Ruby (Wolfgang x Glendale) @ B-debuut!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seasons

Ruby (Wolfgang x Glendale) @ B-debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 18:11

Jaaaa, eindelijk ons B-debuut gereden, met succes!

Gisteren op 't Groene Dak gereden, was erg stormachtig. Niet echt fijn om geconcentreerd je proefje te rijden. 1e proef was onwennig en Ruby was schrikachtig. Niet zo erg lekker gereden.... maar toch goed voor 190 punten! 2e proef ging stukken beter, veel meer ontspannen en veel oplettender, maar toch 189 punten gehaald.
Vandaag ook wedstrijd gehad. Ging niet zo lekker als gisteren, waaide harder en het begon ook nog eens te regenen. Ruby vond de bak ook erg eng, dus hier en daar hebben we niet echt op de hoefslag gereden. :') Toch nog een nette 190 & 188 punten gehaald!

Ruby heeft snel de neiging om haar rug weg te drukken als ze schrikachtig is, we moeten dus veel kilometers maken om te zorgen dat ze minder schrikachtig wordt! Ook wordt ze minder nageeflijk tijdens middendraf, echt zonde, hier moeten we goed op oefenen!
Verder moet ik mijn benen minder afsteken, tieten vooruit en geen piano spelen!

Ruby's zadel schuift naar voren! Volgende week komt de zadelmaker met Ruby's nieuwe op-maat-gemaakte zadel!

Filmpje van zaterdag 2e proef!
http://www.youtube.com/watch?v=77x7gHJ0jio

De manier om een schimmel schoon te houden :')
Afbeelding

Erg trots op deze foto!
Afbeelding

Tijdens het losrijden een middendrafje, hier gaat ze te snel, maar dat los ik op door strak te zijn met mijn handen, dit moet ik dus echt afleren!
Afbeelding

Middenstap
Afbeelding

Middendraf, hier verliest ze haar nageeflijkheid, echt zonde!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Begin middendraf, hier word ik strak in mijn handen en steek ik mijn benen af.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cyruss_

Re: Ruby (Wolfgang x Glendale) @ B-debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:14

Hihi die eerste foto! Geweldig :)
Vind het er netjes uitzien hoor, daarbij ben je ook nog eens lekker beloond qua punten. Probeer alleen je handen wat meer te dragen en rechtop te houden.

Gelukkig komt er een nieuw zadel bij de laatste rij-foto is het idd goed te zien dat het zadel schuift.

Danique91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:29

Die eerste foto hahaha!
Volgens mij kantelt ze haar hoofd heeeeeeeel ietsjes, is echt nihil volgens mij. Dit zie ik op foto 6 en 7. Kan er ook naast zitten hoor :D

Verder ziet het er goed uit! Leuk hoofdje heeft ze! (dat je dr zo wit kunt houden (A))

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:52

knap wit gehouden.
wat kan ze enorm stappen!
ik zou de teugels wat korter nemen en handen meer naar voren houden

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:20

Ziet er goed uit! Ik zou haar nog wat actiever willen zien en lees even de reglementen na op het ontbreken van je sperriem, er is nu niks van gezegd maar het is tot de klasse m2 geloof ik wel verplicht, zou zonde zijn als er volgende keer een chago jurylid is wat je diskwalificeert:p

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 19:30

soeraya schreef:
Ziet er goed uit! Ik zou haar nog wat actiever willen zien en lees even de reglementen na op het ontbreken van je sperriem, er is nu niks van gezegd maar het is tot de klasse m2 geloof ik wel verplicht, zou zonde zijn als er volgende keer een chago jurylid is wat je diskwalificeert:p

Uhm, nee, dit is een hoofdstel met een hoge neusriem, die mag wel gewoon.

Danique91 schreef:
Die eerste foto hahaha!
Volgens mij kantelt ze haar hoofd heeeeeeeel ietsjes, is echt nihil volgens mij. Dit zie ik op foto 6 en 7. Kan er ook naast zitten hoor :D

Verder ziet het er goed uit! Leuk hoofdje heeft ze! (dat je dr zo wit kunt houden (A))

Nee, klopt, dat zie je goed! Ze kantelt het lichtjes, is erg moeilijk eruit te rijden.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:55

Ziet er heel netjes uit hoor! :)) Meteen in een weekendje 4 winstpunten, hoppa!! Lekker begin! :D

Succes verder!

