Ik heb een ander probleem, ik heb een rottweiler en die wil ik afleren achter paarden aan te gaan.
Mensen op het strand vinden het blijkbaar niet leuk als ze in volle rengallop zijn er een rottweiller rondjes om ze heen rent.
Wie in de omgeving Spijkenisse heeft een paard die honden gewend is en mij wilt helpen mijn rottweiler het af te leren om paarden als speelmaatje te zien.
Hij is ongeveer 2 jaar, heb hem zelf nu 10 weken, ik heb hem uit het asiel waar hij iets van 5 maanden gezeten heeft. Hij is daar binnen gebracht met verhaal dat ie aan een boom gevonden is. Hij toont duidelijke tekens van mishandeling is erg onzeker en in veel opzichten bang.
Hij is nu 42kg, vrij hoog en heel snel, rengallop houdt ie met gemak bij, gelukkig houdt ie het nog niet zo lang vol als een paard.
Ik heb zelf geen eigen paard om mee te trainen.
Ik heb het een keer met een vriendin geprobeerd maar zij heeft een kleine pony waar hij bijna overheen kan springen.
Het moet een paard zijn dat niet snel schrikt of bang is want deze eigenwijs springt aan de voorkant ipv aan de achterkant en als hij springt kan zijn kop ruim 2.30m hoog komen.
bvd
Cilicis