Paard en hond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arankeng

Paard en hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 19:44

Ik heb een vp een haflinger het is echt een leuk beesie om te rijden /3 <<) .
Er is nu een hond bij gekomen :roll: en mijn pony is nu helemaal van slag en is niet meer te houden in de draf wil ze sneller en schiet ze bijna elke keer de bocht uit en ik ben nu gewoon bijna bang om te galoperen, ook al zetten we de hond uit het zicht vast, maar als we dat doen kunnen ze nooit aan elkaar wennen :n .
Heeft iemand tips???? :)*

XNienke_

Re: Paard en hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:47

iemand de hond naast de bak vasthouden?
zorgen dat de hond rustig is en dan gaan rijden?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:21

Hond veilig vastzetten, bak voer ernaast en pony het lekker laten uitzoeken, zolang pony niet bij hond kan en weg kan lopen als het teveel is komt het vanzelf goed.

Hier net dagje 2 honden gehad (oppas) en 1 pony durfde daar eerst ook niet bij. Bak voer paar meter ervandaan en zoek het maar uit. Vandaag kwam hij gewoon weer emmertje halen en ter plekke opeten niks meer aan de hand.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 12:59

thanks voor de tips

Cilicis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:05

Ik heb een ander probleem, ik heb een rottweiler en die wil ik afleren achter paarden aan te gaan.
Mensen op het strand vinden het blijkbaar niet leuk als ze in volle rengallop zijn er een rottweiller rondjes om ze heen rent.

Wie in de omgeving Spijkenisse heeft een paard die honden gewend is en mij wilt helpen mijn rottweiler het af te leren om paarden als speelmaatje te zien.

Hij is ongeveer 2 jaar, heb hem zelf nu 10 weken, ik heb hem uit het asiel waar hij iets van 5 maanden gezeten heeft. Hij is daar binnen gebracht met verhaal dat ie aan een boom gevonden is. Hij toont duidelijke tekens van mishandeling is erg onzeker en in veel opzichten bang.
Hij is nu 42kg, vrij hoog en heel snel, rengallop houdt ie met gemak bij, gelukkig houdt ie het nog niet zo lang vol als een paard.

Ik heb zelf geen eigen paard om mee te trainen.
Ik heb het een keer met een vriendin geprobeerd maar zij heeft een kleine pony waar hij bijna overheen kan springen.

Het moet een paard zijn dat niet snel schrikt of bang is want deze eigenwijs springt aan de voorkant ipv aan de achterkant en als hij springt kan zijn kop ruim 2.30m hoog komen.

bvd
Cilicis

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:29

---