mijn paard heet roi halve draver 6 jaar.
is net anderhalf jaar onder zadel dus neit te streng . ik heb voor hem heel wat andere verzorg paardjes enalles gehad heb er nu nog 2
die staan bij hem.ik rij zelf zo een 11 jaar
maar heb het een beetje verkeert aangeleert ( dat is later wat opgelost )toen ik hem eerst had was stilstaan onmogelijk langzaam gaan stond niet in het dikke van dale paardenwoordenboek
en zo scheef en zonder balans als wat.
en tog heb ik hem gekocht
ik denk als je van dit uit kan gaan je kan merken aan de foto's filmpje dat het al veel better gaa met hem ik heb hem sinds november
we hebben net 3 lessen gehad dus niet te streng 
ik ben nu sinds kort echt actief met roi bezig om hem te trainen zodat hij verbetert in zijn rijden eerste paard maanden waaren het aankloten en kennis maken.
na veel lief gedoe werd hij dominant toen heb ik stapen ondernomen en ben op prive les gegaan.
binnen 3 weken is hij supper veel verandert.
eerst wilde hij neit meer linksaf gaan daarna ging hij staken en hij rende alleen maar onder mij vandaan.
dat leide tot ik probeerde hem terug te zetten met ophoudingen da werkte niet dus deed ik een absolute fout maken ik ging trekken.
hij ging niet harder maaar daardoor heb ik mijn hele schouder vast gezet op de foto's valt dat ook heel erg te zien.
maar nu ik op les zit gaat het al veel beter .
roi is helemaal scheef niet normaal zoals de meeste paarden een beetje maar echt krom scheef als een banaan zeg maar .
in de eerste les is dat staken en niet meer linhksafgaan verholpen ( supper blij )
2e les gingen we verder met het rechtrichten en aan het been zijn letten op mijn hulpen.(aan het einde kon hij stilstaan xD en lette op de lichtste hulp in draf en stap )
op gegeven moment werd hij in de 2e les steeds lichter in mijn rechter hand en ging hij netjes nageven ( minder pijn YES )
in de 3e les weer verbetering hij liep weer better met zijn rechter en linker kant, ik kon op 2 teugels rijden
rug probleem was stuk terug gegaan en kon me schouder meer ontspannen ( heel blij )roi gaat elke week vooruit heb woensdag weer les en verheug me nu al op wat we moeten doen en hij geloof ik ook hij vind het zo leuk om dan voor je te werken.
alleen in de 3e les gingen wekijken naar eigenlijk zijn grootste probleem naast al dat andere .
zijn galop roi is deels draver en valt dan werkelijk in galop en als je hem wilt laten aangalopperen valt hij in zijn zelfde gedrag trekken rennen en niet willen stoppen.
nu gaan we daarmee aan de gang dan alles stapje voor stapje.
nu maar wat foto's
ik vraag opzettelijk niks van hem in mijn handen eerst meer recht lopen en je spiertjes enzo oprekken dan pas gaa we verdeer kijken eerst je balans zoeken.

galopje 

filmpje van hoe hij vandaag liep hij liep heel ontspannen voor zijn doen en deed erg zijn best !!
http://www.youtube.com/watch?v=rkYr9Y61GmY
graag commentaar en mischien tips .