Sinds kort verzorg en rij ik de hele leuke en eigenwijze merrie van o0eefje0o hier op Bokt!
Terra is 6 jaar en niet bepaalt de makkelijkste om te rijden
Ze is heel werkwillig, maar af en toe iets té, wat zich uit in drammen, rennen, draakje spelen enz. Zo dus ook gisteravond tijdens de les
In de les zijn we dus eigenlijk vooral op zoek naar ontspanning, rust, tempobeheersing. We doen dit door constant figuren te rijden en tempowisselingen, zodat ze geconcentreerd op mij blijft en niet de kans krijgt om onder me vandaan te rennen. Vanuit deze basis kunnen we over een tijdje hopelijk een stapje verder.
De galopknop zit er pas sinds kort op dus onder haar eigenaresse dus die doen Terra en ik nog niet.
Let wel! Dit is pas ongeveer de vijfde of zesde keer dat ik er serieus op zit, waarvan dit de tweede les is.

Martingaal bevestigen. Terra heeft er zin in

We rijden in de les overigens met martingaal omdat ze net wat meer met haar neusje naar beneden komt.
[edit] ik bedoel dus 'met haar neus naar beneden' in de zin van dat ze zonder martingaal de neiging heeft met haar neus naar de hemel te wijzen

Ontspannen losstappen en ikzelf ben aan het zoeken naar het 'stuur'

Teugels wat opgepakt

Terra heeeeel netjes, mijn houding uhm.. slecht

Net niet genoeg ontspanning en te veel snelheid

Een raar fotomoment maar een redelijk ontspannen Terra

Dit is netjes

Ikzelf moet er opletten dat ik niet te streng ben met mijn binnenhand.
Ook moet ik mijn onderbenen meer onder me dragen zodat ik ook wat verder voor in het zadel kom te zitten.
Ik moet vooruit kijken en Terra meer dragen met mijn handen.
Commentaar is welkom, maar hou het netjes zodat ik er ook echt wat van kan leren