Brevetten halen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Brevetten halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 13:13

Hoi -

Ik kan deze zomer mijn A en B brevet halen (ben 14 btw).
Maar ik heb een probleem. Het eerste probleem dat ik had is opgelost - De brevetten rijden was gekoppeld aan een kamp,waar ik te laat voor was. Blijkt dat je ook apart, zonder het kamp te doen,ook je brevetten kunt rijden. Dit ben ik dus van plan. Het tweede probleem staat als volgt; Ik rijd oorspronkelijk altijd maar één keer per week,om 10 of 11u op zondag. Maar aangezien het brevet er echt wel snel aankomt,moet ik oefenen,trainen,dingen onder de knie krijgen die ik eerst niet doorhad enz. De oplossing daarvoor is privélessen nemen. Het is 10 Euro per uur en ik heb al eerder privélessen genomen. Maar weet iemand wat voor schema ik nu zou kunnen opstellen voor deze privélessen? Want ik heb geen idee wanneer precies ik deze moet gaan plannen - moet het de week ervoor allemaal,twee weken,gespreid over een maand? Ik zou erg geholpen zijn.

Oh ja - Het is bij de VLP te doen,België he ;p

Dankje!

Skye

ineminne96

Re: Brevetten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:31

Hey !

eerst en vooral, ik rij zelf op een manege in België ( Meerdaalhof in Heverlee ), waar je je volgens mij nog kan inschrijven voor je brevet , met je eigen ponny of met een van de manege ...
En als je het toch liever 'apart' doet zoals je het zegt, dan zou ik zeker nu al beginnen privelessen nemen ! :) Doe dit dan 1x per week of 1x om de twee weken. Neem een goede lesgeefster, die je echt helpt!
Btw, je A- & B-brevet zijn helemaal niet moeilijk om te halen hoor ! :) Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat je heel goed mag gaan oefenen ! Het zal wel lukken hoor ! Veel succes !

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:36

Je weet al bij welke instructeur je die lessen wil nemen en die kent jouw ook al? Overleg dan met hem/haar welk schema het beste is met dit doel in gedachten. Wij kunnen zo niet zien hoeveel je nog moet oefenen om je brevetten te halen.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 13:54

Haha,oke dan,bedankt! :)
Ik heb zelf ook vroeger in Meerdaalhof gezeten,maar nu zit ik in 't Wimpelhof,een heel kleine manege. Echt gezellig!

Bedankt,ik weet dat het niet al te moeilijk is,maar je weet maar nooit he.

Skye

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:59

t'wimpelhof ? Is dat niet in veltem ? :D

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 15:43

Jaja,veltem *D

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:28

Haha, daar woon ik vlakbij ! :)

willem_roxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:00

moet je eigenlijk voor je A-brevet altijd in groep rijden?
ik wil beide tesamen doe ndus daarvan mijn vraag :)
ik moet mijn brevetten ook nog halen.
ik heb wel gehoord dat je voor je B-brevet als dressuurruiter niet hoeft te springen :)

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:14

A brevet is in groep als je het bijvoorbeeld op een manege doet.
Als je zelf bv bij de ruiterschool een A-brevet aanvraagt, en er is verder niemand , mag je alleen rijden.
Maar normaal gezien rij je met 3à4 in een groepje.
Je B-brevet rijd je altijd alleen. En je moet altijd dressuur en springen doen, alleen als je voor 1 van de twee onderdelen niet geslaagd was, mag je 1 vd. onderdelen opnieuw doen.

Texasenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:48

Skyefate schreef:
Haha,oke dan,bedankt! :)
Ik heb zelf ook vroeger in Meerdaalhof gezeten,maar nu zit ik in 't Wimpelhof,een heel kleine manege. Echt gezellig!

Bedankt,ik weet dat het niet al te moeilijk is,maar je weet maar nooit he.

Skye

Hey skyefate ,,
Rijd je nu nog in wimpelhof ?