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:27

Ik vind het een erg leuk paard. Let erop dat je je teugels wat korter neemt. Bij elke stap dat het paard zet zie ik er boogjes inkomen. Zo kan je het contact niet optimaal krijgen. Maar wat een super debuut. Gefeliciteerd met je 4 winstpunten.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:37

Hihi, paard compleet ingepakt! :P
Denk er om dat je wel rechtop blijft zitten en schouders naar achter, want op het moment dat ze haar neus er uit drukt ( bij de middendraf) kiep jij naar voren. En je kunt je teugels beter wat korter pakken, je verlies nm bij het lichtrijden steeds het contact.
Gefeliciteerd met jullie WP :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:43

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:32

aaah ik ben verliefd op jou paard!
haha, maar het rijden ziet er ook wel goed uit, de verbeterpunten weet je zelf wel!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:18

Je neusriem mag gewoon hoor: pas als er een lusje aan je neusriem zit, is het verplicht een sperriem te gebruiken, anders is je harnachement niet compleet. Je zadel schuift idd behoorlijk naar voren, maar daar is dus al voor gezorgd, goed zo! Bij je nieuwe zadel zou ik je bontje helemaal weglaten. Op de eerste rijfoto (die trouwens prachtig is!) zie je dat je kussens op de draagrand van het bontje liggen en dat kan zorgen voor een plaatselijk drukpunt. Wat is grijs trouwens een prachtige kleur op een schimmel :)

Als ze zo schrikachtig is kun je proberen haar iets ronder in te stellen bij bijv. het losrijden. Zo heb je wat meer "marge" als ze zich er wat uitdrukt. Ook bijvoorbeeld bij de middendraf: zorg eerst dat je haar mooi rond ingesteld hebt, dan in de hoek iets verzamelen, de hoek om, rechtstellen en dan pas knallen! :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:17

het verbaast me dat niemand nog heeft gezegd dat je zo bezig bent in de mond van het paard met je handen! Je zaagt en rukt in die mond...
Als je er op gaat letten is het echt irritant om te zien, ik heb het filmpje dan ook niet helemaal af gekeken.
Verder ziet het er wel netjes uit hoor!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:25

max66 schreef:
het verbaast me dat niemand nog heeft gezegd dat je zo bezig bent in de mond van het paard met je handen! Je zaagt en rukt in die mond...
Als je er op gaat letten is het echt irritant om te zien, ik heb het filmpje dan ook niet helemaal af gekeken.

Dan heb jij een ander filmpje bekeken. Ik heb er na jouw post eens goed naar gekeken, maar ben het totaal niet met je eens. Paard stuwt erg, en amazone heeft haar handen wijd, maar ik vind niet dat ze zit te rukken en te zagen.

TS, ziet er goed uit hoor, met je debuut komt het vast ook goed! Let inderdaad op je handen, en op de afwerking van je figuren. (grote volte hoort niet door de hoeken bijvoorbeeld. ) Dat scheelt punten!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:30

max66 schreef:

beetje grof. ze is inderdaad wat inrustig in haar handen. maar omdat nou zo neer ze zetten in haar topic? nee, vind ik niet nodig

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:31

kijk nog eens naar het filmpje dan, als ze de eerste bocht doorkomt, bij 12 seconden gelijk al! Dat noem ik toch zagen en rukken hoor. Niet rot bedoeld, maar het viel me gelijk op en als je er dan op gaat letten....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:33

Dat ben ik niet met je eens, er komt een boogje in de teugel, waar ze contact mee probeert te krijgen, vind het niet zagen of rukken, maar ontrust in de hand. Ik zie ook geen onrust bij het paard, het heeft een stille aanleuning..

