mn polsen & ze valt op voorhand. Verder vind ik het niet echt een verkeerd beeld. Ik heb ze express enkel laag ingesteld gereden.

3. Helemaal in het begin, rustig indraven en niet teveel vragen van voor. Vind voor haar doen achterbeen vrij actief.

4. Ze durfde nog eens iets te diep kopen en gaan hangen, maar is momentopname want waren echt kleine momentjes en kan dr ook makkelijk corrigeren door lichte ophoudingen.
Handen mogen iets hoger, maar heb ze altijd iets lager met inrijden... Verder niet zo heel slecht beeld, toch?
5.Vrij fijn beeld, been moet meer naar voor/hak uitdrukken. Kijk m'n pretface.
Ze was echt heel fijn toen, kon ze echt op 2 vingers rijden, zó licht was ze in dr mond. 

6. Staartje swingt weer door de piste.
Ben wel blij met mn spoorgebruik/beenligging (buiten dat hak uitgedrukt moet) daar. 

7. Fijn beeld, ze loopt vrij recht in dr rug, mijn handen zijn hoog genoeg & hak is uitgedrukt. Alleen die voorhand he...

8. Opnieuw die knik in mn handen & letten dat ik niet voorover val.

9. Vind er wel vrij goed uitzien, hier is ze blijkbaar iets meer opgepakt. Ze loopt nog vrij ruim voor haar doen...

10. Argh stomme knik
Maar verder wel fijn beeld als weer die voorhand... Vind dat ze wel nog goed met dr achterhand onderkomt maar mag meer natuurlijk...
11. Hakken + tenen naar buiten.
Maar twas echt terug even wennen! 

Wees lief voor ons, het is lang geleden en we moeten dus weer helemaal vanaf 0 beginnen!
)