Gisteren en vandaag hebben we steeds twee proeven gereden.
De weersvoorspellingen waren bar en bar slecht dus ik zag de bui al hangen (letterlijk
) en ging niet met zoveel plezier/vertrouwen heen als anders.Wisse is een tijdje geleden in galop onder het zadel onderuit gegaan en dat zat wel in mn achterhoofd dit weekend. Met name vandaag, want vandaag was het echt superslecht!
Gisteren waren de ringen nog wel oke, en regende het ook niet toen ik moest rijden.
Wisse was gisteren echt totaal niet vooruit te branden, was met het losrijden ontzettend gestresst en gespannen geweest en dus had ik lang losgereden en was er weinig concentratie.
Vandaag ging dit beter, hoewel hij de hele tijd flink aan het brullen was liep hij wat fanatieker en was hij losser in zijn lijf.
Wisse is een 5jarige bonte fries, we zijn sinds een jaartje nu fanatiek aan de slag en sinds een paar maanden gaan we nu echt vooruit. Zijn grote zwakke punt is zijn achterhand, die echt nog niet dragend is. Wisse is erg op de voorhand gebouwd en dus moet de achterhand er flink onder om te kunnen verruimen. Dit lukt hem nog niet, dat is dan ook echt ons zwakke punt en scoren we bijna altijd een 5 voor, vandaag zelfs een 4 op de middendraf want hij verruimd simpelweg nog niet.
Zijn neusje komt ook op wedstrijd steeds iets meer eruit, gaat kleine stukjes vooruit gelukkig. Halsstrekken gaat daardoor ook in de tweede proef vaak al ietsjes beter iedere keer.
Dit weekend was onze 5e en 6e keer op wedstrijd en Wisse begint er al aan te wennen.
Ondanks alle paraplu's, buggy's, mensen en andere paarden, slechte ondergrond, wind EN regen; was hij vandaag weer heel erg braaf. Fijn paard is het toch
We zijn nu B+13 en gaan na de kampioenschappen denk ik over naar de L1.
We zijn thuis het wijken al een beetje aan het oefenen en hij snapt het al redelijk, nu nog bevestigen.
Maar de komende tijd ga ik vooral letten op het achterbeengebruik want dat zullen we straks flink nodig hebben!
Wat foto's van mijn eerste proef van gisteren:

De proeven van gisteren:
Proef 1 191 punten, 5e prijs
Proef 2 203 punten, 2e prijs
(mist een klein stukje, filmpje begint met onderdeel 2, de gebroken lijn)
De proeven van vandaag:
Proef 1 193 punten, 3e prijs
Proef 2 184 punten
) 

maar -zoals al in de OP vermeld- een bonte fries.