Cassarah@work tijdens de les (foto+film)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Cassarah@work tijdens de les (foto+film)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 15:07

Eerst even de voorgeschiedenis schetsen:
Cassi is een 15 jaar oude vosse merrie (helaas met bijbehorende karakter :+ ) en ze is van mij sinds december 2009. Dus nu anderhalf jaar. Ze heeft me in het begin bloed, zweet en tranen gekost omdat ze behoorlijk de keikop kan uithangen. Maar stilletjes aan geraken we waar we moeten raken!

Als je wil zien waar we vandaan komen, raad ik zeker aan om mijn oude topics te bekijken:
[RT-HAW] Combinatie waar werk aan is
[RT-HAW] Cassi@work in de avondzon!

Zaterdag hadden we les (van een super lesgeefmens trouwens!)
We hebben nog steeds een heel lange weg te gaan, maar de goeie momentjes duiken steeds vaker op :)

Mijn werkpuntjes:
- Houding! rechtop zitten, hakken niet optrekken om te drijven en voeten niet te ver in de stijgbeugels... en ik moet voor me kijken in plaats van naar mijn paard :+
- teugels niet te lang laten
- zorgen dat Cas de juiste stelling blijft houden

Haar werkpuntjes:
- constant blijven in de nageefelijkheid
- enkelzijdige kuitdruk is een groot werkpunt
- beter luisteren naar de beenhulpen
- iets lichter in de mond zou ook welkom zijn

Alle tips en adviesen zijn welkom, zolang ze maar niet nodeloos herhaald worden of puur om me af te kraken. Ik ben geen Z ruiter, en heb ook die ambitie niet. Ik wil gewoon dat mijn topknol haar lijf op de juiste manier inzet, zodat we nog lang van elkaar kunnen genieten!

Filmpjes en foto's:

Warmlopen en kijken of ze het bit wil opzoeken:
http://s3.photobucket.com/albums/y79/As ... i11032.mp4

Hetzelfde als in vorig filmpje, maar hier durft ze al wat zakken op bepaalde momentjes (10 à 15 min ver in de les)
http://s3.photobucket.com/albums/y79/As ... i11052.mp4

Draf andere kant op, hier begint ze goed te lopen, maar ik trek wel gigantisch mijn hielen op om haar aan te sporen.
http://s3.photobucket.com/albums/y79/As ... i11087.mp4

Galop, met teugels die veel te lang zijn
http://s3.photobucket.com/albums/y79/As ... i11130.mp4

Teugels mochten korter, maar ze loopt netjes.
Afbeelding

Hier vind ik haar heel goed lopen, hoewel ze wat achter de loodlijn zit.
Afbeelding

Hakken niet zo optrekken!
Afbeelding

Leuk beeld, maar ik moet mijn handen meer dragen.
Afbeelding

Stap, ze lijkt wat uit elkaar te vallen?
Afbeelding

Afbeelding

En deze zet ik er eigenlijk gewoon bij om haar mooi gespierde kontje te showen :')
Afbeelding

Barst los... maar wees lief hé :(:) :+
Ik kreeg na de les wel het bewijs dat het met madam haar conditie wel goed gesteld is... anderhalf uur rijden, ik nat van het zweet en Cassi was nog zo fris als een hoentje haha

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:11

Je bent erg veel verbeterd in vergelijking met je vorige topics!
Je paard loopt veel meer ontspannen!
Maar nu joux houding nog, probeer eens een hele les daarop te letten, je benen, je rug recht, ellebogen aangesloten, schouders naar achter! Je hebt zo'n prachtig paard, daar mag je best wat trots op zitten!
Succes :)

max66

Re: Cassarah@work tijdens de les (foto+film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:36

het viel me inderdaad op dat je continue voorover hangt. Probeer iets rechterop te zitten. Verder je hakken, je zegt het zelf al. Ik vind de teugels niet te lang, op foto' s waarop jij zegt dat ze te lang zijn...

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 00:38

Ik moet inderdaad nodig werken aan mijn houding. Vooral het optrekken van mijn hiel stoort me en is op dit ogenblik mijn grootste aandachtspunt. Ik moet meer drijven met mijn kuiten en niet persé die hak tussen haar ribben porren...

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:29

wow wat zijn jullie vooruit gegaan heb wel eens eerder een topic bekeken maar jullie zijn goed bezig!
idd de houding kan nog aan gewerkt worden maar je ziet al wel dat die verbeterd is hoor
lekker door blijven rijden zo!

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:17

ten eerste: wat een leuk paard!
Vind het er leuk uitzien, maar idd een beetje op je houding, maar dat komt vast ook wel goed!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 18:07

Ik ben blij dat het verschil duidelijk is :) betekent dat ik de goeie kant op ga!

Is het trouwens enkel mijn verbeelding, of heeft ze ook veel meer spiermassa gekregen?

Elita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:54

Je kijkt iets teveel naar beneden, je moet je hoofd omhoog houden ookal wil je in de gaten houden of hij aan de teugel loopt. Je moet leren voelen.