Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mijn instructrice zou zeggen, je zit op 5 voor 6 en je moet op 6 uur gaan zitten, of voor je gevoel zelfs op 5 over 6..Begrijp je deze metafoor? Ik vind 'm zelf erg handig 

Corelli schreef:Ik zou je inderdaad ook adviseren om eens een paar lessen te nemen bij een zit/houding coach![]()
Mijn instructrice is zelf zit/houding coach en ik leer echt ontzettend veel van haar en er gaat een wereld voor me open! Met je houding doe je zoveel en dat heeft weerslag op je paard, ookal ben je je er zelf helemaal niet van bewust..Net als jij kende ik van mezelf wel een aantal verbeterpunten, maar in de les bleek ook dat ik met mijn houding hele andere aspecten "verkeerd" deed..
Voorbeeld: pony viel steeds naar binnen. Ik gaf binnenbeen, maar het hielp niet. In de lees bleek dat ik, op het moment dat ik been geef, op de tegenovergestelde zitbeenknobbel meer druk geef, waardoor ik mijn pony dus met mijn buitenste zitbeenknobbel zelf naar binnen duw.. Hij doet immers altijd zijn best om weer onder me te komen![]()
Dit zijn van die dingen die je alleen met goed les kunt bereiken en dat hoeft geen zithouding coach te zijn, maar ik heb er zo'n goede ervaring mee dat ik het toch even wilde delen
Over je filmpje: het valt me op dat je inderdaad erg hangt in je rugMijn instructrice zou zeggen, je zit op 5 voor 6 en je moet op 6 uur gaan zitten, of voor je gevoel zelfs op 5 over 6..Begrijp je deze metafoor? Ik vind 'm zelf erg handig
Over je handen, ik zie je rechterhand inderdaad vaak hoger dan je linker..Een tip hiervoor heb ik niet, behalve er goed naar blijven kijken en er dus bewust mee bezig zijn
Succes!