roi d'trefle @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charmedxlove

roi d'trefle @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 18:05

ff voorstellen ik ben dus charmedxlove voor sommige tess :P
mijn paard heet roi halve draver 6 jaar.
is net anderhalf jaar onder zadel dus neit te streng . ik heb voor hem heel wat andere verzorg paardjes enalles gehad heb er nu nog 2 :) die staan bij hem.
ik rij zelf zo een 11 jaar ;) maar heb het een beetje verkeert aangeleert ( dat is later wat opgelost )
toen ik hem eerst had was stilstaan onmogelijk langzaam gaan stond niet in het dikke van dale paardenwoordenboek :+
en zo scheef en zonder balans als wat.
en tog heb ik hem gekocht :D ik denk als je van dit uit kan gaan je kan merken aan de foto's filmpje dat het al veel better gaa met hem ik heb hem sinds november :) we hebben net 3 lessen gehad dus niet te streng :)

ik ben nu sinds kort echt actief met roi bezig om hem te trainen zodat hij verbetert in zijn rijden eerste paard maanden waaren het aankloten en kennis maken.
na veel lief gedoe werd hij dominant toen heb ik stapen ondernomen en ben op prive les gegaan.
binnen 3 weken is hij supper veel verandert.
eerst wilde hij neit meer linksaf gaan daarna ging hij staken en hij rende alleen maar onder mij vandaan.
dat leide tot ik probeerde hem terug te zetten met ophoudingen da werkte niet dus deed ik een absolute fout maken ik ging trekken.
hij ging niet harder maaar daardoor heb ik mijn hele schouder vast gezet op de foto's valt dat ook heel erg te zien.
maar nu ik op les zit gaat het al veel beter .
roi is helemaal scheef niet normaal zoals de meeste paarden een beetje maar echt krom scheef als een banaan zeg maar .
in de eerste les is dat staken en niet meer linhksafgaan verholpen ( supper blij )
2e les gingen we verder met het rechtrichten en aan het been zijn letten op mijn hulpen.(aan het einde kon hij stilstaan xD en lette op de lichtste hulp in draf en stap )
op gegeven moment werd hij in de 2e les steeds lichter in mijn rechter hand en ging hij netjes nageven ( minder pijn YES )
in de 3e les weer verbetering hij liep weer better met zijn rechter en linker kant, ik kon op 2 teugels rijden :) rug probleem was stuk terug gegaan en kon me schouder meer ontspannen ( heel blij )
roi gaat elke week vooruit heb woensdag weer les en verheug me nu al op wat we moeten doen en hij geloof ik ook hij vind het zo leuk om dan voor je te werken.

alleen in de 3e les gingen wekijken naar eigenlijk zijn grootste probleem naast al dat andere .
zijn galop roi is deels draver en valt dan werkelijk in galop en als je hem wilt laten aangalopperen valt hij in zijn zelfde gedrag trekken rennen en niet willen stoppen.
nu gaan we daarmee aan de gang dan alles stapje voor stapje.
nu maar wat foto's
ik vraag opzettelijk niks van hem in mijn handen eerst meer recht lopen en je spiertjes enzo oprekken dan pas gaa we verdeer kijken eerst je balans zoeken.:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding galopje :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

filmpje van hoe hij vandaag liep hij liep heel ontspannen voor zijn doen en deed erg zijn best !!
http://www.youtube.com/watch?v=rkYr9Y61GmY

graag commentaar en mischien tips .

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:39

het is beter hem zo diep mogelijk te rijden in het begin. Ontspannen is echt de basis van alles, sowieso doe die martingaal af! ik heb ook de fout begaan daarmee te rijden.... en daar heb ik echt spijt van..
laat hem gewoon bijna met zijn snuit op de grond gaan, teugels lekker los zodat je je op je eigen evenwicht gaat focussen (omdat de meesten nogal de neiging hebben die met de teugels te compiseren, en het is ook belangrijk voor het evenwicht van jou pony. Zo leer je ook met je zit en met je benen sturen ;)

unicorn_kiss

Re: roi d'trefle @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:50

Wat een knappe jongen!
Heel goed van je dat je hulp bent gaan zoeken, jullie zijn volgens mij op de goede weg!
Veel plezier nog

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 18:57

Grace schreef:
het is beter hem zo diep mogelijk te rijden in het begin. Ontspannen is echt de basis van alles, sowieso doe die martingaal af! ik heb ook de fout begaan daarmee te rijden.... en daar heb ik echt spijt van..
laat hem gewoon bijna met zijn snuit op de grond gaan, teugels lekker los zodat je je op je eigen evenwicht gaat focussen (omdat de meesten nogal de neiging hebben die met de teugels te compiseren, en het is ook belangrijk voor het evenwicht van jou pony. Zo leer je ook met je zit en met je benen sturen ;)

okeejj ja ik heb hem erom gedaan omdat ik heb eigenlijk al best veel óngelukjes' gehad met hem ben paar x tegen hek aan gevallen benen gekneust vingers gekneust en al dat soort dingen spieren verrekt omdat hij dan heel hard ging.
nu ben ik ook aant afbouwen met martingaal wand ik zet hem alleen maar vast ermee hij kan dan haast geen kant op en dat hoort niet.
het was echt even voor mijn eigen veiligheid van nu. ik rij denk ik nog paar lessen met en dan zonder totdat hij echt better zijn ontspanning gaat opzoeken hij krulde eerst ook helemaal weg voor me en dat hielt die maritngaal tegen wand opkrullen is ook zo slecht als wat ... :)
bedankt voor de tips ik ga ze zekker gebruiken bij hem zoals je al zegt ontspanning is de sleutel dat heb ik ook al gemerkt."D

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 17:04

vandaag weer gereden !!
ging erg lekker zij galop ging ook better morgen plaats ik denk ik nieuwe foto's van mijn les ;)
martinggaal af gehad vandaag hij was wat energieker maarja na 20 minuten werd hij rustig veel geconcentreert op draf en stap overgangen ophoudingen en dat alles na rijden ff galopje links en rechts met zadel erop aan de longe zodat hij dat ook goed deed ging sppr.
daarna erop uitsdraven uitgestapt heerlijk gereden

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:07

Grace schreef:

Watte?

Een paard dat diep loopt hoeft niet persee ontspannen te lopen..

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 17:16

ZusJacobs schreef:
Grace schreef:

Watte?

Een paard dat diep loopt hoeft niet persee ontspannen te lopen..

uhu better lang laag lopen voor spier en ruggebruik ;) vind ik zelf dan maar dat gaat bij hem niet zo hij is daar nog niet ontspannen genoeg voor
ik doe zelf haast niks met me handen niet vragen gewoon lekker los worden eerst spiertjes rekken... .
hij zoekt vanzelf mijn hand wel op als hij dat wilt ;)
hij is niet dom integendeel zelfs !!! hij is erg slim :P dus hij snapt het zelf ook wel
eerst naar voren dan leren lopen ( draf galop ) daarna rekken buigen overgangen tempo wissels en pas echt als laatste de nagevelijkheid
nu moet je roi zien als een baby die net leert lopen in de vorm van een banaan :+ klinkt raar maar het is wel zo . onstabiel en zo scheef als maar zijn kn :P

gr :P :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:10

Lang en laag is wat anders dan diep, hopelijk begrijp je dat..

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 18:32

ja ik gelukkig wel :D
ken er een paar van niet.
die denken alleen als het plaatje maar van voor mooi ziet ;) ook al zit ze rug vast en met pijn maarja
zo werk ik niet bij roi :)

ZusJacobs schreef:
Lang en laag is wat anders dan diep, hopelijk begrijp je dat..