Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pelousa schreef:Zodra je contact neemt op het bit gaat de tong naar buiten. Verder geen tekens van pijn of iets dergelijks. Het is gewoon een gewoonte uit het verleden.En is het vriendelijk op te lossen (ik ga misschien al over op bitloos).
pelousa schreef:MarjorieW schreef:Als je paard manegepaard is geweest zou ik er een keer een osteopaat naar laten kijken. Grote kans dat er wat blokkades zitten die mede dit probleem kunnen veroorzaken.
Het probleem was er al toen ze ruim 7 jaar geleden op de manege kwam, dus dat lijkt me niet helemaal het puntt
Judith_ schreef:Meestal als de aanleuning goed is wordt de tong niet meer naar buiten gedaan. Om te zorgen dat er een goede aanleuning plaats kan vinden is het wel heel belangrijk om na te gaan of het paard zijn lijf goed kan gebruiken. Er mee naar de ostheopaat is een heel goed idee om vervolgens op een goede manier les te nemen.
Mijn paard loopt ook al jaren met zijn tong uit zijn mond, voort gekomen uit een gebroken kaak en rugproblemen. Nu is het vooral gewenning en doet het ook als hij niet rijdt, staat te slapen ect. Maar juist door tijdens het rijden het paard correct te laten lopen en het aanleuningsprobleem op te lossen houdt mijn paard zijn tong binnen.
Lichamelijk laten na kijken (materiaal ook) en vervolgens op een juiste manier les nemen.