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:38

Het is meer dat de teugels in een boogje hangen en dat ze steeds even contact verliest maar geen zagen of plukken aan de teugels. Dus mijn tip: Probeer wat meer contact te houden met de teugels :)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:38

kleinvosje schreef:
Dat ben ik niet met je eens, er komt een boogje in de teugel, waar ze contact mee probeert te krijgen, vind het niet zagen of rukken, maar ontrust in de hand. Ik zie ook geen onrust bij het paard, het heeft een stille aanleuning..

dan moet je toch eens bij het halstrekken kijken. daar zie je het duidelijk ;)

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:19

Rijerijerije schreef:
Je neusriem mag gewoon hoor: pas als er een lusje aan je neusriem zit, is het verplicht een sperriem te gebruiken, anders is je harnachement niet compleet. Je zadel schuift idd behoorlijk naar voren, maar daar is dus al voor gezorgd, goed zo! Bij je nieuwe zadel zou ik je bontje helemaal weglaten. Op de eerste rijfoto (die trouwens prachtig is!) zie je dat je kussens op de draagrand van het bontje liggen en dat kan zorgen voor een plaatselijk drukpunt. Wat is grijs trouwens een prachtige kleur op een schimmel :)

Als ze zo schrikachtig is kun je proberen haar iets ronder in te stellen bij bijv. het losrijden. Zo heb je wat meer "marge" als ze zich er wat uitdrukt. Ook bijvoorbeeld bij de middendraf: zorg eerst dat je haar mooi rond ingesteld hebt, dan in de hoek iets verzamelen, de hoek om, rechtstellen en dan pas knallen! :)

Dankjewel, hier heb ik wat aan! Ik zal eraan werken.

max66 schreef:

Pardon? Zagen en rukken? Ik kan mijn handen niet zo goed stilhouden, maar om het nou gelijk zagen en rukken te noemen? Als ik dat zou doen, zou je overduidelijk Ruby's mond open zien gaan, want ik gebruik geen sperriem.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:15

ik vind het er goed uitzien! best knap dat je met een hoge neusriem rijdt!
je handen vallen erg op maar dat gaf je zelf al aan.
even off-topic: ik vind je manier van hoe je je paard proper houd fantastisch. zou ik mogen vragen waar je dat ding over z'n hoofd en hals hebt gekocht (of hoe zoiets noemt). heb ook een schimmel die liever vuil is dan proper en zou ook wel graag zo iets aanschaffen :+

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 16:20

Ka_tje schreef:
ik vind het er goed uitzien! best knap dat je met een hoge neusriem rijdt!
je handen vallen erg op maar dat gaf je zelf al aan.
even off-topic: ik vind je manier van hoe je je paard proper houd fantastisch. zou ik mogen vragen waar je dat ding over z'n hoofd en hals hebt gekocht (of hoe zoiets noemt). heb ook een schimmel die liever vuil is dan proper en zou ook wel graag zo iets aanschaffen :+

Dankjewel! Ja, ik vind een hoge neusriem ook veel mooier eruit zien, Ruby vindt het ook erg fijn.

Het heet een Snuggy Hood, je kan het voor alleen hoofd/hals kopen, of heel het lichaam. Ik heb alleen hoofd/hals. Ze zijn best prijzig, maar het 100% waard! Als je op ebay rond kijkt, vind je ze snel genoeg.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:21

Ik vind jullie een hele mooie combinatie, die toch mooi en zacht rijdt! Je hebt alleen niet genoeg gelijkmatig contact met (voornamelijk) je binnenteugel. Probeer altijd gelijkmatige druk op je teugels te houden.
Dat komt zeker in orde!! Doe zo verder!

PS : probeer duiven omverrijden te vermijden :P

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 16:24

webster543 schreef:
Ik vind jullie een hele mooie combinatie, die toch mooi en zacht rijdt! Je hebt alleen niet genoeg gelijkmatig contact met (voornamelijk) je binnenteugel. Probeer altijd gelijkmatige druk op je teugels te houden.
Dat komt zeker in orde!! Doe zo verder!

PS : probeer duiven omverrijden te vermijden :P

Dankjewel! Zal eraan werken.

Haha, ja, ik zag hem pas toen ik net de hoek doorreed. :+ Hij wilde dood volgens mij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:27

Ik vind hem hier en daar eigenlijk onregelmatig tonen... (niet volledig rad dus)

Verder wel een erg mooi dier..